Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Acordarea echipamentului individual de protectie. Ce OBLIGATII are angajatorul

acordare echipament individual de protectieechipament de protectie ssmssm 2018
Securitatea si sanatatea in munca sunt aspecte foarte importante in cadrul oricarei companii, asa ca orice angajator si angajat ar trebui sa cunoasca legislatia in vigoare, in ceea ce priveste aceste drepturi.


Angajatorul are urmatoarele obligatii privind acordarea echipamentului individual de protectie:

Inainte de a alege echipamentul individual de protectie, angajatorul trebuie:
  •     sa analizeze si sa evalueze riscurile care nu pot fi evitate prin alte mijloace;
  •     sa defineasca caracteristicile pe care trebuie sa le posede echipamentul individual de protectie pentru a fi eficace impotriva riscurilor pentru care va fi acordat, luandu-se in considerare si riscurile pe care le poate crea echipamentul in sine.

Echipamentul individual de protectie se distribuie gratuit de angajator.

In cazul in care prezenta unor riscuri multiple impune purtarea simultana a mai mul- tor echipamente individuale de protectie, aceste echipamente trebuie sa fie compatibile si sa isi pastreze eficacitatea in raport cu riscurile respective.

La modificarea conditiilor de munca, angajatorul are obligatia de a acorda lucratorilor echipamentele individuale de protectie corespunzatoare noii situatii.

Angajatorul are obligatia sa inlocuiasca echipamentele individuale de protectie care nu mai au calitatile de protectie pentru care au fost acordate, de fiecare data cand se constata acest lucru si indiferent de motiv.

Pentru fiecare loc de munca/post de lucru angajatorul trebuie sa efectueze o evaluare si sa intocmeasca sau sa dispuna de documente prin care:
  •     a definit riscurile impotriva carora echipamentele individuale de protectie trebuie sa asigure protectie; aceasta definire trebuie sa ia in consideratie doar riscurile determinate de factori periculosi (fizici, chimici, biologici) care nu pot fi evitate sau diminuate la un nivel acceptabil, nepericulos, prin alte mijloace;
  •     a definit caracteristicile pe care echipamentele individuale de protectie trebuie sa le aiba pentru a asigura protectie impotriva tururor riscurilor existente la locul de munca/postul de lucru, dar si pentru a nu genera ele insele riscuri suplimentare, prin constructie sau prin utilizare gresita;
  •     a definit acele caracteristici ale echipamentelor individuale de protectie care tin cont de conditiile concrete de lucru (sortiment acordat, dimensiuni ale unor componente, temperaturi  de utilizare);

Ghid practic de salarizare
Ghid practic de salarizare

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici





...citeste continuarea pe PortalSSM >>>



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
acordare echipament individual de protectieechipament de protectie ssmssm 2018

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 06 Aprilie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Acordarea echipamentului individual de protectie. Ce OBLIGATII are angajatorul Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


Mihai t
07-Feb-2018

Care este temeiul legal al acordării echipamentului. In legea Securității si sanatatii in munca nu este cuvāntul obligatoriu.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Modificare Contract Din Timp Partial In Norma IntreagaIntrebare: Buna ziua. Pt.o persoana care esta angajata cu timp partial,angajatorul doreste modificarea contractului cu norma intreaga incepand cu data de 01.01.2018 Avand in vedere faptul cu nu s-a operat in REVISAL modificarea salariilor,se poate face si aceasta modificare,sau legislatia face referire numai la modificarea salariilor brute,pt.celelalte modificari ramanand valabila transmiterea in zia anterioara? Multumesc frumos
 

Raspuns: Buna ziua, numai transmiterea salariilor reprezinta exceptie, restul modificarilor se opereaza ant... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii