Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Consultanta in afaceri | Manager

 

Controlorii de trafic aerian au meseria cea mai stresanta, spun specialistii

controlor trafic aerianjob controlor trafic aeriancea mai stresanta meseria
Chiar daca este o meserie banoasa, cu siguranta este si stresanta, un controlor de trafic aerian fiind practic raspunzator de vietile a mii de oameni.

Multa lume are senzatia ca acest job este unul minunat si complex, dar in spatele acestor aspecte se ascund sute de ore de concentrare si atentie, ture de 12 ore si multe sarbatori petrecute in fata ecranelor de dirijare.

Cosmarul oricarui controlor de trafic este sa auda in casti cuvintele Pan-Pan sau Mayday", semn ca ceva teribil este pe cale sa se intample.

Un alt aspect esential in aceasta meserie unica il reprezinta munca in echipa, aceasta fiind vitala, in contextul in care o clipa de neatentie poate si de multe ori, fatala.

Este de la sine inteles ca un controlor de trafic aerian are nevoie de ani de pregatire, insa aceasta nu se opreste la un moment dat. Sunt necesare anumite abilitati speciale, asa ca nu oricine poate deveni controlor de trafic aerian.


In Romania, ca sa devii controlor de trafic, studiile superioare nu sunt neaparat necesare, obligatoriu este sa detii o diploma de bacalaureat.
Desigur ca persoanele care aspira la un astfel de job sunt supuse unor teste medicale riguroase, teste de personalitate si psihologice, (unde nu se poate minti), teste de atentie distributiva, precum si teste de engleza.

Studiile arata ca de foarte multe ori cei care au doar studii medii reusesc sa treaca probele in cauza, spre deosebire de competitorii cu studii superioare.

Abilitatile se testeaza cu ajutorul unui soft special, iar cine trece de aceasta selectie minutioasa, este la un pas de a ajunge controlor de trafic aerian, dar nu inainte de a ajunge la Constanta, la Centrul de Excelenta, unde are loc pregatirea teoretica, informeaza Agerpres.

Doar la Otopeni lucreaza in jur de 50 de de controlori de turn, iar in Romania exista aproximativ 500 de controlori de trafic aerian.

Managerul de Resurse Umane
Managerul de Resurse Umane

Vezi detalii aici

Pachet 4 softuri online de legislatia muncii
Pachet 4 softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici

Ghid practic de completare in REVISAL
Ghid practic de completare in REVISAL

Vezi detalii aici





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 22 Noiembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Controlorii de trafic aerian au meseria cea mai stresanta, spun specialistii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Concediu Medical Reducerea Varstei Standard De OensionareIntrebare: Buna ziua, In perioada 2009-2016 am lucrat in conditii deosebite de munca si am avut 83 zile de concediu medical care nu se datoreaza unui accident de munca si nici unei boli profesionale. Va rog sa-mi spuneti daca aceste zile sunt considerate stagiu de cotizare in grupa deosebita de munca si daca participa la reducerea varstei standard de pensionare( in conditiile unui stagiu complet de cotizare). Va multumesc.
 

Raspuns: Concediile medicale nu sunt incadrate la conditii deosebite.... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Contraventii in raporturile de munca
Descarca GRATUIT raportul special

"Contraventii in raporturile de munca"
 

 

 

 


 
NOUTATILE ANULUI 2017
Afla totul despre contraventiile aplicabile in raporturile de munca si sanctionate prin legislatie

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Contraventii in raporturile de munca"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]