Diminuarea salariului ca sanctiune disciplinara. In ce conditii se realizeaza si ce trebuie sa stie angajatorii

sanctiune disciplinaradiminuare salariuretinere salariu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice angajator si salariat ar trebui sa stie ca, potrivit art. 247 alin. (1) din Codul muncii, primul dispune de prerogativa disciplinara, avand dreptul de a aplica sanctiuni disciplinare salariatilor sai ori de cate ori constata ca acestia au savarsit o abatere disciplinara.

 
 
Ce este abaterea disciplinara si ce ar trebui sa aiba in vedere salariatii?
 
 
 
Asadar, prin abatere disciplinara intelegem o fapta in legatura cu munca si care consta intr-o actiune sau inactiune savarsita cu vinovatie de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de munca, etc.
 
 
 
Deci, in contextul in care un angajator doreste sa diminueze salariul unui angajat, din pricina unor abateri disciplinare, cum trebuie sa procedeze?



 
"Ne-ar interesa cum se poate aplica o diminuare a salariul net pentru lipsa de randament, in cazul unui angajat TESA care are functia de Project Manager. Dorim sa stim ce documente trebuie intocmite si in baza carui articol se aplica diminuarea penalizarea de salar. Se aplica la brut sau la net?", intrebare extrasa din PortalCodulMuncii.ro

 

 
Conform art. 251 alin. (1) din Codul muncii, sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. (1) lit. a), nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile.


 
 
Astfel salariatul care a savarsit o abatere poate fi sanctionat numai dupa efectuarea cercetarii disciplinare prealabile.
Pentru a demara cercetarea disciplinara pentru fiecare dintre abateri se intocmeste un referat.

 

 
In acest context, angajatorul, doar dupa efectuarea cercetarii disciplinare prealabile stabileste sanctiunea disciplinara in baza criteriilor prevazute in Codul Muncii.


 
 
Este demn de mentionat ca art. 248 alin. (1) lit. c) din Codul muncii stabileste ca, angajatorul poate sanctiona disciplinar un salariat si prin reducerea salariului de baza pe o durata de 1-3 luni cu 5-10%.


 
 
ATENTIE: Angajatorii trebuie sa aiba in vedere ca salariul de baza constituie element al registrului general de evidenta a salariatilor, asa ca se vor inregistra inclusiv modificarile acestuia ca urmare a sanctiunii disciplinare dispuse de angajator.


 
 
Sanctiunea disciplinara a reducerii salariului nu reprezinta o retinere din salariu, ci o reducere care se aplica la baza bruta a salariului.
 


 
 

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sanctiune disciplinaradiminuare salariuretinere salariu

Data aparitiei: 02 Decembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Diminuarea salariului ca sanctiune disciplinara. In ce conditii se realizeaza si ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul ITIntrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Compensare munca suplimentara cu timp liber corespunzator vs concediu de odihnaIntrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]