Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Importanta organizarii interne a activitatii de securitate si sanatate in munca. Ce ar trebui sa stie angajatorii

activitati ssmssm angajatoriorganizare ssm
In orice companie, organizatie sau firma, este obligatoriu sa exista un departament de prevenire si protectie a sanatatii si securitatii in munca, departament care se afla in subordinea directa a angajatorului.


 
 
Astfel, acest departament va avea atributiuni de instruire si control a personalului angajat in vederea desfasurarii activitatii fara evenimente sau accidente nedorite.

 
 
Un angajator trebuie sa indeplineasca urmatoarele responsabilitati, conform art. 15 din Normele metodologice de aplicare ale Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca:

 
1. Identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru;
2. Elaborarea, indeplinirea, monitorizarea si actualizarea planului de prevenire si protectie;
3. Elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii/intreprinderii, precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru, si difuzarea acestora in intreprindere si/sau unitate numai dupa ce au fost aprobate de catre angajator;
4. Propunerea atributiilor si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului, cu aprobarea angajatorului;
5. Verificarea insusirii si aplicarii de catre toti lucratorii a masurilor prevazute in planul de prevenire si protectie, a instructiunilor proprii, precum si a atributiilor si responsabilitatilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca stabilite prin fisa postului.

 
 
Pentru a citi lista completa a responsabilitatilor, citeste mai multe aici.
 

 
 
Desigur ca exista multe activitati care nu au un caracter periodic, tocmai de aceea trebuie sa exista o buna comunicare cu personal responsabil. Totodata, angajatorul trebuie sa furnizeze informatii si documente solicitate cu ocazia controalelor inspectorilor de munca.
 
 
Orice angajator sa aiba cel putin un salariat propriu desemnat a se ocupa de activitatile enumerate anterior, dar acesta
poate colabora si cu un serviciu extern pentru situatia in care personalul propriu nu are capacitatea de a solutiona toate responsabilitatile in domeniu.

 
 
Atentie! Cei care nu respecta legislatia in vigoare, risca sanctionarea contraventionala cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei.

 
 
IMPORTANT: Societatile care au sub 50 de angajati legea le permite sa contracteze un serviciu extern. De altfel, este si mai convenabil, intrucat un lucrator desemnat trebuie platit pentru 8 ore/zi, iar un serviciu extern cu 250-500/luna. 


 
 
Sursa: PortalSSM

202 Modele de fise de post
202 Modele de fise de post

Vezi detalii aici

207 modele si formulare OBLIGATORII in HR
207 modele si formulare OBLIGATORII in HR

Vezi detalii aici

Protectia datelor personale - Ghid pentru HR
Protectia datelor personale - Ghid pentru HR

Vezi detalii aici





 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
activitati ssmssm angajatoriorganizare ssm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 10 Noiembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Importanta organizarii interne a activitatii de securitate si sanatate in munca. Ce ar trebui sa stie angajatorii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Pot Cere Pensie AnticipataIntrebare: Buna ziua. As dori sa stiu cand pot cere pensie anticipata. Conform actelor am lucrat 13 ani si 3 luni in grupa I 100% in subteran si 12 ani si 5 luni in conditii normale la 3 firme private si de 3 ori am beneficiat de somaj. Sunt nascut in 28.02.1964.
 

Raspuns: Somajul este perioada contributiva la pensie<br />Pentru cei 13 ani lucrati in grupa Ia de mun... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane