Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala pentru anul 2018

Legea nr. 76/2002Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare socialalegea somajului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In conformitate cu atributiile ce-i revin din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a intocmit Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala pentru anul 2018, care urmareste aplicarea politicilor si strategiilor din domeniul ocuparii fortei de munca.
 
Acest program este parte integranta a Programului national de ocupare a fortei de munca pentru anul 2018 al ANOFM, care, la randul sau, are ca baze de proiectie obiectivele strategice ale Uniunii Europene in materie de ocupare si incluziune sociala, precum si rezultatele obtinute in urma implementarii Programului de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala din anul 2017, conform Legii nr.76/2002 privind privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.

Obiectivul general al Programului este promovarea participarii pe piata muncii a tinerilor cu risc de marginalizare sociala.

Obiectivele specifice ale Programului de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala pentru anul 2018 sunt:

- asigurarea acompaniamentului social personalizat de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca prin intermediul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale, in baza unui contract de solidaritate;
- stimularea angajatorilor de insertie pentru incadrarea tinerilor cu risc de marginalizare sociala.

Prin tanar cu risc de marginalizare sociala se intelege persoana cu varsta cuprinsa intre 16-26 de ani, care este somer in acceptiunea Legii nr. 76/2002 cu modificarile si completarile ulterioare, se inregistreaza la agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau, dupa caz, resedinta si se incadreaza in una dintre urmatoarele categorii:

a) se afla in sistemul de protectie a copilului sau provine din acest sistem;
b) are dizabilitati
c) nu are familie sau familia nu ii poate asigura intretinerea;
d) are copii in intretinere;
e) a executat una sau mai multe pedepse privative de libertate;
f) este victima a traficului de persoane.


Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala pentru anul 2018 a fost fundamentat pe baza propunerilor agentiilor pentru ocuparea fortei de munca  judetene si a municipiului Bucuresti, in urma analizei la nivel local a situatiei privind piata muncii si a posibilitatilor de absorbtie a tinerilor confruntati cu riscul excluderii profesionale si sociale.

Obiectivele prevazute in Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala pentru anul 2018 se pot atinge prin actiuni de tipul: identificarea angajatorilor de insertie, informarea angajatorilor cu privire la facilitatile acordate prin lege in cazul angajarii tinerilor confruntati cu riscul excluderii profesionale, informarea tinerilor aflati in unitati de ocrotire sociala despre serviciile oferite conform legii, precum si
oportunitatile de angajare a acestora dupa parasirea sistemului de protectie a copilului.

Pentru realizarea indicatorilor prevazuti in Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala se va actiona, pentru facilitarea accesului la un loc de munca a tinerilor confruntati cu riscul excluderii profesionale, in principal, prin urmatoarele masuri:

- asigurarea de servicii de mediere in conformitate cu prevederile Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, modificata si completata, precum si organizarea de burse ale locurilor de munca speciale, dupa caz;

- oferirea de servicii de consiliere profesionala constand in furnizarea de informatii cu privire la piata muncii (locuri de munca vacante, domenii, meserii), informatii privind drepturile si obligatiile salariatilor, instruirea in tehnici de cautare a unui loc de munca, prezentarea posibilitatilor de participare la cursuri de formare profesionala, inclusiv prin profilare care asigura incadrarea intr-un nivel de ocupabilitate, conform legii. In functie de nivelul de ocupabilitate, fiecarui tanar, i se stabilesc serviciile/ masurile cele mai potrivite
pentru cresterea sanselor de ocupare;

- cuprinderea in cursuri de formare profesionala in meserii solicitate pe piata muncii in concordanta cu cerintele si perspectiva pe plan local a tinerilor in vederea ocuparii;

- subventionarea angajatorilor de insertie pentru incadrarea tinerilor aflati in dificultate si confruntati cu riscul excluderii profesionale prin acordarea lunara a unei sume egale cu salariul de baza stabilit la data angajarii tinerilor, dar nu mai mult de doua ori valoarea indicatorului social de referinta, in vigoare la data incadrarii in munca, pana la data expirarii contractului de solidaritate sau 50% din indemnizatia de somaj cuvenita conform
legii, in cazul in care, la expirarea contractului de solidaritate, angajatorii de insertie mentin raporturile de munca cu tinerii, pe o perioada nu mai mare de 2 ani.

In vederea integrarii pe piata muncii a tinerilor cu risc de marginalizare sociala, sunt prevazute activitati de informare si promovare a acestor categorii de tineri in randul angajatorilor prin actiuni de tipul:

- interactiune directa cu angajatorii care dispun de locuri de munca vacante;
- diseminarea informatiilor privind avantajelor incadrarii in munca a acestor categorii de persoane, precum si promovarea prevederilor legale ce vizeaza incadrarea.

Indicatorii prevazuti in programul special pentru anul 2018 (anexa nr. 1), se prezinta sintetic astfel:

- numar contracte de solidaritate prognozat a fi incheiate pentru 430 persoane;
- numar total de persoane prognozat a fi ocupate – 310 persoane;
- numar total de persoane prognozat a fi incadrate prin acordarea serviciilor de mediere – 309 persoane, din care prin organizarea burselor locurilor de munca – 7 persoane;

- numar total de persoane prognozat a fi incadrate prin organizarea de cursuri de formare profesionala – 1 persoana;

Repartizarea pe agentii judetene si a municipiului Bucuresti a indicatorilor ce revin din Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala, structurate pe tipuri de masuri active de stimulare a ocuparii este prezentata in anexa nr. 2.

La stabilirea indicatorilor din program s-au avut in vedere urmatoarele criterii principale: numarul de persoane marginalizate social aflate in evidenta agentiilor, dezvoltarea economica a judetului si posibilitatile reale de absorbtie pe piata fortei de munca a persoanelor considerate ca eligibile conform Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.

Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala pentru anul 2018 va fi monitorizat lunar pe baza raportarilor agentiilor judetene si a municipiului Bucuresti.

Pentru anul 2018, suma alocata pentru masura de stimulare a ocuparii tinerilor cu risc de marginalizare sociala este de 7.234 mii lei, ceea ce reprezinta peste 2 % din totalul cheltuielilor cu masurile active de stimulare a ocuparii.

Conform art. 57 din H.G. nr. 119/2014, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, trimestrial si anual vor fi intocmite rapoarte privind rezultatele aplicarii prevederilor referitoare la promovarea participarii pe piata muncii a tinerilor cu risc de marginalizare sociala.


Sursa: ANOFM

NOUTATI din Legislatia muncii

Incepe Turneului National de ReviSal!


 7 ateliere ReviSal in 7 orase mari din tara!
  1. Craiova - 26 martie
  2. Timisoara - 1 aprilie
  3. Cluj-Napoca - 2 aprilie
  4. Sibiu - 3 aprilie
  5. Constanta - 9 aprilie
  6. Iasi - 12 aprilie
  7. Bucuresti - 22 aprilie + Transmisiune LIVE
 Atentie, locurile sunt limitate! Grabiti-va sa faceti rezervarea!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea nr. 76/2002Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare socialalegea somajului

Data aparitiei: 11 Mai 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Programul national de ocupare pentru tinerii cu risc de marginalizare sociala pentru anul 2018 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul ITIntrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Compensare munca suplimentara cu timp liber corespunzator vs concediu de odihnaIntrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]