Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

SSM: masuri de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional. Ce trebuie sa stie angajatorii

masuri de protectie ssmmasuri de prevenire si protectie ssmdiminuare risc profesional
Orice angajator trebuie sa stie ca supravegherea sanatatii lucratorilor este obligatorie, iar acestia trebuie sa asigure verificarea medicala a salariatilor la angajare, cat si periodic.


Acest fapt este reglementat de Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, Normele metodologice de aplicare ale respectivei legi aprobate prin HG nr. 1.425/2006 si HG nr. 355/2007.


Dar ce se petrece cand un angajator doreste sa previna riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatea de birou? Ce masuri poate lua, in acest sens?


Iata o intrebare concludenta, din cadrul PortalSSM.ro: "Va rog sa-mi spuneti daca este corect ca, in urma evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatea de birou s-a evaluat un risc la coloana vertebrala, sa zicem (termenul exact il va spune medicul) apoi venim cu masura (aprobata in CSSM) ca fiecare angajat care desfasoara activitate de birou sa beneficieze, probabil preventiv, de 15 min masaj/saptamana. Am inteles ca asa ceva se practica la institutiile private, insa nu stiu daca si la cele de stat. Ma intereseaza daca in cazul unui eventual audit financiar putem justifica acest lucru."


In primul rand, angajatorii trebuie sa aiba in vedere ca in urma evaluarii riscurilor pentru fiecare loc de munca/post de lucru se stabilesc masuri de prevenire si protectie, de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de alta natura, necesare pentru asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor.



Angajatorul sau reprezentantul sau legal este presedintele comitetului de securitate si sanatate in munca. De asemenea, medicul de medicina muncii face parte din CSSM.

Este demn de mentionat ca, pentru institutiile publice stabilirea bugetului este guvernata de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice.


Calendarul vesel al Managerului de HR 2017
Calendarul vesel al Managerului de HR 2017

Vezi detalii aici

Memorator Legislatia Muncii
Memorator Legislatia Muncii

Vezi detalii aici

Ghid practic de completare in REVISAL
Ghid practic de completare in REVISAL

Vezi detalii aici





Implementarea masurilor de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional are un temei de legalitate daca are la baza o evaluare a riscurilor, exista avizul CSSM-ului si aprobarea angajatorului, iar stabilirea resurselor financiare pentru implementarea masurilor sanitare (in acest caz) respecta legislatia in vigoare.


ATENTIE: Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca se aplica in toate sectoarele de activitate, publice sau private.


Citeste mai multe pe PortalSSM



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 12 Decembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: masuri de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional. Ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Data Producere Efecte - REVISALIntrebare: O lamurire va rog, La inregistrarea unui contract de munca in REVISAL, la final avem si sectiunea "Data la care produce efecte". Aceasta "data la care produce efecte" este data inceperii activitatii sau data incheierii CIM (in sensul data inregistrarii in registru)? Multumesc!
 

Raspuns: Buna ziua, " Codul muncii, la art.17 alin.(1) lit.g) si alin.(4) prevede ca persoana selectata ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Noul Cod Fiscal modifica impozitarea salariilor si a contributiilor

 
Descarca GRATUIT raportul special
Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

 

 

 

 

 
 
 



 
IMPOZITUL PE SALARII S-A SCHIMBAT!
Atentie la modificarile din Noul Cod Fiscal aduse impozitarii si contributiilor aferente salariilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]