Instiintarea angajatorului despre aparitia starii de incapacitate de munca. Nerespectarea termenului de 24 de ore

angajatorincapacitate temporara de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare: O angajata a primit certificat de concediu medical in 12.10.2010 cu care a venit la firma in 20.10.2010, nerespectand termenul de 24 ore de la data acordarii. In acest caz societatea trebuie sa-i dea indemnizatia pentru acest certificat? Firma poate recupera banii de la casa de sanatate chiar daca nu a trimis situatia cu persoanele aflate in concediu medical in termen de 6 zile?

Pune si tu o intrebare si primeste un Raspuns

Pentru Detalii CLICK AICI

Raspuns: Asiguratii au obligatia de a instiinta platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate privind aparitia starii de incapacitate temporara de munca si privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor si unitatea in care functioneaza acesta, in termen de 24 ore de la data acordarii concediului medical. In situatia in care aparitia starii de incapacitate temporara de munca a intervenit in zilele declarate nelucratoare, asiguratii au obligatia de a instiinta platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in prima zi lucratoare.

Aceste prevederi sunt stabilite de art. 81 alin.(1) din Norma de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.

Astfel cum se poate se observa, textul din normele mentionate stabileste obligatia asiguratilor de a instiinta platitorul indemnizatiei (angajatorul) in termen de 24 de ore si nu de a prezenta certificatul de concediu medical in acest termen.

Conform alin.(6) al aceluiasi articol, angajatorii au obligatia sa transmita casei de asigurari sociale de sanatate, in termen de maximum 6 zile de la data la care au fost instiintati cu privire la aparitia starii de incapacitate temporara de munca, lista persoanelor angajate aflate in incapacitate temporara de munca, precum si datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor si unitatea in care functioneaza acesta si declaratia pe proprie raspundere data de asigurat, daca au solicitat-o.

Asadar, termenul de 6 zile incepe sa curga de la data la care angajatorul a fost instiintat de salariat cu privire la starea de incapacitate temporara de munca, nu de la data acordarii concediului medical.

Art. 82 din aceleasi norme stabileste ca indemnizatiile pot fi solicitate, pe baza actelor justificative, in termen de 90 zile de la data la care beneficiarul era in drept sa le solicite. Cuantumul indemnizatiilor astfel solicitate se achita la nivelul cuvenit in perioada prevazuta in certificatul medical.

Norma de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate nu stabileste o sanctiune pentru nerespectarea termenului de 24 de ore de catre salariat.

In consecinta, nerespectarea de catre salariat a obligatiei de a instiinta angajatorul cu privire la in termen de 24 de ore de la aparitia starii de incapacitate temporara de munca nu justifica refuzul platitorului de a acorda indemnizatia, acest drept putand fi valorificat in termenul de 90 de zile.

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajatorincapacitate temporara de munca

Data aparitiei: 26 Octombrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Instiintarea angajatorului despre aparitia starii de incapacitate de munca. Nerespectarea termenului de 24 de ore Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]