Importanta organizarii interne a activitatii de securitate si sanatate in munca. Ce ar trebui sa stie angajatorii

activitati ssmssm angajatoriorganizare ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In orice companie, organizatie sau firma, este obligatoriu sa exista un departament de prevenire si protectie a sanatatii si securitatii in munca, departament care se afla in subordinea directa a angajatorului.

 
 
Astfel, acest departament va avea atributiuni de instruire si control a personalului angajat in vederea desfasurarii activitatii fara evenimente sau accidente nedorite.

 
 
Un angajator trebuie sa indeplineasca urmatoarele responsabilitati, conform art. 15 din Normele metodologice de aplicare ale Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca:

 
1. Identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru;
2. Elaborarea, indeplinirea, monitorizarea si actualizarea planului de prevenire si protectie;
3. Elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii/intreprinderii, precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru, si difuzarea acestora in intreprindere si/sau unitate numai dupa ce au fost aprobate de catre angajator;
4. Propunerea atributiilor si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului, cu aprobarea angajatorului;
5. Verificarea insusirii si aplicarii de catre toti lucratorii a masurilor prevazute in planul de prevenire si protectie, a instructiunilor proprii, precum si a atributiilor si responsabilitatilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca stabilite prin fisa postului.

 
 
Pentru a citi lista completa a responsabilitatilor, citeste mai multe aici.
 

 
 
Desigur ca exista multe activitati care nu au un caracter periodic, tocmai de aceea trebuie sa exista o buna comunicare cu personal responsabil. Totodata, angajatorul trebuie sa furnizeze informatii si documente solicitate cu ocazia controalelor inspectorilor de munca.
 
 
Orice angajator sa aiba cel putin un salariat propriu desemnat a se ocupa de activitatile enumerate anterior, dar acesta
poate colabora si cu un serviciu extern pentru situatia in care personalul propriu nu are capacitatea de a solutiona toate responsabilitatile in domeniu.

 
 
Atentie! Cei care nu respecta legislatia in vigoare, risca sanctionarea contraventionala cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei.

 
 
IMPORTANT: Societatile care au sub 50 de angajati legea le permite sa contracteze un serviciu extern. De altfel, este si mai convenabil, intrucat un lucrator desemnat trebuie platit pentru 8 ore/zi, iar un serviciu extern cu 250-500/luna. 


 
 
Sursa: PortalSSM

 

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
activitati ssmssm angajatoriorganizare ssm

Data aparitiei: 10 Noiembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Importanta organizarii interne a activitatii de securitate si sanatate in munca. Ce ar trebui sa stie angajatorii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]