Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Fonduri pentru finantarea afacerilor romanilor din strainatate

finantare afaceri romani
Guvernul a modificat si completat printr-un proiect de lege cadrul legislativ privind procedura de acordare a finantarilor nerambursabile din bugetul Ministerului pentru Romanii de Pretutindeni pentru programele, proiectele sau actiunile privind sprijinirea activitatii romanilor de pretutindeni si a organizatiilor reprezentative ale acestora.


Astfel, se propune actualizarea Legii 321/2006, in sensul adaptarii acesteia la contextul actual al realitatilor cu care se confrunta romanii in afara granitelor tarii, pentru a imbunatati si flexibiliza sistemul de finantare a actiunilor, proiectelor si programelor dedicate sprijinirii romanilor de pretutindeni.

Principalele modificari si completari aduse actului normativ se refera la:
  1.     Introducerea posibilitatii de finantare a unor proiecte care vizeaza mentinerea legaturii romanilor din strainatate cu tara, suplimentar fata de tematicile finantate pana in prezent, circumscrise identitatii culturale, etnice, lingvistice si religioase, dreptului la libera intrunire si asociere;
  2.     Completarea definitiei beneficiarilor de finantari nerambursabile, conform necesitatilor rezultate din practica de pana in prezent. Astfel, pot beneficia de finantari nerambursabile asociatiile, fundatiile, unitatile de cult, alte categorii de organizatii neguvernamentale ale romanilor de pretutindeni si organizatiile internationale si alte persoane fizice autorizate sau juridice de drept public sau privat din Romania sau din strainatate;
  3.     Posibilitatea stabilirii de prioritati geografice si tematice multianuale pentru acordarea de finantari nerambursabile in sprijinul romanilor de pretutindeni, prin Strategia nationala pentru romanii de pretutindeni, in scopul asigurarii implementarii politicilor publice privind romanii de pretutindeni.
  4. Proiectul de act normativ stabileste trei tipuri de acordare de finantare, si anume: pentru proiecte cu implementare directa, ce vizeaza actiunile proprii intreprinse de catre Ministerul pentru Romanii de Pretutindeni, pentru proiecte cu implementare indirecta, derulate de catre beneficiarii de finantari, precum si prin acordarea de granturi.

Proiectele proprii, realizate prin implementare directa, se desfasoara prin:

a) achizitii publice de bunuri, lucrari si servicii necesare pentru implementarea proiectelor, programelor sau actiunilor proprii, in conditiile prevazute de legislatia privind achizitiile publice;

b) donatii ex. carti pentru comunitati;

c) acordare de burse de studiu si cercetare.

Evaluarea propunerilor privind finantarea indirecta se realizeaza de catre o Comisie MRP, la care pot participa in calitate de invitati, in functie de domeniul de competenta, si reprezentanti ai Grupului interministerial pentru romanii de pretutindeni.

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici

Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii

Vezi detalii aici

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici




Granturile:

a) ofera posibilitatea implementarii unor prioritati tematice si geografice prin apeluri competitive de acordare de finantari, care sa sustina rezolvarea problemelor prioritare ale comunitatilor din afara granitelor.

b) ofera posibilitatea ca fondurile alocate sa fie justificate pe baza atingerii rezultatelor urmarite;

c) ofera MRP un instrument eficient si flexibil de implementare a politicilor publice aprobate in Guvern, in conditiile in care, in prezent, actiunile MRP sunt conditionate de existenta unor initiative ale asociatiilor.

Pot fi beneficiari eligibili pentru granturi:

a) organizatiile internationale si agentii ale acestora;

b) organizatiile neguvernamentale din Romania si din alte state;

c) intreprinderi cu scop lucrativ din Romania si din alte state, fara a fi posibila finantarea de activitati economice (ex. mass-media inregistrate ca societati comerciale);

d) autoritati publice locale si centrale din alte state (ex. Ministerul Culturii, pentru a dota cu fond de carte biblioteci pentru comunitatile romanesti);

f) unitati si institutii de invatamant din Romania si din alte state;

g) unitati de cult.

Actul normativ face parte din demersul MRP de a promova  interesele romanilor de pretutindeni, de a raspunde asteptarilor acestora, prin pastrarea legaturilor cu comunitatile romanesti din afara granitelor tarii, in acord cu Programul de guvernare.


Sursa: gov.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 21 Iulie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Fonduri pentru finantarea afacerilor romanilor din strainatate Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Pot Iesi La Pensie Anticipata?Intrebare: Buna ziua.Sunt nascut in luna 17.10.1968 in municipiul Vulcan,judetul Hunedoara.Am lucrat in grupa 1 de munca in minerit in Valea Jiului din 05.03.1987 pana in 08.09.1997.In perioada 09.09.1997pana in data de 05.06.1998 am fost in somaj.Am lucrat din data de 03.11.1998 pana in data de 15.10.2009.Din data de 15.10.2009 pana in 21.10.2009 am fost in somaj.Acum lucrez din data de 21.10.2009.As dori sa stiu cand pot iesi la pensie anticipata fara penalizare si daca ma pot pensiona la 55 de ani,si
 

Raspuns: In situatia in care ati lucrat numai in minerit in conditii de grupa I a de munca si conditii specia... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 

 

 
 
 



 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii