GDPR 2018: cum se pastreaza documentele, conform regulamentului privind protectia datelor

gdpr 2018documente date personaleregulament privind protectia datelor cu caracter personal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va reamintim ca in data de 25 mai 2018 a intrat in vigoare Regulamentul privind protectia datelor, care spune ca informatiile pe care le detineti, ca angajatori sau manageri HR (nume, adresa, adresa de e-mail, telefon, CNP, date privind starea lor de sanatate sau convingerile politice etc.) sunt informatii CONFIDENTIALE si nu pot circula liber.

Acestea trebuie protejate, iar responsabilitatea protejarii lor revine in intregime firmei.

 Regulamentul se aplica tuturor companiilor care prelucreaza date cu caracter personal...vezi mai multe despre GDPR pentru HR aici >>>


Iata ce se intreba cineva pe PortalProtectiaDatelor.ro: "Ne puteti comunica o lista general valabila pentru majoritatea firmelor cu documente care trebuie intocmite in conformitate cu GDPR si o lista cu masuri de punere in aplicare?"


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Intreaga activitate a operatorului ar trebui sa fie atent procedurata, cu integrare atenta a dispozitiilor privind protectia datelor in procedurile de lucru existente sau chiar intocmirea de proceduri noi, acolo unde nu exista.

Verificarea procedurilor existente depinde de efectuarea auditului care se finalizeaza printr-un raport ce asigura o imagine de ansamblu asupra situatiei operatorului de date cu caracter personal.

Numai dupa efectuarea unui asemenea audit operatorii vor putea sti concret care sunt pasii de urmat pentru finalizarea procedurilor si vor putea estima cu precizie durata si costurile. In ceea ce priveste punerea la dispozitie a listei cu masuri, acest lucru excede cadrului intrebarilor si raspunsurilor, insa va putem recomanda avocati specializati.

Lista documentelor poate depasi cu usurinta 20 si nu poate fi mai mica de 10.

Documentele care contin date personale ar trebui sa fie depozitate si accesate sub autoritatea Serviciului Resurse Umane. In vederea respectarii principiului reducerii prelucrarii datelor cu caracter personal si pentru a restrange accesul persoanelor la datele cu caracter personal, certificatele de nastere ale copiilor salariatilor ar trebui depozitate sub cheie sub autoritatea Sefului de Serviciu...citeste mai multe pe PortalProtectiaDatelor >>>





NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdpr 2018documente date personaleregulament privind protectia datelor cu caracter personal

Data aparitiei: 30 Mai 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

GDPR 2018: cum se pastreaza documentele, conform regulamentului privind protectia datelor Nota: 4 din 5 - 5 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]