Procedura de organizare a unui examen intr-o institutie publica

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare:
In institutia noastra au loc disponibilizari de personal ca urmarea a reducerii numarului de posturi in organigrama. In compartimentele (directii, servicii) unde numarul de posturi de ramase este mai mic decat nr functionarilor publici angajati din acele compartiment, angajatorul organizeaza examen, conform prevederilor art. 100, alin (1) din Legea 188/1999. Care este numarul minim de zile intre data anuntarii examenului si data desfasurarii lui. In cazul in care anumite persoane nu pot participa din motive obiective (concediu de odihna in strainatate, deces in familie, concediu medical, etc) vor putea da ulterior examinarea sau vor fi delarati ca nu au trecut examenul prin neprezentare?

Raspuns (raspuns valabil la data de 10.09.2010):
Potrivit dispozitiilor art. 100 alin.(1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, in caz de reorganizare a autoritatii sau institutiei publice, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau, dupa caz, in noile compartimente in urmatoarele cazuri:
a) se modifica atributiile aferente unei functii publice mai putin de 50%;
b) sunt reduse atributiile unui compartiment;
c) este schimbata denumirea fara modificarea in proportie de peste 50% a atributiilor aferente functiei publice;
d) este schimbata structura compartimentului.

Potrivit dispozitiilor alin.(3) al aceluiasi articol, in cazul in care exista mai multi functionari publici, se organizeaza examen de catre autoritatea sau institutia publica.
 
Legea nr.188/1999 nu stabileste o procedura privind desfasurarea acestui examen. De asemenea, o astfel de procedura nu se regaseste nici in alt act normativ. Asa fiind, revine institutiei publice, in calitate de organizator al concursului, obligatia de a adopta o procedura interna cu privire la organizarea si desfasurarea concursului. Aceasta procedura trebuie sa cuprinda si numarul minim de zile intre data anuntarii concursului si ziua desfasurarii.

O astfel de procedura, de ex, este cea aprobata prin Ordinul nr. 1678/2010 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea si desfasurarea examenului prevazut la art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, la nivelul Ministerului Justitiei.

In ceea ce priveste persoanele aflate in imposibilitate de a se prezenta la examen in ziua stabilita pentru sustinerea acestuia, acestea pot sustine examenul in alta zi daca in procedura emisa de institutia publica este prevazut astfel.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 10 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Procedura de organizare a unui examen intr-o institutie publica Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]