Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

Reguli SSM pentru angajatori si salariati, in cazul unor temperaturi extrem de scazute

reguli ssm temperaturi extremessm angajatori lucratori in aer liberlucratori in aer liber ssm
Orice angajator trebuie sa isi protejeze salariatii, iar atunci cand activitatea acestora poate fi afectata de temperaturile extreme de scazute, este evident ca acestia sunt nevoiti sa respecte o serie de norme.



Inspectia Muncii a emis un avertisment pentru angajatorii care au salariati care lucreaza in aer liber


Date fiind temperaturile foarte scazute, Inspectia Muncii a emis un avertisment pentru angajatori si salariati, in caz de temperaturi extreme. Acest fapt contribuie la mentinerea starii de sanatate a salariatilor care lucreaza in aer liber, in acest mod fiind respectate prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 99/2000, in ceea ce priveste masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme pentru a proteja lucratorii.


Ce ar trebui sa faca angajatorii, conform Inspectiei Muncii?


- distribuirea de ceai fierbinte in cantitate de 0,5 - 1 litru/persoana/schimb;
- acordarea de pauze pentru refacerea capacitatii de termoreglare, scop in care se vor asigura spatii fixe sau mobile cu microclimat corespunzator;
- asigurarea echipamentului individual de protectie


Legislatia Muncii. Colectie de acte normative actualizate
Legislatia Muncii. Colectie de acte normative actualizate

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici

Softuri online de legislatia muncii
Softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici




In cazul in care angajatorii nu pot indeplini aceste conditii pentru salariatii care lucreaza in aer liber, atunci va trebui sa respecte alte prevederi ale Ordonantei de urgenta nr.99/2000: reducerea programului de lucru, intreruperea colectiva a lucrului cu asigurarea continuitatii activitatii in locurile in care aceasta nu poate fi intrerupta potrivit prevederilor legale.


Ce trebuie facut pentru prevenirea unor imbolnaviri determinate de munca in conditii de temperaturi extreme scazute?


- asigurarea de catre angajator a examenului medical la angajare si a controlului  medical periodic, urmarind depistarea precoce a contraindicatiilor pentru munca la temperaturi scazute
- asigurarea primului ajutor si a transportului la cea mai apropiata unitate sanitara a persoanelor afectate
- trecerea, dupa posibilitati, in alte locuri de munca sau reducerea programului de  munca pentru persoanele cu afectiuni, care au contraindicatii privind munca la temperaturi extreme


Cand termometrul scade sub minus 20 de grade sau in conditii de vant, care pot fi corelate cu aceste valori, angajatorii trebuie sa ia masurile prevazute de lege si pe care le amintim in fiecare an. Iar salariatii au obligatia sa se conformeze acestor masuri, in primul rand pentru propria lor protectie, securitate si sanatate la locurile de munca. Pe durata intreruperii colective a lucrului, contractele individuale de munca ale salariatilor se mentin, iar perioada de intrerupere constituie vechime in munca, a declarat Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat.

In contextul in care angajatorii nu vor respecta prevederile mai sus mentionate, acestia risca sa fie sanctionati contraventional, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 10 Februarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Reguli SSM pentru angajatori si salariati, in cazul unor temperaturi extrem de scazute Nota: 4.08 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Importare/Restaurare Baza De Date REVISALIntrebare: Buna ziua, Am un Revisal instalat pe un computer cu 2 firme inregistrate in el si as vrea sa adaug inca una de pe alt computer. Am salvat baza respectiva de date cu export, dar si cu salvare baza de date. Insa acum nu stiu ce sa folosesc... Import baza de data sau restaurare baza de date. Cum trebuie sa procedez in acest caz si care sunt diferentele intre cele doua butoane? Multumesc O zi buna
 

Raspuns: Va multumesc frumos pentru raspuns!<br />O zi buna va doresc!... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]