Atunci cand o companie angajatoare are in subordine agenti de vanzari, de multe ori acestia beneficiaza de un sistem de bonusari aparte, iar pana intra in posesia lor, poate trece o indelungata perioada de timp.
Orice angajator trebuie sa aiba in vedere ca, in situatia in care veniturile salariale se platesc dupa incetarea contractului individual de munca, NU se datoreaza contributiile la sistemul asigurarilor pentru somaj, conform legislatiei in vigoare.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Agenda Managerului de HR 2024
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Iata ce se intreba un angajator pe PortalCodulMuncii.ro: "Avem angajati agenti de vanzari care sunt platiti in baza unei anexe de comisionare dupa instalarea produselor vandute. De la vanzarea produselor si pana la instalarea acestora poate sa dureze pana la 1 an, timp in care salariatii pot pleca. Cum putem face plata acestor comisioane avand in vedere ca ei nu mai lucreaza la noi? Cum ii putem prinde in declaratia 112 astfel ca sumele retinute sa fie platite catre stat si venitul net sa ajunga in contul fostului salariat fara a ni se percepe penalitati de intraziere?"
In ceea ce priveste completarea formularului 112, fostii salariati sunt incadrati la "Tip asigurat 3". Alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor, care nu au contract individual de munca sau raport de serviciu - nu este salariat.
Asa cum am mentionat mai sus, nu se datoreaza contributiile la sistemul asigurarilor pentru somaj. Acest lucru este in conformitate cu art. 189 din Codul fiscal, iar respectivele venituri se acorda ulterior sau la data incetarii raporturilor juridice.
In ceea ce priveste restul contributiilor sociale si impozitul pe venit, se datoreaza. Este de la sine inteles ca nu se poate pune problema unor penalizari, atat timp cat angajatorul si –a asumat obligatia de a plati dupa instalarea produselor.
Citeste mai multe despre acest subiect pe PortalCodulMuncii