Norme SSM pentru personalul care lucreaza la birou. Ce trebuie sa stie angajatorii
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Desigur ca persoanele care lucreaza fizic, in cadrul santierelor, etc beneficiaza de alte norme SSM si PSI, acest lucru fiind perfect normal.
Ce trebuie sa le asigura angajatorii salariatilor care lucreaza in cadrul unor cladiri
Vom analiza un caz concret, in acest sens, oferind raspuns unor intrebari sosite in cadrul site-ului PortalSSM.ro:
"Care este volumul de aer necesar pentru un lucrator care desfasoara activitatii de birou si isi desfasoara activitatile intr-un birou open space? Aceste determinari fac subiectul unei evaluari de risc sau a unei evaluari ergonomice a locului de munca?"
Pentru a lamuri aceste intrebari, vom incepe prin a specifica urmatoarele:
- la locurile de munca in spatii inchise trebuie luate masuri pentru a asigura suficient aer proaspat, avandu-se in vedere metodele de lucru utilizate si cerintele fizice impuse lucratorilor.
- in cazul utilizarii unui sistem de ventilare fortata, acesta trebuie sa fie mentinut in stare de functionare. Orice avarie trebuie semnalizata de un sistem de control, daca acest lucru este necesar pentru sanatatea lucratorilor.
- daca se utilizeaza instalatii de ventilare mecanica sau de aer conditionat, acestea trebuie sa functioneze astfel incat sa nu creeze disconfort prin expunerea lucratorilor la curenti de aer. Orice depunere sau impuritate ce poate crea un risc imediat pentru sanatatea lucratorilor prin poluarea atmosferei trebuie eliminata fara intarziere.
Aceste cerinte minime in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca au fost stabilite prin Hotararea de Guvern nr. 1091/2006, publicata in Monitorul Oficial nr. 739 din 30 august 2006.
Angajatorul are obligatia sa evalueze riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la amenajarea locurilor de munca.
Alte obligatii ale angajatorilor:
- efectuarea examenelor medicale obligatorii inainte de incadrarea si repartizarea lucratorilor la posturile de lucru;
-instruirea salariatilor cu privire la utilizarea echipamentului cu ecran de vizualizare inainte de inceperea activitatii si ori de cate ori se modifica organizarea sau dotarea locurilor de munca
- planificarea activitatilor lucratorilor astfel incat activitatea zilnica in fata ecranului sa alterneze cu alte activitati
Citeste mai multe despre SSM si PSI pe PortalSSM
NOUTATI din Legislatia muncii
Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!
-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet
de Mara Dobrin
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
ARTICOLE SIMILARE
Accident de munca mortal in Craiova - nerespectarea prevederilor privind echipamentul individual de protectieNorme SSM pentru personalul care lucreaza la birou. Ce trebuie sa stie angajatoriiMunca in spatii inchise: masuri de verificare a atmosfereiARTICOLE SIMILARE
Reguli SSM pentru angajatori si salariati, in cazul unor temperaturi extrem de scazuteSSM: completarea corecta a fisei de instruire individualaSSM: ce trebuie sa stie angajatorii si angajatii despre fisa de identificare a factorilor de risc profesionalInstruirea personalului delegat sau detasat privind normele de securitate si sanatate in muncaInspectia Muncii: mai bine de 1000 de persoane angajate la negru, depistate in decursul unei saptamaniULTIMELE ARTICOLE
Obligatia pe linie de SSM pe care multi angajatori o neglijeaza - Atentie, amenda ajunge la 7.000 de lei!Angajatorii au 33 de obligatii pe linie de SSM! Ce prevede legea si cum pot preveni amenzile?SSM: firmele cu peste 50 de angajati in vizorul ITMSSM: cum se organizeaza locuri de munca adecvate pentru salariatiSSM: ce instruire i se va face angajatei care a revenit din CCCARTICOLE SIMILARE
Model de organizare al departamentului SSM SI PSI in cadrul unei companiiPSI: Procedura de obtinere a avizelor si autorizatiilor de securitate la incendiuSSM: completarea corecta a fisei de instruire individualaS-a republicat legea privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionaleObligatiile angajatorului pe linie de SSM - 5 factori-cheie care trebuie respectatiULTIMELE ARTICOLE
SSM: Cui ii revine obligatia de a traduce in limba romana cartea tehnica de securitate a unei masini industriale?Cum se constituie comitetul SSM la nivel de institutie publicaAdio externalizarii serviciilor de prevenire si protectie! De ce este mai avantajos sa aveti propriul serviciu intern SSMNorme SSM pentru personalul care lucreaza la birou. Ce trebuie sa stie angajatoriiCele mai importante subiecte de dezbatere pentru specialistii SSM“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special
» Detalii Click Aici « NOU: Sistemul e-Transport in 50 de intrebari si raspunsuri!
» Detalii Click Aici « Important: Regulamentul Intern a fost modificat!
» Detalii Click Aici « NOU: Participati pe 17 mai la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!
» Detalii Click Aici «