Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

Ce inseamna, de fapt, o situatie de urgenta? Cum se poate preveni si controla

situatii de urgentaprevenire situatii de urgentaprevenire accident de munca
Orice angajator ar trebui sa ofere o mare atentie oricaror eventuale situatii care ar putea pune in pericol siguranta si sanatatea angajatilor sai, asa ca cea mai buna metoda pentru a duce la indeplinire acest scop este acela de a fi informat.



Ce reprezinta o situatie de urgenta?

 O situatie de urgenta este practic un eveniment in afara normalitatii care provoaca stres extrem si chiar panica, mai ales atunci cand se produce la locul de munca.

In vederea restabilirii starii de normalitate este necesara adoptarea de masuri si actiuni urgente, alocarea unor resurse materiale si umane importante, printr-un management unitar, bine coordonat si reglementat, iar acest lucru trebuie bine gestionat de orice companie.

IMPORTANT!
Situatii de urgenta cuprind domeniul incendiilor de orice fel, precum si domeniul apararii civile (avarii chimice, atacuri cu arme chimice, biologice, bacteriologice, etc).

Prevederile legale urmeaza cursul acestor doua domenii, cel al incendiilor prin Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor cu modificarile si completarile ulterioare si Legea 481/2004 republicata a apararii civile.

In esenta, ambele legi, respectiv domenii reglementate, vizeaza prevenirea si reducerea efectelor negative produse de situatiile de urgenta care pot afecta omul, bunurile materiale si mediul inconjurator.

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici




Iata cateva masuri pentru prevenire/limitare a riscului de incendiu, de aparare in caz de incendiu, de exemplu:

1. Verificare cai interne de circulatie si evacuare de urgenta (culoare intre birouri si posturi de lucru, culoare ale cladiri, scari de acces, iesiri de urgenta din cladire): acestea trebuie sa fie absolut libere de orice obstacol, sa nu existe materiale depozitate, sa nu fie usi de evacuare blocate.
2. Verificare termen de expirare la stingatoare si incarcare a acestora. Marcare cu noul termen de valabilitate (garantie). Efectuare exercitiu de manipulare stingator.
3. Verificare semnalizare de evacuare, iluminat de siguranta (unde este cazul). Afisarea instructiunilor PSI (sau instructiuni pentru aparare impotriva incendiilor).
4. Verificare alte mijloace de aparare impotriva incendiilor, dupa caz, functie de tip locatie (hidranti interni, hidranti exteriori, pichete de incendiu, trape de fum, detectoare de fum, de incendiu, spinklere, functionarea alarmelor de incendiu).
5. Verificare efectuare instruiri si testari, respectiv semnarea fiselor de instruire PSI.


...mai multe poti citi pe PortalSSM.ro


In atentia angajatorilor: cateva documente obligatorii pe care orice agent economic trebuie sa le prezinte in caz de control ISU:
 
1. Fise, teste de verificare instructaj PSI (prevenire, stingere incendii)
2. Decizie pentru reglementarea fumatului, lucru cu foc deschis
3. Tematica de instructaj PSI
4. Instructiuni specifice pentru utilizarea focului deschis, pentru asigurarea cailor de acces, evacuare si de interventie
5. Organizarea apararii impotriva incendiilor



...mai multe poti citi pe PortalSSM.ro


In concluzie, este demn de mentionat ca factorii responsabili (manageri, angajatori, etc) trebuie sa aiba in vedere luarea de masuri de prevenire corespunzatoare domeniului situatiilor de urgenta.


Sursa: PortalSSM
 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 06 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce inseamna, de fapt, o situatie de urgenta? Cum se poate preveni si controla Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Sunt Actele Necesarepentru Indemnizatia De Somsj, Complectare 12 Luni .Intrebare: BUNA ZIUA. AM O VECHIME TOTALA DE 36 ANI SI 7LUNI. IN ULTIMA PERIOADA AM FOST ANGAJAT DINDATA DE 04 08 2015 PINA LA DATA DE31 07 2016. AM FOST SA DEPUN ACTELE PENTRU INDEMNIZATIA DE SOMAJ REFUZADUMISE DOSARUL PE MOTIVUL CA NU AM STAGIUL COMPLECT DE 12 LUNI. INTREBARE : Pot achita taxele aferente catre statpe perioada de o luna sa pot beneficia de somaj, s-au ce posibilitate mai exista. NU AS FI APELAT LA SOMAJ DAR NU STAU BINE CU SANATATEA SI TREBUIE SA PLATESC TOATE VIZITELE L
 

Raspuns: Cumparati vechime prin casa de pensii sau direct prin contract cu casa de pensii... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]