Documentele solicitate angajatorilor de catre inspectorii de munca in cadrul actiunilor de control

inspectori de muncaactiuni de control
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A) In domeniul relatiilor de munca

1. Registrul unic de control

2. Actele constitutive ale angajatorului:

- Contract de societate;

- Statutul societatii;

- Certificatul de inmatriculare la Registrul comertului;

- Hotararea judecatoreasca de infiintare;

- Codul fiscal;

- Autorizatia de functionare;

- Acte aditionale de modificare, completare;

- Procura notariala de imputernicire pentru reprezentantul angajatorului;

- Autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii;

- Numarul salariatilor si structura de personal, aprobata (Organigrama)

3. Registrul general de evidenta a salariatilor

- documentele de plata salariilor semnate de salariati;

- actele ce atesta platile catre bugetul asigurarilor sociale de stat, de sanatate, de constituire a fondului pentru plata ajutorului de somaj, comisionul datorat I.T.M. conform art. 12 din Legea nr. 130/1999;

- balanta de verificare contabila pentru verificarea fondului de salarii;

- dovada depunerii la I.T.M. a actelor ce atesta modificarea contractelor de munca conform art. 9(2) lit. a din Legea nr. 130/1999;

- foaia colectiva de prezenta a salariatilor;

- documente justificative privind acordarea concediilor de odihna, concediilor medicale, concedii pentru ingrijirea copilului, concediilor fara plata, concedii de studii, acordarea orelor suplimentare;

- pentru dovedirea existentei unui raport juridic de munca: facturi fiscale, avize de insotire a marfii, monetare etc;

- registrul de procese verbale de predare-primire in cazul societatilor de paza;

- normative de plata in acord in cazul societatilor care practica acest tip de salarizare;

Dosarele de personal ale salariatilor, care ar trebui sa cuprinda:

- dovada realizarii obligatiei de informare prevazuta la art.17 din Codul Muncii; cerere de angajare; curriculum vitae; acte stare civila; acte de studii si calificare; fisa de aptitudini, contractul individual de munca care va cuprinde salariul si elementele constitutive ale acestuia potrivit legii, actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca; actele de identitate; avizul medical; actele de studii; fisa postului; acte aditionale la contractele individuale de munca; acte privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare; permisul de munca (in cazul salariatilor cetateni straini; certificatul de cazier judiciar (unde este cazul);

4. Aprobarea de pastrare si completare a carnetelor de munca

Carnetele de munca (in cazul angajatorilor care le pastreaza si completeaza)

5. Contractul colectiv de munca (unde este cazul)

6. Regulamentul intern

7. Pentru angajatorii care au ca obiect principal de activitate - selectia si plasarea fortei de munca

- actul constitutiv, din care sa reiasa obiectul de activitate, potrivit art. 5 din Legea nr . 156/2000, modificata si completata;

- contracte care contin oferte ferme de locuri de munca, incheiate cu persoane juridice, persoane fizice si organizatii patronale din strainatate;

- acte doveditoare din care sa rezulte conditiile si modul in care se va desfasura activitatea de mediere: spatiul, dotarile si echipamentele utilizate, numarul, structura si calificarea personalului care presteaza serviciile de mediere, posibilitatea accesului la ofertele de locuri de munca ale angajatorilor din strainatate, stabilirea de relatii cu parteneri de mediere straini; organizarea unei banci de date cu privire la ofertele si solicitarile de locuri de munca, precum si informatii referitoare la conditiile de ocupare a acestora si la calificarile si aptitudinile solicitantilor aflati in evidenta;

- dovada inregistrarii la inspectoratul teritorial de munca;

- documente ale cetatenilor romani trimisi sa lucreze in strainatate:

a) actul de identitate;

b) pasaportul, paginile cu fotografia si cu viza;

c) carnetul de munca, din care sa rezulte ca i-a incetat activitatea in tara, in conditiile legii;

d) actele de calificare;

e) certificatul de sanatate;

f) contractul de mediere;

g) contractul individual de munca, in limba romana;

h) certificatul de cazier judiciar;

i) dovada emisa de structura specializata din cadrul Ministerului de Interne, din care sa rezulte ca solicitantul nu are interdictia legala de a parasi localitatea ori alte limitari ale exercitarii dreptului la libera circulatie in afara granitelor tarii;

- alte documente necesare efectuarii controlului in domeniul relatiilor de munca.

B) In domeniul securitatii si sanatatii in munca

1. Certificatul de inmatriculare la Registrul Comertului cu anexele aferente

2. Autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii

3. Decizii interne pentru:

- personalul cu atributii in domeniul SSM;

- componenta serviciului de SSM

- conducatorii locurilor de munca;

- personalul cu responsabilitati conform NSSM( ex, manipulare depozitare recipiente cu oxigen; deservire instalatii aer comprimat)

4. Documentele Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca (CSSM):

- decizia de infiintare;

- raportul anual al conducatorului unitatii in CSSM cu privire la situatia securitatii si sanatatii in munca;

- raportul medicului care asigura supravegherea starii de sanatate a salariatilor;

- planul anual de masuri in domaniul SSM si fondul de cheltuieli necesar

- programul de activitate al serviciului de SSM

5. Evaluarea riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala la locurile de munca

6. Dosarul medical individual

7. Fisa de aptitudini

8. Inscrierea in fisa de instructaj „Apt pentru lucru la inaltime”

9. Foaia de parcurs

10. Raport de sedinta siguranta circulatiei

11. Nota de comanda reparatii

12. Programe de instruire, testare pe meserii sau activitati

13. Masuri tehnico oarganizatorice de prevenire alarmare, intreventie, evacuare si prim ajutor

14. Tematici de instruire

15. Diploma de absolvire a cursurilor de protectia muncii

16. Verificarea testelor utilizate pentru evaluarea cunostintelor in procesul de instruire

17. Fisele individuale de instructaj de protectia muncii

18. Procese verbale care sa ateste modul de efectuare a instructajului periodic

19. Foaie de prezenta

20. Normativul intern de acordare a echipamentelor individuale de protectie (EIP) si de lucru (EIL), corespunzator riscurilor activitatii

21. Certificate de conformitate pentru EIP si EIL

22. Fise de magazie pentru dotarea cu EIP

23. Documentele care sa ateste ca ET utilizate in cadrul unitatii sunt certificate de organismele competente, potrivit legii

24. Registre de supraveghere a parametrilor tehnologici a instalatiilor in functiune

25. Contractul colectiv de munca intocmit la nivelul unitatii(clauzele referitoare la protectia muncii, la timpul de munca, regimul pauzelor, munca in schimburi si intensitatea acesteia)

26. Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul Intern

27. Masuri tehnice si/sau organizatorice luate pentru protectia impotriva electrocutarii prin atingere directa si indirecta

28. Buletine de verificari PRAM

29. Determinarile de noxe, in cazul unitatilor cu tehnologii care degaja noxe chimice ( in vederea stabilirii masurilor specifice de protectie a muncii)

30. Determinarea limitelor de zgomot la locurile de munca( daca sunt sub cele maxim admise pentru protectia neuropsihica si psihosenzoriala a executantilor)

31. Reguli proprii pentru aplicarea normelor de protectia muncii corespunzator conditiilor in care se desfasoara activitatea la locurile de munca

32. Autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii pentru salariatii care exercita meserii ce trebuie autorizate

33. Evidenta locurilor de munca cu conditii deosebite: vatamatoare, grele si periculoase

34.Certificate medicale cu diagnostic “accident”

35. Implementare noilor prescriptii minime pentru semnalizarea de securitate si/sau sanatate in munca

36. Documentul privind protectia la explozie si evaluarea riscurilor de explozie

37. Buletine de verificare metrological a AMC–urilor din dotare

38. Verificarile ISCIR

39. Fisa postului

40. Permisul de lucru cu foc

41. Permis gass free, in situatiile de lucrari in spatii inchise unde exista pericol de explozie

42. Documentul privind protectia la explozie

43. Autorizatie de lucru in zone Ex

44. Proiect de zonare Ex si clasificarea ariilor periculoase

45. Plan tehnic de exploatare

46. Registrul de evidenta a elementelor pentru legare a sarcinilor, dupa caz

47. Registrul cu orele de functionare a echipamentelor tehnice (ET) (ex.compresoare)

48. Programul de revizii si reparatii a ET din dotare

49. Plan de evacuare in caz de urgenta

50. Registre de evidenta a accidentatilor in munca

51. Registre de evidenta a accidentelor usoare

52. Registre de evidenta a incidentelor periculoase

53. Registre de evidenta a imbolnavirilor profesionale

54. Raportare semestriala a accidentelor de munca

55. Registrul de serviciu la bordul navelor

56. Registrul pentru substante toxice

57. Registrul de evidenta a materialelor explozive

58. Formular comanda si indeplinirea comenzii pentru utilizarea materialelor explozive

59. Cartea tehnica a utilajului

60. Instructiuni de lucru

61. Proces verbal de punere in functiune a schelei

62. Conventiile de lucru

63. Proiectele de executie a constructurilor, ET

64. Masurile preventive si metodele de lucru stabilite de angajator

65. Proces verbal de control propriu din punct de vedere al protectiei muncii

66. Materiale necesare informarii si educarii angajatilor

67. Fisele tehnice de securitate pentru substante toxice

68. Contractele de lucrari

69. Modul de acorare a materialelor igienico sanitare

70. Fisa de expunere la riscuri profesionale

71. Evidenta nominale a angajatilor cu handicap si a celor cu varsta sub 18 ani

72. Dosare de cercetare a accidentelor cu ITM

73. Registrul unic de control

Alte documente necesare efectuarii controlului in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectori de muncaactiuni de control

Data aparitiei: 02 Noiembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Documentele solicitate angajatorilor de catre inspectorii de munca in cadrul actiunilor de control Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]