Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Locuinta de serviciu, data in folosinta salariatilor. Ce trebuie sa stie angajatorii

locuinta de serviciuavantaj in naturainchiriere locuinta salariati
Orice angajator trebuie sa fie constient ca locuintele de serviciu fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca.


Aceste aspecte sunt reglementate de art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996.


Iata un caz intalnit pe PortalCodulMuncii.ro: "Dorim sa inchiriem sau sa achizitionam un apartament pt. un angajat deoarece va lucra in alta localitate. Vreau sa imi spuneti daca indiferent de alegere (inchiriere sau achizitionare) este vorba de avantaj in natura? Totodata, ce presupune acest lucru din punctul de vedere al taxelor angajatului? In ceea ce priveste achizitionarea, se pune problema deductibilitatii amortizarii si tva-ului aferent? Ce documente interne sunt necesare? Va rog sa imi spuneti tot ce considerati ca ar trebui sa stie compania in legatura cu o astfel de actiune (atat inchiriere, cat si achizitie de imobil)."


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Este demn de mentionat ca potrivit art. 76 alin. (4) lit. d) din Codul fiscal, nu reprezinta venit impozabil, contravaloarea folosintei locuintei de serviciu sau a locuintei din incinta unitatii ori caminului militar de garnizoana si de unitate, potrivit repartitiei de serviciu, numirii conform legii sau specificitatii activitatii prin cadrul normativ specific domeniului de activitate, compensatia lunara pentru chirie pentru personalul din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si compensarea diferentei de chirie, suportata de persoana fizica, conform legilor speciale.

ATENTIE!

Pentru ca o locuinta sa fie considerata locuinta de serviciu, este obligatoriu ca punerea acesteia la dispozitia salariatului sa fie justificata prin specificul activitatii, iar locuinta sa faca parte din patrimoniul angajatorului. In aceasta situatie contravaloarea folosintei nu reprezinta avantaj in natura.

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici





Daca locuinta este inchiriata, chiria suportata de angajator pentru locuinta pusa la dispozitia salariatului reprezinta avantaj conform art. 76 alin.(3) lit. b) din Codul fiscal.

Conform Codului fiscal, avantajele in bani si in natura sunt venituri impozabile la nivelul persoanelor fizice care le primesc.

Pentru ca un avantaj acordat sa fie impozabil la nivelul angajatului in categoria veniturilor din salarii, trebuie ca acesta sa reflecte folosinta in scop personal a bunului sau serviciului acordat salariatului, ca urmare a unei relatii contractuale...citeste mai multe despre inchirierea unei locuinte de serviciu aici >>>


Contravaloarea acestor facilitati intra in baza de calcul al contributiilor sociale. Cheltuiala angajatorului cu avantajele mentionate este deductibila la calculul profitului impozabil. Achizitionarea apartamentul se realizeaza in baza hotararii adunarii generale a societatii.


Sursa: PortalCodulMuncii




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
locuinta de serviciuavantaj in naturainchiriere locuinta salariati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 07 Februarie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Locuinta de serviciu, data in folosinta salariatilor. Ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Modificare Contract Din Timp Partial In Norma IntreagaIntrebare: Buna ziua. Pt.o persoana care esta angajata cu timp partial,angajatorul doreste modificarea contractului cu norma intreaga incepand cu data de 01.01.2018 Avand in vedere faptul cu nu s-a operat in REVISAL modificarea salariilor,se poate face si aceasta modificare,sau legislatia face referire numai la modificarea salariilor brute,pt.celelalte modificari ramanand valabila transmiterea in zia anterioara? Multumesc frumos
 

Raspuns: Buna ziua, numai transmiterea salariilor reprezinta exceptie, restul modificarilor se opereaza ant... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

 

 

 

 
 
 



 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii