Fonduri pentru sprijinirea tinerilor inactivi pentru a intra pe piata muncii

tineri inactivi piata munciipiata muncii 2017locuri de munca tineri 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Proiectul noncompetitiv INTESPO – Inregistrarea Tinerilor in Evidentele Serviciului Public de Ocupare, proiect eligibil pe Programul Operational Capital Uman (POCU) 2014 -2020, Axa prioritara 2 Obiectiv specific 2.3 a fost aprobat de catre AMPOCU.

Proiectul vizeaza scaderea numarului de tineri inactivi NEETs (Not in Education, Employment or Trening) inregistrati la Serviciul Public de Ocupare (SPO), precum si identificarea altor cel putin 200.000 tineri NEETs inactivi, cu varsta intre 16-24 neinregistrati la SPO.

Categoria de tineri NEETs include tineri care nu au reusit sa se integreze pe piata muncii din diverse motive (lipsa oportunitatilor de ocupare, lipsa competentelor cerute pe piata muncii etc.) si care nu sunt cuprinsi in programe de educatie sau formare.

Studiile recente arata faptul ca NEETs este un rezultat al unei combinatii de factori personali, economici, de educatie si sociali si reflecta gradul de distantare de piata muncii si societate in ansamblul ei (EUROFOUND, 2012).

In cadrul proiectului, sunt vizati in special tinerii cu nivel scazut de competente si care au dificultati in a se integra social. Din totalul celor care vor fi identificati, cel putin 160.000 vor fi integistrati la SPO si vor beneficia de informare si consiliere profesionala, inclusiv de profilare, iar dupa aceasta etapa vor fi indrumati catre masura activa de care au nevoie sau catre alte servicii (Prgramul National Sansa a doua – Ministerul Educatiei Nationale, servicii de asistenta sociala).

Identificarea tinerilor NEETs inactivi este necesara intrucat majoritatea nu are acces la informatii si nici nu stie sa le caute. In prezent, ei nu vin din proprie initiativa catre SPO, in vederea inregistrarii, insa experienta proiectelor deja derulate arata ca apropierea de ei este fundamentala pentru atragerea lor in orice programe viitoare, intrucat anuleaza si blocajul generat de mijloacele financiare reduse sau inexistente pentru multi dintre ei, necesare pentru a ajunge la SPO.

Proiectul noncompetitivINTESPO introduce managementul de caz ca metoda de lucru cu tinerii NEETs, care presupune un proces de interactiune incadrul retelei de servicii (de asistenta sociala, educatie, ocupare) prin care se asigura faptul ca beneficiarii primesc serviciile de care au nevoie intr-o forma de sprijin eficace si eficienta.

Aceasta metoda ofera servicii personalizate, prin care serviciile publice evalueaza nevoile beneficiarului in colaborare cu el, evalueaza, monitorizeaza si sustine beneficiarul pentru a accesa servicii sociale care sa raspunda acestor nevoi.

Din perspectiva managementului de caz, proiectul va contribui la:

· Introducerea managementului de caz ca metoda de lucru cu tinerii NEETs, calibrata in functie de categoria in care tanarul se incadreaza din perspectiva profilarii (de la usor angajabil pana la foarte greu angajabil).

· Procesul de monitorizare a evolutiei tanarului atat pe parcursul, cat si dupa implicarea intr-un program de masuri active

· Instituirea unei retele de sprijin, la nivel local, care sa sustina implementarea modelului de interventie bazat pe managementul de caz, in special pentru tinerii care nu sunt interesati sa se inregistreze singuri sau nu pot (din diferite cauze) sa isi gaseasca si sa isi mentina un loc de munca.


Proiect isi propune si sa “revitalizeze” reteaua de sprijin pe care SPO o are deja impreuna cu autoritatile publice locale sau sa propuna noi modelele/protocoale de colaborare, inclusiv prin activarea voluntariatului la nivelul comunitatii respective, in procesul de identificare, mobilizare si inregistrare a tinerilor NEETs.

Astfel, va exista o colaborare stransa intre SPO si autoritati locale, servicii de asistenta sociala, scoala, servicii medicale, mediatori comunitari, politie, biserica, ONG-uri implicate in activitati destinate tinerilor si/sau asistentei sociale comunitare, etc.

De asemenea, proiectul incurajeaza si implicarea partenerilor sociali (patronate si sindicate), astfel incat oferta de pachete de masuri active personalizate sa se concretizeze in ocuparea unui loc de munca.

Solicitantul acestui proiect este Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, iar Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, Ministerul Educatie Nationale si Cercetarii Stiintifice si Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala sunt parteneri.

Proiectul are o durata de implementare este de 48 luni si un buget de 213.636.395,25 de lei, respectiv 47.474.754,5 de euro (curs euro 4,5).


Sursa: Ministerul Muncii


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tineri inactivi piata munciipiata muncii 2017locuri de munca tineri 2017

Data aparitiei: 16 August 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Fonduri pentru sprijinirea tinerilor inactivi pentru a intra pe piata muncii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]