Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Limita de varsta de 65 de ani pentru pilotii din transportul aerian este valida

limita de varstapilot aeriantransport aerian
Potrivit unei hotarari a Curtii de Justitie a Uniunii Europene limita de varsta de 65 de ani prevazuta de dreptul Uniunii pentru pilotii din transportul aerian comercial de pasageri, de marfa sau de posta este valida.



Aceasta decizie a fost data in cauza C-190/16 Werner Fries/Lufthansa CityLine GmbH. Ea este justificata de scopul de a asigura siguranta aviatiei civile in Europa.


Cazul comandantului Werner Fries impotriva unei companii aeriene


Domnul Werner Fries a fost angajat la Lufthansa in calitate de comandant de bord si de formator. Incepand de la sfarsitul lunii octombrie 2013, Lufthansa nu l-a mai solicitat pentru motivul ca a atins limita de varsta de 65 de ani prevazuta, in mod obligatoriu, de dreptul Uniunii pentru pilotii din transportul aerian comercial. Domnul Fries solicita Lufthansa plata remuneratiei sale pentru lunile noiembrie si decembrie 2013.


Contractul sau de munca a expirat abia la sfarsitul lunii decembrie 2013. In plus, el dispunea inca, pe durata acestor doua luni, de licenta sa de pilot de linie, precum si de calificarile de instructor si de examinator. Domnul Fries apreciaza ca limita de varsta in discutie constituie o discriminare pe motive de varsta si incalca libertatea de alegere a ocupatiei, astfel incat este contrara Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR abonament 12 actualizari


Inlaturati obstacolele cotidiene cu cel mai eficient instrument din domeniul HR  Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR TOTUL despre Recrutare Angajare Motivare Evaluare Formare Profesionala Documentatie obligatorie Mediere Lucrarea contine inclusiv modele de formulare obligatorii intocmite in concordanta cu prevederile GDPR...

Oferta Speciala
valabila 48h


Sesizata cu acest litigiu, Bundesarbeitsgericht (Curtea Federala pentru Litigii de Munca, Germania) adreseaza Curtii de Justitie intrebari privind validitatea si sfera limitei de varsta in litigiu. Prin hotararea din 5 iulie, Curtea de Justitie raspunde ca aceasta limita de varsta este valida. Potrivit Curtii, este adevarat ca limita de varsta in litigiu instituie o diferenta de tratament pe motive de varsta. Aceasta diferenta de tratament este totusi justificata de scopul asigurarii sigurantei aviatiei civile in Europa.

Astfel, nu se poate contesta ca capacitatile fizice necesare pentru profesia de pilot de linie se diminueaza odata cu inaintarea in varsta. Limita de varsta in cauza permite sa se excluda ca o diminuare, dupa varsta de 65 de ani, a capacitatilor fizice mentionate sa se afle la originea unor accidente, fara a fi insa incalcat principiul proportionalitatii.


Limita de varsta in discutie nu se aplica decat in transportul aerian comercial


Curtea arata in aceasta privinta ca limita de varsta in discutie nu se aplica decat in transportul aerian comercial, caracterizat prin complexitatea tehnica mai mare a aeronavelor utilizate si prin numarul mai mare de persoane vizate, spre deosebire de transportul aerian necomercial.

In plus, limita de varsta de 65 de ani poate fi considerata suficient de avansata pentru a servi ca termen autorizatiei de a exercita activitatea de pilot in domeniul transportului aerian comercial.

Ea reflecta pe de alta parte normele internationale, care, pe baza unei dezbateri si a unei experiente profesionale aprofundate, stabilesc aceeasi limita de varsta.

Potrivit Curtii, legiuitorul Uniunii nu era obligat sa prevada, in locul unei limite de varsta, o examinare individuala a capacitatilor fizice si psihice ale fiecarui titular al unei licente de pilot care a depasit varsta de 65 de ani. In ceea ce priveste libertatea de alegere a ocupatiei, Curtea constata ca limita de varsta in discutie o restrange, dar fara a incalca principiul proportionalitatii.

In ceea ce priveste sfera limitei de varsta in litigiu, Curtea precizeaza ca aceasta nu interzice titularului unei licente de pilot care a atins varsta de 65 de ani nici sa actioneze ca pilot in cadrul unor zboruri goale sau al unor zboruri de transbordare, efectuate in contextul activitatii comerciale a unui operator de transport, fara a transporta pasageri, marfa sau posta, nici sa actioneze ca instructor si/sau ca examinator la bordul unei aeronave (cu conditia de a nu face parte din echipajul de zbor).


Sursa: Curia

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
limita de varstapilot aeriantransport aerian

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 11 Iulie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Limita de varsta de 65 de ani pentru pilotii din transportul aerian este valida Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Daca Se Poate Face Un Alt ContractIntrebare: Buna ziua, sotul meu lucreaza la un oficiu postal ca oficiant in oficiu sunt 2 angajati, sotul meu ca oficiant si un factor postal, factorul postal este pe concediu medical a fost operat si nu poate merge la service, comuna are 5 localitati, din luna ianuarie 2018 lucreaza singur, intrebarea mea este cum se poate rezolva problema, aici va dezvalui ce demersuri care s-au facut si sa-mi spuneti cum sa faca deoarece nu mai poate face fata: 1) a solicitat inlocuitor s-a facut demersurile pt a se a
 

Raspuns: Da, se pate incheia un alt contract de munca de cel mult 4 ore la acelasi angajator pentru perioada ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]