Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: ce trebuie sa stie angajatorii cu privire la responsabilii de prim-ajutor

responsabil prim ajutoracordare prim ajutorssm angajatori
Reamintim tuturor ca angajatorul are anumite obligatii fata de angajatii sai, in ceea ce priveste sanatatea si securitatea in munca, in conformitate cu art. 10 din Legea nr. 319/2006.


Conform acesteia, angajatorii trebuie:
 - sa ia masurile necesare pentru acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, adaptate naturii activitatilor si marimii intreprinderii si/sau unitatii, tinand seama de alte persoane prezente;
 - sa stabileasca legaturile necesare cu serviciile specializate, indeosebi in ceea ce priveste primul ajutor, serviciul medical de urgenta, salvare si pompieri.


"Suntem o institutie publica cu puncte de lucru in tara, fara personalitate juridica, unde salariatii lucreaza si in camp deschis. La nivelul institutiei, se intocmesc decizii cu responsabilii de prim-ajutor pentru centrele pe care le avem in tara? Mentionam ca fiecare centru are intre 3-10 salariati", se intreba cineva in cadrul PortalSSM.ro.


Incepem prin a mentiona ca pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 319/2006, angajatorul trebuie sa desemneze lucratorii care aplica masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR abonament 12 actualizari


Inlaturati obstacolele cotidiene cu cel mai eficient instrument din domeniul HR  Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR TOTUL despre Recrutare Angajare Motivare Evaluare Formare Profesionala Documentatie obligatorie Mediere Lucrarea contine inclusiv modele de formulare obligatorii intocmite in concordanta cu prevederile GDPR...

Oferta Speciala
valabila 48h

Desigur ca numarul acestor lucratori, instruirea lor si echipamentul pus la dispozitia acestora trebuie sa fie adecvate marimii si/sau riscurilor specifice unitatii in cauza.
 
IMPORTANT: pentru acordarea primului ajutor, instruirile se fac, de regula, prin filiale ale Crucii Rosii sau prin unitati SMURD, dar pot fi implicati si medicii de medicina muncii.
 
In acest context, este absolut necesar ca o persoana sa fie nominalizata si instruita pe fiecare centru, avand in vedere ca in situatii critice primul ajutor se acorda imediat.
 
ATENTIE! Incalcarea dispozitiilor legate de organizarea activitatii de acordare a primului ajutor se sanctioneaza contraventional cu amenda de la 3.000 la 6.000 lei.


Sursa: PortalSSM


 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
responsabil prim ajutoracordare prim ajutorssm angajatori

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 08 August 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: ce trebuie sa stie angajatorii cu privire la responsabilii de prim-ajutor Nota: 4.63 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Cadrul Legal De Reangajare Ca Pensionar? Dupa Terminarae PerioadeiIntrebare: Cum ma pot reangaja in acelasi loc de munca dupa terminarea perioadei contractuale - CIM incheiat dupa pensionare, pe perioada determinta de 3 ani. Sunt pensionata la limita de varsta si stagiu complet de cotizare -35 ani. Din 1987 lucrez in acelasi loc de munca; intre 1987-2000 pe postul de muzeograf; intre 2000-2015, functia de sef de sectie; din 2015-2018, sef de sectie, post ocupat prin concurs dupa pensionare) cu CIM pe 3 ani. Multumesc, Elena Ilie
 

Raspuns: Art. 82 DIN CODUL MUNCII REPUBLICAT<br />;;;<br />(4) Intre aceleasi parti se pot inchei... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]