Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

Ce inseamna, de fapt, o situatie de urgenta? Cum se poate preveni si controla

situatii de urgentaprevenire situatii de urgentaprevenire accident de munca
Orice angajator ar trebui sa ofere o mare atentie oricaror eventuale situatii care ar putea pune in pericol siguranta si sanatatea angajatilor sai, asa ca cea mai buna metoda pentru a duce la indeplinire acest scop este acela de a fi informat.



Ce reprezinta o situatie de urgenta?

O situatie de urgenta este practic un eveniment in afara normalitatii care provoaca stres extrem si chiar panica, mai ales atunci cand se produce la locul de munca.

In vederea restabilirii starii de normalitate este necesara adoptarea de masuri si actiuni urgente, alocarea unor resurse materiale si umane importante, printr-un management unitar, bine coordonat si reglementat, iar acest lucru trebuie bine gestionat de orice companie.

IMPORTANT!
Situatii de urgenta cuprind domeniul incendiilor de orice fel, precum si domeniul apararii civile (avarii chimice, atacuri cu arme chimice, biologice, bacteriologice, etc).

Prevederile legale urmeaza cursul acestor doua domenii, cel al incendiilor prin Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor cu modificarile si completarile ulterioare si Legea 481/2004 republicata a apararii civile.

In esenta, ambele legi, respectiv domenii reglementate, vizeaza prevenirea si reducerea efectelor negative produse de situatiile de urgenta care pot afecta omul, bunurile materiale si mediul inconjurator.

Ghid practic de completare in REVISAL
Ghid practic de completare in REVISAL

Vezi detalii aici

Managerul de Resurse Umane
Managerul de Resurse Umane

Vezi detalii aici

Memorator Legislatia Muncii
Memorator Legislatia Muncii

Vezi detalii aici




Iata cateva masuri pentru prevenire/limitare a riscului de incendiu, de aparare in caz de incendiu, de exemplu:

1. Verificare cai interne de circulatie si evacuare de urgenta (culoare intre birouri si posturi de lucru, culoare ale cladiri, scari de acces, iesiri de urgenta din cladire): acestea trebuie sa fie absolut libere de orice obstacol, sa nu existe materiale depozitate, sa nu fie usi de evacuare blocate.
2. Verificare termen de expirare la stingatoare si incarcare a acestora. Marcare cu noul termen de valabilitate (garantie). Efectuare exercitiu de manipulare stingator.
3. Verificare semnalizare de evacuare, iluminat de siguranta (unde este cazul). Afisarea instructiunilor PSI (sau instructiuni pentru aparare impotriva incendiilor).
4. Verificare alte mijloace de aparare impotriva incendiilor, dupa caz, functie de tip locatie (hidranti interni, hidranti exteriori, pichete de incendiu, trape de fum, detectoare de fum, de incendiu, spinklere, functionarea alarmelor de incendiu).
5. Verificare efectuare instruiri si testari, respectiv semnarea fiselor de instruire PSI.


...mai multe poti citi pe PortalSSM.ro


In atentia angajatorilor: cateva documente obligatorii pe care orice agent economic trebuie sa le prezinte in caz de control ISU:

1. Fise, teste de verificare instructaj PSI (prevenire, stingere incendii)
2. Decizie pentru reglementarea fumatului, lucru cu foc deschis
3. Tematica de instructaj PSI
4. Instructiuni specifice pentru utilizarea focului deschis, pentru asigurarea cailor de acces, evacuare si de interventie
5. Organizarea apararii impotriva incendiilor



...mai multe poti citi pe PortalSSM.ro


In concluzie, este demn de mentionat ca factorii responsabili (manageri, angajatori, etc) trebuie sa aiba in vedere luarea de masuri de prevenire corespunzatoare domeniului situatiilor de urgenta.


Sursa: PortalSSM

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 06 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce inseamna, de fapt, o situatie de urgenta? Cum se poate preveni si controla Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Am Penste 20 De Ani Vechime In Munca, Cat Este Sporul De Vechime?Intrebare: Buna ziua, Sunt profesor, am 23 de ani vechime in munca, dintre care 18 in invatamant. am luat spor de vechime de 25%, Am obtinut prin concurs un pot de Expert 1A- muzeograf la un institut de cercetari care este in subordinea Guvernului. De la resurse umane mi s-a spus ca nu mi sa va acorda un spor de vechime de 22,5%, este corect? Atata timp cat eu am avut 25% spor de vechime care acum este inclus in salariu in invatamant? Va rog sa-mi spuneti ce spor trebuie sa-mi dea la Institut si care est
 

Raspuns: In Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, sporul de vechime a fost re... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]