Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce trebuie sa stie angajatorii despre timpul de munca si pauza de masa

timpul de muncapauza de masacodul muncii 2017
Incepem prin a mentiona ca pauzele, cu exceptia dispozitiilor contrare din contractul colectiv de munca aplicabil si din regulamentul intern, nu se vor include in durata zilnica normala a timpului de munca. Aceste aspecte sunt reglementate de art. 134 alin.(3) din Codul muncii.

 
ATENTIE! Pauza de masa nu este inclusa in programul de lucru cu exceptia situatiei in care in regulamentul intern sau in contractul colectiv de munca s-a prevazut ca aceasta este inclusa in programul de lucru.


Iata un caz concret intalnit pe PortalCodulMuncii.ro: "Avem un magazin cu program de functionare 10 - 22, de luni pana duminica si 2 vanzatori plus administratorul care mai suplineste. Contractul de munca al vanzatorilor este de 8 h zi insa ei fac si ore suplimentare. Este ok daca lucreaza 2 zile a cate 11 ore lucrate + 1 ora pauza de masa si 2 zile sunt liberi? Putem fi in culpa cu ceva la asemenea program? Daca stau de la 10 la 22 dar 1 ora e pauza de masa cand e administratorul la vanzare nu intram sub incidenta art 115 (2)?"


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Daca nu s-a prevazut altfel in contractul de munca sau in regulamentul intern, salariatul va fi pontat 11 ore daca o ora este in pauza de masa.

In ceea ce priveste cumulul dintre asociat unic si salariat, art. 196 indice 1 alin. (3) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale stabileste ca asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este.

De aici rezulta ca asociatul unic poate avea calitatea de administrator al societatii cu raspundere limitata al carei asociat unic este dar si calitatea de salariat al aceleiasi societati.

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici






Pentru ca administratorul sa poata suplini vanzatorii in ora zilnica de pauza, acesta trebuie sa incheie cu societatea al carei administrator este un contract de munca cu timp partial de o ora pe zi, cu programul prevazut in contractul individual de munca. Astfel, in cazul unui control ITM veti putea demonstra ca salariatii nu lucreaza 12 ore pe zi.

Astfel, procedand astfel salariatii pot lucra 11 ore pe zi cu doua zile de repaus saptamanal.

IMPORTANT! In situatia in care nu se respecta repausul saptamanal in zilele de sambata si duminica, conform art. 137 din Codul muncii, repausul saptamanal poate fi acordat si in alte zile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil sau prin regulamentul intern situatie in care salariatii vor beneficia de un spor la salariu.

Sporul acordat pentru munca in zilele de repaus saptamanal este negociat si inregistrat in contractul de munca (colectiv sau individual) art. 137 alin. (3) din Codul muncii.


Sursa: PortalCodulMuncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 29 Noiembrie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce trebuie sa stie angajatorii despre timpul de munca si pauza de masa Nota: 3.24 din 5 - 17 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


Popa claudia
21-Aug-2017

Buna ziua. Am un magazin cu program de funcționare 9....20....cu doua ture.... Menționez ca angajații au contract de munca pe 8 ore.... Dar nu fac minimum de 40 de ore săptămānal??????cum ar trebui procedat.....?????

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Angajarea La Alta Firma In Timpul Concediului De OdihnaIntrebare: Buna ziua, Am rugamintea sa imi spuneti si mie daca ma pot angaja la o alta firma? in timp ce sunt in concediu de odihna la firma la care lucrez. Idea e ca fima actuala nu imi mai poate platii zilele de concediu deoarece si-a schimbat denumirea in anul 2017, iar zilele de concediu, 15 la numar, trebuie sa le iau. Eu vreau sa ma angajez la o alta companie, dupa ce imi activez cele 15 zile de concediu, ca si preaviz. Sa imi spuneti va rog, daca este bine, din punct de vedere legal. Multumesc
 

Raspuns: Da puteti, codul muncii permite cumulul de contracte la acelas angajator sau alti angajatori.<br ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 

 

 
 
 



 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii