Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Cine trebuie sa tina evidenta echipamentului individual de protectie

echipament de protectie ssmresponsabil echipament protectie
Incepem prin a mentiona ca una dintre activitatile de prevenire si protectie desfasurate de catre personalul desemnat din cadrul intreprinderii si/sau al unitatii (lucratori desemnati) este reprezentata de identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare pentru posturile de lucru din intreprindere si intocmirea necesarului de dotare a lucratorilor cu echipament individual de protectie, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca.



"Cine trebuie sa tina evidenta (periodicitatea) echipamentului individual de protectie pentru un numar de 500 persoane?
Exista un normativ de acordare a EIP, cu duratele stabilite?",
se intreba cineva pe PortalSSM.ro.

Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Identificarea echipamentelor individuale de protectie implica faptul ca s-au evaluat riscurile existente si s-au stabilit echipamentele individuale de protectie necesare pe fiecare post de lucru.

De asemenea, trebuie efectuata identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare atat pentru activitatile normale, cat si pentru situatiile exceptionale, de exemplu la stingerea incendiilor, salvarea unor persoane, interventii in caz de deversari de substante corozive sau toxice sau in caz de emisii de noxe in cantitati mari, interventii in spatii inchise unde poate aparea deficit de oxigen etc.

Se vor completa o serie de documente, cum ar fi:
  •     tabele pentru evaluarea riscurilor in vederea selectionarii echipamentelor individuale de protectie, intocmite pentru fiecare loc de munca/post de lucru;
  •     liste interne de acordare a echipamentelor individuale de protectie pe fiecare loc de munca, completate cu caracteristicile echipamentelor individuale de protectie.

Lista orientativa a EIP este prezentata in HG nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca. Trebuie achizitionate numai echipamente individuale de protectie insotite de declaratii de conformitate CE conform HG 115/2004.

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici

207 modele si formulare OBLIGATORII in HR
207 modele si formulare OBLIGATORII in HR

Vezi detalii aici

Protectia datelor personale - Ghid pentru HR
Protectia datelor personale - Ghid pentru HR

Vezi detalii aici




 
Prin Ordinul nr. 225/1995 fusese aprobat un Normativ-cadru de acordare si utilizare a EIP, dar dupa aparitia Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca acesta a fost abrogat.

Perioada de utilizare a EIP poate fi furnizata de producator sau in functie de perioada normala de amortizare contabila. Oricum, un EIP nou se acorda in cazul degradarii sau pierderii calitatilor sale de protectie indiferent de termenul precizat.
 
Obligatia controlului utilizarii EIP de catre salariati este in sarcina conducatorilor locurilor de munca asa cum sunt stabiliti in organigrama societatii.

De asemenea, personalul desemnat sa se ocupe cu activitatile de prevenire si protectie este obligat sa efectueze controalele interne la locurile de munca, unde poate constata modalitatea de acordare si utilizare a EIP, cu informarea, in scris, a angajatorului asupra deficientelor constatate si asupra masurilor propuse.
 
Pentru stabilirea responsabilitatilor referitoare la gestionarea EIP se recomanda elaborarea unei proceduri de acordare a EIP care sa cuprinda urmatoarele etape:


    evaluarea riscurilor in vederea acordarii...citeste continuarea pe PortalSSM >>>




 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
echipament de protectie ssmresponsabil echipament protectie

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 26 Februarie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Cine trebuie sa tina evidenta echipamentului individual de protectie Nota: 3.5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Concediere Pensionar Angajat Cu Contract De Munca Pe Perioada NedeterminataIntrebare: Buna ziua, Sunt pensionata la limita de varsta de un an si jumatate , dar am ramas in continuare in activitate pe acelasi post, cu aceleasi atributii, pentru care am semnat un nou contract de munca pe perioada nedeterminata. Intre timp s-a schimbat conducerea si se doreste angajarea altcuiva pe acest post (nu s-a demarat deocamdata nimic oficial). Exista vreun cadru legal care sa-i permita angajatorului rezilierea contractului meu de munca in acest context? Mentionez ca nu exista abateri di
 

Raspuns: Buna ziua,<br />In sectorul privat nimeni nu va poate concedia pe motiv de varsta. Daca nu va ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

 

 

 

 
 
 



 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii