Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Un nou sistem de calcul pentru indemnizatia de somaj din 2011

Indemnizatia de somaj va reprezenta, incepand cu anul viitor, 75% din valoarea indicatorului social de referinta, de 500 lei, si nu va mai fi raportata la salariul minim, majorat la 670 lei, aceeasi modificare de calcul urmand sa fie aplicata si pentru absolventii care vor primi ajutor de somaj.


Noul sistem de calcul va fi aplicat de la 1 ianuarie 2011, releva un proiect de ordonanta de urgenta obtinut de MEDIAFAX.

Actul normativ stabileste ca indemnizatia de somaj va reprezenta 75% din valoarea indicatorului social de referinta, pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel putin un an, si nu 75% din salariul de baza minim brut pe tara.

La suma rezultata se va adauga, ca si in prezent, un procent cuprins intre 3 si 10% din media salariului brut pe ultimele 12 luni, in functie de stagiul de cotizare.

In acelasi timp, pentru absolventi ai institutiilor de invatamant care primesc ajutor de somaj, indemnizatia va reprezenta 50% din valoarea indicatorului social de referinta, si nu jumatate din salariul minim, ca in prezent.

Indicatorul social de referinta este definit in legislatie drept unitatea exprimata in lei la nivelul careia se raporteaza prestatiile banesti - cu exceptia indemnizatiei de somaj - suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj in vederea incadrarii in munca a anumitor categorii de persoane.

Valoarea indicatorului social de referinta este stabilita in prezent la 500 lei.

"Valoarea indicatorului social de referinta se modifica prin hotarare de guvern, in functie de indicele de crestere a preturilor de consum prognozat an/an anterior", se arata in ordonanta.

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici




Documentul mai stabileste ca persoanele al caror drept la indemnizatie de somaj a fost stabilit inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei beneficiaza de acest drept in cuantumul aflat in plata la aceasta data. Persoanele pentru care plata indemnizatiei de somaj, iar repunerea in plata a acestui drept se realizeaza ulterior datei de intrare in vigoare beneficiaza de dreptul la indemnizatie de somaj in cuantumul astfel cum a fost stabilit si, dupa caz recalculat, pana la data suspendarii platii acestui drept, stabileste actul normativ.

Modificarea modului de stabilire a cuantumului indemnizatiei de somaj, prin eliminarea raportarii la salariul de baza minim brut, este explicata de Guvern prin faptul ca majorarea acestui salariu ar crea dificultati imediate in asigurarea resurselor pentru programele finantate din bugetul asigurarilor de somaj, dar si prin incercarea de "securizare" a furnizarii drepturilor conferite somerilor si multiplele recomandari ale organizatiilor financiare internationale referitoare la mentinerea preocuparilor pentru reducerea somajului, in vederea "activizarii" beneficiarilor de indemnizatie de somaj si a responsabilizarii lor cu privire la ocuparea unui loc de munca.

"Desi exista semne de ameliorare a situatiei de pe piata muncii concretizate prin scaderea ratei somajului, aceasta se dovedesc a fi inca timide, astfel incat, expectativa reluarii trendului de crestere a ocuparii este inca relativ prematura. Luand in considerare presiunea deja exercitata asupra bugetului asigurarilor pentru somaj, in situatia stabilirii unui nivel al salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata pentru 2011 mai ridicat decat cel din 2010, este previzibila crearea unor dificultati imediate in asigurarea resurselor pentru programele finantate din acest buget", explica Guvernul.

Potrivit sursei citate, la momentul actual, date statistice disponibile la nivelul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca releva faptul ca numarul somerilor indemnizati excede numarului somerilor neindemnizati, situatia statistica indicand la 31 octombrie 2010 faptul ca 329.182 persoane sunt someri indemnizati si 316.271 persoane someri neindemnizati.

"Din acest motiv se impune adoptarea de masuri imediate pentru reglementarea unor masuri de natura a proteja drepturile somerilor, dar si de a asigura sustenabilitatea bugetului asigurarilor pentru somaj, iar neadoptarea acestor masuri ar avea drept consecinte negative afectarea unui interes public, respectiv capacitatea de a acorda beneficiarilor drepturile prevazute de Legea 76/2002 privind asigurarilor pentru somaj", este motivarea Guvernului.

Executivul arata ca, prin aplicarea acestei modificari, cuantumul indemnizatiei de somaj va suferi o diminuare si estimeaza o reducere a cheltuielilor bugetare la asigurarilor pentru somaj de 168.000 lei in 2011, 555.000 lei in 2012, 518.000 lei in 2013 si tot 518.000 lei in 2014.

Sursa: MEDIAFAX

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 25 Noiembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Un nou sistem de calcul pentru indemnizatia de somaj din 2011 Nota: 4.25 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
La Ce Varsta Ma Pot Pensiona ?Intrebare: Buna ziua ! Sunt nascut pe 13.03 1968. Am fost angajat din luna iulie 1986 (perioada sept'86- ian. '88 am satisfacut stagiul militar ) pana in sept.1993 in conditii normale de lucru. Din 1993 pana in dec.1994 am fost in somaj. Din ian.1995 pana in data de 01.11. 1995 am lucrat in grupa a II-a de munca, iar din 01.11.1995 pana in prezent lucrez in grupa I de munca. La ce varsta ma pot pensiona cu drepturi depline. Multumesc anticipat.
 

Raspuns: Pentru 26 de ani de grupa I a si conditii speciale, reducerea varstei este de 13 ani de alffel maxim... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 


 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii