Instructiuni explicite de securitate si sanatate in munca

securitatea munciilucratoriinstructiuni
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Explicatii specifice referitoare la executarea lucrarilor de sapaturi si umpluturi

(Instructiunile sunt elaborate in conformitate cu prevederile art. 13 lit. e) din  Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca si in conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) punctul 3 din H.G. nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca.)

INFO
Scopul instructiunilor proprii este de a prezenta riscurile pentru securitate si sanatate in munca, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie la nivelul locului de munca.

Obligatiile si responsabilitatile lucratorilor

Art. 1
Lucratorii au obligatia sa isi insuseasca si sa respecte prevederile acestei instructiuni in timpul  executarii lucrarilor de sapaturi si umpluturi.

Art. 2
Fiecare lucrator trebuie sa isi desfasoare activitatea, in conformitate cu pregatirea si instruirea sa, precum si cu instructiunile primite din partea angajatorului, astfel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala nici propria persoana, nici alte persoane care pot fi afectate de actiunile sau omisiunile sale in timpul procesului de munca.

Art. 3
(1) Lucratorii au urmatoarele obligatii:
a) sa utilizeze corect aparatura, uneltele, substantele periculoase, echipamentele de munca si alte mijloace de productie;
b) sa utilizeze corect echipamentul individual de protectie acordat si, dupa utilizare, sa il inapoieze sau sa il puna la locul destinat pentru pastrare;
c) sa nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau inlaturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, in special ale masinilor, aparaturii, uneltelor, instalatiilor tehnice si cladirilor, si sa utilizeze corect aceste dispozitive;
d)  sa participe la realizarea obligatiilor generale ce revin angajatorilor in conformitate cu prevederile legislatiei nationale privind:
mentinerea santierului in ordine si intr-o stare de curatenie corespunzatoare;
respectarea cailor si zonelor de acces sau circulatie stabilite;
respectarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, deseuri sau materiale provenite din demontari sau demolari si, in special, a celor periculoase;
e) sa comunice imediat angajatorului si/sau lucratorilor desemnati orice situatie de munca despre care au motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
f) sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoana;
g) sa coopereze cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
h) sa coopereze, atat timp cat este necesar, cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, pentru a permite angajatorului sa se asigure ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara riscuri pentru securitate si sanatate, in domeniul sau de activitate;
i) sa isi insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora;
j) sa dea relatiile solicitate de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari.
(2) Obligatiile prevazute la alin. (1) se aplica, dupa caz, si celorlalti participanti la procesul de munca, potrivit activitatilor pe care acestia le desfasoara.

Incadrarea, repartizarea personalului, instruirea si dotarea cu echipament individual de protectie

Incadrarea personalului  

Art. 4
Incadrarea si repartizarea personalului se va face in conformitate cu Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006.

Art. 5
Lucrarile de sapaturi se vor efectua numai de catre personal care indeplineste urmatoarele conditii:
este pregatit si instruit special pentru efectuarea operatiilor specifice meseriei;
este examinat medical si are avizul medicului de medicina muncii ca este apt pentru efectuarea  operatiilor legate de sapare, lucrul pe timp de noapte, precum si transportul pamantului, manipularea transportului si depozitarea materialelor.

Examenul medical se face in mod obligatoriu inainte de proba practica, concurs, examen sau termenul de proba, atat la angajare, cat si periodic, urmatoarelor categorii de personal: celor ce urmeaza a fi angajati, celor ce isi reiau activitatea dupa o intrerupere mai mare de 6 luni calendaristice, ucenicilor, practicantilor, elevilor  si studentilor in perioada de practica, celor transferati sau detasati in alte locuri de munca.

Avizul medical de incadrare se da numai de catre medicul sau cabinetul de medicina muncii cu care unitatea are contract, in baza examenelor clinico-functionale si de laborator. 

Dotarea personalului cu echipament individual de protectie

Art. 7
Prin echipament individual de protectie se intelege orice echipament destinat sa fie purtat sau tinut de lucrator, pentru a-l proteja impotriva unuia sau mai multor riscuri care ar putea sa puna in pericol securitatea si sanatatea la locul de munca, precum si orice supliment sau accesoriu realizat in acest scop.

Art. 8
Pentru a fi folosit, orice echipament individual de protectie trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa corespunda riscurilor implicate, fara sa conduca el insusi la un risc marit;
- sa ia in considerare cerintele ergonomice si starea de sanatate a lucratorului;
- sa se potriveasca in mod corect persoanei care il poarta, dupa ajustarile necesare.

Art. 9
Echipamentul individual de protectie se acorda gratuit de angajator, care asigura functionarea, starea de igiena satisfacatoare, intretinerea, repararea si inlocuirea acestuia cand este cazul.

De asemenea, angajatorul asigura informarea lucratorilor cu privire la riscurile impotriva carora ii protejeaza echipamentul, precum si instruirea asupra modului de purtare si folosire a acestuia.
Acordarea echipamentului individual de protectie se face in urma evaluarii riscurilor care nu pot fi evitate prin alte mijloace, analizarii caracteristicilor pe care trebuie sa le posede echipamentul pentru a fi eficace impotriva riscurilor, precum si identificarii partilor corpului care trebuie protejate.

Art. 10
Toti lucratorii din activitatea de sapaturi sunt obligati sa utilizeze echipamentul individual de protectie adecvat, in componenta prevazuta de normativul de acordare a echipamentului aprobat la nivelul unitatii.

Echipamentul individual de protectie specific executarii lucrarilor de sapaturi va fi suplimentat, de la caz la caz, cu echipamentul individual de protectie destinat eliminarii pericolului caderii in gol sau eliminarii altor pericole ce pot sa apara in timpul executarii lucrarilor.

Art. 11
Este interzisa utilizarea echipamentelor individuale de protectie care nu sunt realizate si certificate in conformitate cu standardele si normativele de echipament in vigoare.
Sunt, de asemenea, interzise folosirea echipamentului in afara timpului de lucru si pentru alte scopuri decat cele pentru care a fost acordat, precum si pastrarea si intretinerea necorespunzatoare a acestuia.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
securitatea munciilucratoriinstructiuni

Data aparitiei: 21 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Instructiuni explicite de securitate si sanatate in munca Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]