Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Model de organizare al departamentului SSM si PSI in cadrul unei companii

departament ssm si psissm angajatorinorme ssm 2017
Este de la sine inteles ca orice angajator ar trebui sa fie familiarizat cu faptul ca, atat timp cat are angajati in subordine, trebuie sa aiba in vedere normele de securitate si sanatate in munca, in acest fel salariatii fiind protejati de pericole.


Ce se petrece cand o companie are sub 250 de angajati? Cum se organizeaza departamentul SSM si PSI?

Iata un caz intalnit in cadrul PortalSSM.ro: "In cadrul unei institutii publice cu 158 de angajati, este organizat Serviciul resurse umane, PSI si SSM in cadrul caruia functioneaza Compartimentul PSI si SSM cu un lucrator desemnat cu atributii in domeniul PSI si SSM. Lucratorul are studii superioare in domeniul tehnic, curs de minim 80 ore in SSM si curs de cadru tehnic PSI. Este obligatoriu sa aiba cerintele minime pentru nivelul superior sau este de ajuns cele pentru nivelul mediu (conform art. 49 sau art. 50 din normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare)? Seful serviciului resurse umane, PSI si SSM trebuie sa indeplineasca cerintele art. 50?(...)"


Mentionam ca atat timp cat institutia nu are peste 250 salariati si nici nu efectueaza activitati economice cu risc (Anexa 5 din H.G. nr. 1.425/2006), nu trebuie sa organizeze serviciu intern de prevenire si protectie, fiind suficient nivelul mediu pentru lucratorul desemnat in domeniul SSM.
 
"Seful serviciului resurse umane, PSI si SSM trebuie sa indeplineasca cerintele art. 50? Este obligatoriu sa aiba doar atributii privind prevenirea si protectia sau acest lucru este valabil doar pentru lucratorul desemnat din cadrul Compartimentului PSI si SSM?"
 
In aceasta situatie, seful serviciului de resurse umane nu se ocupa de activitatea de SSM sau PSI, deci nu este obligatoriu sa detina cunostinte in domeniu.
 
"In subordinea institutiei exista 24 puncte de lucru in tara, fara personalitate juridica, cu salariati intre 3-12 in fiecare punct de lucru. Este obligatoriu ca in fiecare punct de lucru sa existe un responsabil SSM sau este suficient lucratorul desemnat din cadrul sediului central?"
 
Legea nu dispune in mod imperativ numirea mai multor lucratori desemnati in aceasta speta, dar este foarte dificil ca un singur lucrator sa se ocupe de intreaga activitate de SSM, cat si de instruirea introductiv-generala sau de controalele interne pe care trebuie sa le faca la toate locurile de munca.

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici






Sursa: PortalSSM


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 03 Martie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Model de organizare al departamentului SSM si PSI in cadrul unei companii Nota: 3.83 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensie Anticipata Din Pensie Handicap Gr IIIIntrebare: Buna ziua, sunt pensionat pe caz de boala grad III, am si calitatea de salariat cu program redus de 4 ore la o societate comerciala. Implinesc 63 ani pe 14.07.2017 si doresc sa trec din pensie pe caz de boala grad III in pensie anticipata fara penalizare, ca beneficiar al art. 65 alin. 5 din Legea pensiilor actualizată 2017, Legea 263/2010. deoarece locuiesc in Tg.Mures de peste 30 de ani. Mentionez ca am o vechime de 35 de ani si 4 luni. Va multumesc
 

Raspuns: In primul rand ar trebui sa va inceteze plata pensiei de invaliditate de grad III in baza unui motiv... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

 

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii a suferit 19 modificari in luna august!
Atentie la modificarile din Codul Muncii! De la 1 august au aparut modificari majore care afecteaza toate firmele!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii