Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Norme SSM pentru personalul care lucreaza la birou. Ce trebuie sa stie angajatorii

ssm spatii inchisessm angajatorissm si psi
In cazul persoanelor care lucreaza in spatii inchise, adica in cadrul unor cladiri, desfasurandu-si activitatea la birou, exista anumite prevederi stricte, atunci cand vorbim de sanatatea si securitatea in munca.



Desigur ca persoanele care lucreaza fizic, in cadrul santierelor, etc beneficiaza de alte norme SSM si PSI, acest lucru fiind perfect normal.

Ce trebuie sa le asigura angajatorii salariatilor care lucreaza in cadrul unor cladiri


Vom analiza un caz concret, in acest sens, oferind raspuns unor intrebari sosite in cadrul site-ului PortalSSM.ro:
"Care este volumul de aer necesar pentru un lucrator care desfasoara activitatii de birou si isi desfasoara activitatile intr-un birou open space? Aceste determinari fac subiectul unei evaluari de risc sau a unei evaluari ergonomice a locului de munca?"


Pentru a lamuri aceste intrebari, vom incepe prin a specifica urmatoarele:

 - la locurile de munca in spatii inchise trebuie luate masuri pentru a asigura suficient aer proaspat, avandu-se in vedere metodele de lucru utilizate si cerintele fizice impuse lucratorilor.
 

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

37 de modele de Regulament Intern
37 de modele de Regulament Intern

Vezi detalii aici

207 modele si formulare OBLIGATORII in HR
207 modele si formulare OBLIGATORII in HR

Vezi detalii aici




- in cazul utilizarii unui sistem de ventilare fortata, acesta trebuie sa fie mentinut in stare de functionare. Orice avarie trebuie semnalizata de un sistem de control, daca acest lucru este necesar pentru sanatatea lucratorilor.
 
- daca se utilizeaza instalatii de ventilare mecanica sau de aer conditionat, acestea trebuie sa functioneze astfel incat sa nu creeze disconfort prin expunerea lucratorilor la curenti de aer. Orice depunere sau impuritate ce poate crea un risc imediat pentru sanatatea lucratorilor prin poluarea atmosferei trebuie eliminata fara intarziere.

Aceste cerinte minime in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca au fost stabilite prin Hotararea de Guvern nr. 1091/2006, publicata in Monitorul Oficial nr. 739 din 30 august 2006.


Angajatorul are obligatia sa evalueze riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la amenajarea locurilor de munca.
 
Alte obligatii ale angajatorilor:

- efectuarea examenelor medicale obligatorii inainte de incadrarea si repartizarea lucratorilor la posturile de lucru;

 -instruirea salariatilor cu privire la utilizarea echipamentului cu ecran de vizualizare inainte de inceperea activitatii si ori de cate ori se modifica organizarea sau dotarea locurilor de munca

 -  planificarea activitatilor lucratorilor astfel incat activitatea zilnica in fata ecranului sa alterneze cu alte activitati

Citeste mai multe despre SSM si PSI pe PortalSSM



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssm spatii inchisessm angajatorissm si psi

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 31 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Norme SSM pentru personalul care lucreaza la birou. Ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 3.39 din 5 - 9 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


taica
01-Nov-2016

Un film original si bani online pentru tine! Avem un vis: Hollywood! Oferta sigura si serioasa: Lucrezi fără stres! Bani online pe drumul spre Hollywood! Aici ai o șansa uriașa! Cea mai buna echipa pentru Hollywood! Ofertă exclusivă pentru īnvingători! INFORMAȚII la adresa seracin1946@yahoo.com

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Pot Sa Ies La Pensie Anticipata Sau Anticipata Partial?Intrebare: Sunt persoana de sex feminin, nascuta pe 05.09.1969. Am lucrat in perioada 01.12.1985-15.08.1990 in grupa I de munca. Am lucrat in perioada 15.08.1990-01.10.2015 in grupa a II-a de munca. Lucrez din 01.10.2015 fara nici un fel de grupa. Va rog sa-mi spuneti cand pot iesi la pensie anticipata sau anticipata partial. Va multumesc!
 

Raspuns: Din data de 01.04.2001 nu se mai acorda grupe de munca, probabil ati lucrat in conditii deosebite de... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii