Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Fisa de identificare a factorilor de risc profesional: ce trebuie sa stie angajatorii

ssm angajatorifisa identificare factori risc profesionalmedic medicina muncii
Orice companie angajatoare trebuie sa aiba in vedere importanta unei bune gestionari a tot ceea ce tine de sanatatea si securitatea in munca a angajatilor.


 
In acest sens, exista multe norme pe care angajatorii sunt OBLIGATI sa le indeplineasca, iar nerespectarea acestora poate duce la sanctiuni contraventionala cu aplicarea amenzilor aferente. 

 
Conform Legii nr. 319/2006, orice angajator trebuie sa ia toate masurile prin care toti salariatii proprii sa beneficieze de supravegherea corespunzatoare a sanatatii in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca.

 
 
 
Prin HG nr.355/2007 s-au stabilit cerintele minime pentru supravegherea sanatatii lucratorilor fata de riscurile pentru securitate si sanatate, pentru prevenirea imbolnavirii lucratorilor cu boli profesionale cauzate de agenti nocivi chimici, fizici, fizico-chimici sau biologici, etc.

 
Sanatatea angajatilor este asigurata prin medicii specializati in medicina muncii

 
 
Asadar, supravegherea sanatatii salariatilor este asigurata prin medicii specializati in medicina muncii.
 
 
La angajare, angajatorul va cere examenul medical pentru viitorul angajat, iar apoi va trimite fisa de identificare a factorilor de risc profesional (conform modelului prevazut in anexa nr. 3 din HG nr. 355/2007) unui cabinet de medicina muncii in baza unui contract de prestari servicii.
 
Aceasta fisa de identificare a factorilor de risc profesional trebuie completata in mod OBLIGATORIU la toate rubricile si semnata de catre angajatorul in cauza.


 
 
ATENTIE: Fisa de identificare a factorilor de risc profesional si dosarul medical al salariatului se pastreaza la cabinetul de medicina muncii pe durata derularii contractului cu angajatorul.

 
 
Desigur ca la solicitarea angajatului, acestuia i se vor inmana copii ale dosarului sau medical si ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional. Daca acesta decide sa se angajeze in alta parte, va avea nevoie de aceste copii, pentru a fi predate noii structuri de medicina a muncii.

Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii

Vezi detalii aici

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici




 
 
Chiar daca fisa de identificare a factorilor de risc profesional ramane in arhiva cabinetului de medicina muncii, este recomandabil ca angajatorul sa pastreze o copie a acesteia, intrucat este necesara pentru completarea dosarului de cercetare in situatia producerii unui eventual accident de munca.

 

Sursa: PortalSSM





 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 18 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Fisa de identificare a factorilor de risc profesional: ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 3.67 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Pot Beneficia De Drepturile Acordate Ca Acord GlobalIntrebare: Va rog sa ma ajutati cum pot beneficia de drepturile acordate ca acord global, pentru perioada 1980-1990, la calculul drepturilor de pensie pentru limita de varsta care va fi stabilita in anul 2017. Mentionez ca am adeverinta de la locul de munca, in care este trecuta doar suma bruta pe care am incasat-o (si care cuprinde: salariul de baza, spor vechime si spor acord global, fara a fi evidentiate separat). De asemenea nu este mentionat in adeverinta actul normativ(Legea 57/1974) in baza caruia
 

Raspuns: Dispozitiile legale in vigoare prevad in mod expres ca formele de retribuire obtinute in acord globa... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile din Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 

 

 
 
 



 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare Codului Muncii prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii