Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

Limita de varsta de 65 de ani pentru pilotii din transportul aerian este valida

limita de varstapilot aeriantransport aerian
Potrivit unei hotarari a Curtii de Justitie a Uniunii Europene limita de varsta de 65 de ani prevazuta de dreptul Uniunii pentru pilotii din transportul aerian comercial de pasageri, de marfa sau de posta este valida.



Aceasta decizie a fost data in cauza C-190/16 Werner Fries/Lufthansa CityLine GmbH. Ea este justificata de scopul de a asigura siguranta aviatiei civile in Europa.


Cazul comandantului Werner Fries impotriva unei companii aeriene


Domnul Werner Fries a fost angajat la Lufthansa in calitate de comandant de bord si de formator. Incepand de la sfarsitul lunii octombrie 2013, Lufthansa nu l-a mai solicitat pentru motivul ca a atins limita de varsta de 65 de ani prevazuta, in mod obligatoriu, de dreptul Uniunii pentru pilotii din transportul aerian comercial. Domnul Fries solicita Lufthansa plata remuneratiei sale pentru lunile noiembrie si decembrie 2013.


Contractul sau de munca a expirat abia la sfarsitul lunii decembrie 2013. In plus, el dispunea inca, pe durata acestor doua luni, de licenta sa de pilot de linie, precum si de calificarile de instructor si de examinator. Domnul Fries apreciaza ca limita de varsta in discutie constituie o discriminare pe motive de varsta si incalca libertatea de alegere a ocupatiei, astfel incat este contrara Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene.

Sesizata cu acest litigiu, Bundesarbeitsgericht (Curtea Federala pentru Litigii de Munca, Germania) adreseaza Curtii de Justitie intrebari privind validitatea si sfera limitei de varsta in litigiu. Prin hotararea din 5 iulie, Curtea de Justitie raspunde ca aceasta limita de varsta este valida. Potrivit Curtii, este adevarat ca limita de varsta in litigiu instituie o diferenta de tratament pe motive de varsta. Aceasta diferenta de tratament este totusi justificata de scopul asigurarii sigurantei aviatiei civile in Europa.

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici

Softuri online de legislatia muncii
Softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici




Astfel, nu se poate contesta ca capacitatile fizice necesare pentru profesia de pilot de linie se diminueaza odata cu inaintarea in varsta. Limita de varsta in cauza permite sa se excluda ca o diminuare, dupa varsta de 65 de ani, a capacitatilor fizice mentionate sa se afle la originea unor accidente, fara a fi insa incalcat principiul proportionalitatii.


Limita de varsta in discutie nu se aplica decat in transportul aerian comercial


Curtea arata in aceasta privinta ca limita de varsta in discutie nu se aplica decat in transportul aerian comercial, caracterizat prin complexitatea tehnica mai mare a aeronavelor utilizate si prin numarul mai mare de persoane vizate, spre deosebire de transportul aerian necomercial.

In plus, limita de varsta de 65 de ani poate fi considerata suficient de avansata pentru a servi ca termen autorizatiei de a exercita activitatea de pilot in domeniul transportului aerian comercial.

Ea reflecta pe de alta parte normele internationale, care, pe baza unei dezbateri si a unei experiente profesionale aprofundate, stabilesc aceeasi limita de varsta.

Potrivit Curtii, legiuitorul Uniunii nu era obligat sa prevada, in locul unei limite de varsta, o examinare individuala a capacitatilor fizice si psihice ale fiecarui titular al unei licente de pilot care a depasit varsta de 65 de ani. In ceea ce priveste libertatea de alegere a ocupatiei, Curtea constata ca limita de varsta in discutie o restrange, dar fara a incalca principiul proportionalitatii.

In ceea ce priveste sfera limitei de varsta in litigiu, Curtea precizeaza ca aceasta nu interzice titularului unei licente de pilot care a atins varsta de 65 de ani nici sa actioneze ca pilot in cadrul unor zboruri goale sau al unor zboruri de transbordare, efectuate in contextul activitatii comerciale a unui operator de transport, fara a transporta pasageri, marfa sau posta, nici sa actioneze ca instructor si/sau ca examinator la bordul unei aeronave (cu conditia de a nu face parte din echipajul de zbor).


Sursa: Curia
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 11 Iulie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Limita de varsta de 65 de ani pentru pilotii din transportul aerian este valida Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Incadrare Cu Cod Cor 325723, Normal Sau Nu?Intrebare: Buna ziua. Sunt angajat cu cod cor 325723. Diploma obtinuta de mine e cu cod cor 226302. E normal si legal? Multumesc!
 

Raspuns: se poate va rog un raspuns?multumesc... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii