Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

S-a prelungit termenul pentru infiintarea serviciilor de URGENTA. Ce trebuie sa stie companiile

servicii de urgentasituatii de urgentaservicii de urgenta companii
Vesti bune pentru firme, in contextul in care termenul pentru infiintarea serviciilor pentru situatii de urgenta a fost prelungit pana pe data de 31 decembrie 2017.


Initial, aceste obligatii ar fi trebuit sa intre in vigoare de la 23 iulie, dar se pare ca Ministerul de Interne a amanat aceasta directiva, informeaza profit.ro.

Aceasta decizie vine ca urmare a petitiilor primite din partea oamenilor de afaceri, dar si a institutiilor publice. Legislatia in vigoare, referitoare la apararea impotriva incendiilor prevede ca firmele sa organizeze doua tipuri de servicii private pentru situatii de urgenta, denumite C1 si C2.


Ce companii au obligatia de a constitui servicii proprii de tip C1 sau C2?

- servicii proprii tip C1 - acele firme sau institutii publice care administreaza: cladiri sau ansambluri de invatamant ( centru universitar); spatiile de cazare ale acestora, care gazduiesc mai mult de 1.000 de studenti; cladirile sau ansamblurile pentru sanatate (care au cel putin 100 de paturi), cladiri destinate activitatilor culturale (cu mai mult de 600 de locuri); cladiri pentru activitati sportive si de spectacole (peste 600 de locuri), cladiri pentru turism ( cu mai mult de 200 de locuri); cladirile foarte inalte ( mai putin cele de locuit); cladiri destinate productiei sau depozitarii, cladirile cu risc ridicat de incediu.

Cum se vor compune serviciile de tip C1? Aceste servicii vor fi sub conducerea unui sef serviciu, va fi infiintat un compartiment pentru prevenire ( sau vor exista specialisti, in acest sens) si o echipa de specialitate.

- servicii proprii de tip C2 - firmele in care se pot petrece accidente majore din cauza substantelor periculoase, cele care au in administrare cladiri sau ansambluri cu o suprafata mai mare de 50.000 mp; cele cu risc foarte mare de incendiu


207 modele si formulare OBLIGATORII in HR
207 modele si formulare OBLIGATORII in HR

Vezi detalii aici

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici

 Telemunca. Avantaje. Dezavantaje. Optimizare cost
Telemunca. Avantaje. Dezavantaje. Optimizare cost

Vezi detalii aici




Cum se vor compune serviciile de tip C2? Aceste servicii vor fi sub conducerea unui sef serviciu, va fi infiintat un compartiment pentru prevenire, vor exista cel putin doua grupe de interventie ( autospeciale de stingere cu apa si spuma) si echipe specializate.


Daca nu au de gand sa isi constituie serviciu propriu de urgenta, aceste companii si firme din categoriile mentionate trebuie sa incheie servicii voluntare cu operatorii sau institutiile care au constituit deja aceste servicii proprii. Alta metoda este apelarea la societatile prestatoare de servicii.




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
servicii de urgentasituatii de urgentaservicii de urgenta companii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 13 Iulie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


S-a prelungit termenul pentru infiintarea serviciilor de URGENTA. Ce trebuie sa stie companiile Nota: 4.45 din 5 - 11 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (3)


Mona Toma
27-Iul-2017

E oficial, e ordinul 90/21 iulie 2017 publicat chiar si in MO. Termenul se proroga la data de 31.12.2017.

Bogdan C
21-Iul-2017

21.07.2017 Documentul de prorogare nu a aparut oficial...mai sunt doua zile si OMAI 96/2016 intra in vigoare 100% . In data de 23.07.2017 ora 24.00 toate srviciile voluntare si private isi pierd avizul de constituire ..conform OMAI 718/2005 si OMAI158/2007 ..aceste fiind abrogate cu data de 23.07.2017. Efectele juridice fiind catastrofale ....

Ujica Ionel
14-Iul-2017

Am inteles ca e o informatie preluata de pe profit.ro, cu respectarea normelor cerute. Insa cred ca ar fi trebuit sa adaugati un scurt comentariu si sa precizati ca inca actul normativ de prelungire a termenului si de modificare a OMAI 96/2016 inca nu a fost emis. In forma actuala informatia poate genera confuzii. Este regretabil ca MAI nu a reusit in timp util sa adopte actul respectiv. Practic, in acest moment, OMAI 96/2016 este in vigoare si produce efecte. Un inspector de la ISU poate controla si amenda societatile care nu indeplinesc cerintele acestui ordin, in masura in care le este aplicabil.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Incetare CIM - Deces Angajat In Afara TariiIntrebare: Buna ziua, As dori sa intreb daca pot inceta CIM-ul(operare revisal+transmitere) unui angajat decedat in conditiile in care nu am inca certificatul de deces din Romania. Acest angajat a decedat in afara tarii si in momentul asta nu am decat actele de deces din strainatate care au fost transmise autoritatilor din RO pt eliberarea certificatului de deces insa dureaza cateva saptamani. Multumesc anticipat,
 

Raspuns: Buna ziua,<br />Cred ca actele de deces din strainatate ar fi suficiente.<br />Practic C... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

 

 

 

 
 
 



 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii