Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Serviciul extern de protectia muncii avantaje si dezavantaje

protectia munciiservicii ssmservicii prevenire si preventie
Conform legii 319 din 2006 toti angajatorii sunt obligati sa organizeze activitatea de protectia muncii (sanatate si securitate in munca) in functie de profilul, numarul de salariati si particularitatile activitatii economice pe care o desfasoara.


  Organizarea activitatii de sanatate si securitate in munca se poate face in functie de activitatea desfasurata si numarul de salariati, astfel:

1. prin asumarea raspunderii administratorului;
2. prin desemnarea unuia sau mai multi lucratori desemnati dintre salariatii companiei;
3. prin infiintarea unui serviciu intern, format dintre salariatii firmei cu contracte individuale de munca cu norma intreaga;
4. prin apelarea la serviciile unui Serviciu Extern de protectia muncii;

     Vom compara si analiza avantajele si dezavantajele pentru desemnarea unuia sau mai multi lucratori desemnati dintre salariatii companiei si contractarea unui Serviciu Extern de sanatate si securitate in munca.

A. Desemnarea unuia sau mai multi lucratori desemnati dintre salariatii companiei

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

Ca principale avantaje putem enumera:
  • Salariatii proprii cunosc mult mai in detaliu activitatea si modul de organizarea a firmei, fiind foarte familiarizati cu produsele si serviciile companiei la care sunt salariati;
  • Timpul de raspuns la eventualele situatii sau probleme aparute este mult mai scurt deoarece ei sunt prezenti in permanenta la locul de munca;
  • In schimb sunt si o serie de dezavantaje:
  • Persoanele care se ocupa de activitatea de protectia muncii nu au voie sa desfasoare alte tipuri de activitati in firma, organizarea SSM fiind singura atributie din fisa postului;
  • Pentru a putea organiza activitatea de SSM dintr-o firma, salariatul desemnat trebuie sa aiba contract individual de munca cu norma intreaga (8 ore). Deci cheltuiala minima cu persoan desemnata este de 1538 lei (1250 lei salariul minim tarifar si 288 lei obligatiile anagajatorului). Deci o cheltuiala de peste 1500 lei lunar doar pentru organizarea activitatii de protectia muncii si eventual situatii de urgenta;
  • Angajatorul are obligatia sa plateasca cursurile de formare pentru respectivii salariati, riscand ca dupa o perioada salariatul sa-i plece si sa fie nevoie sa suporte o noua cheltuiala cu pregatirea profesionala;
  • Experienta unui salariat nu poate fi foarte mare in domeniul SSM, problemele intalnite in domeniu limitandu-se doar la cele intalnite in firma la care lucreaza sau a lucrat;
  • Avand o relatie de subordonare cu angajatorul sau, salariatii care au ca atributii prin fisa postului organizarea activitatii de sanatate si securitate in munca sunt de multe ori subiectivi, trecand cu vedere unele probleme intalnite care ar putea cauza situatii grave;

B. Contractare unui Serviciu Extern de protectie si prevenire
  • Ca principale avantaje putem enumera:
  • Salariatii Serviciului Extern au un grad de calificare ridicat si o experienta mare garantata de Certificatul de Abilitare obtinuta de la Inspectoratul Teritorial de Munca;
  • Tarifele pentru prestarea de servicii SSM percepute de Serviciile Extene de prevenire si protectie sunt de cateva sute de lei pe luna, mult mai putin decat cheltuiala cu un salariat pesoana desemnata;
  • Experienta mare in activitatile de control desfasurate de catre inspectorii ITM;
  • Aprecierea si informarea total obiectiva, salariatii Serviciului Extern nefiind dependenti de administratorii firmelor pentru care presteaza servicii SSM;
  • In afara de costurile cu tariful lunar, firmele care organizeaza activitatea de SSM prin intermediul unui Serviciu Extern nu mai au cheltuieli suplimentare, cu materialele informative si pregatirea salariatilor Serviciului Extern ocupandu-se angajatorul acestora,
  • Ca si dezavantaje putem enumera:
  • Timpul de raspuns este mai mare datorita prezentei sporandice in incinta companiei pentru care preseaza servicii de SSM;
    
Ca si concluzie reiese clar dezavantajul pentru firmele mici cu putini salariati (sub 50) sa desemneze o persoana dintre salariatii sai pentru organizarea activitatilor de prevenire si protectie daca facem referire strict la partea financiara.

     Insa, chiar si firmele mari cu mai multi salariati prefera contractarea unui Serviciu Extern datorita cunoasterii mai profunde de catre acestea a legislatiei in domeniu, consultantei permanente din partea acestora si rapiditatea in intocmirea documentelor.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protectia munciiservicii ssmservicii prevenire si preventie

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 20 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Serviciul extern de protectia muncii avantaje si dezavantaje Nota: 4.71 din 5 - 7 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Daca Iau Concediu Odihna Pe 15 Ian La Cate Zile Am DreptulIntrebare: Pentru un angajat cu o vechime de 1 an si 2 luni, care mai are de efectuat 2 zile de CO ramase din anul anterior, care depune o cerede pentru 7 zile de CO, pentru data de 15.01.2018. Cum procedam? 1. Se aproba cererea pt cele 7 zile (2 zile din 2017 ramase + 5 zile din 2018) si ii mai raman de efectuat 16 zile. 2. Avand in vedere ca din 2018 a lucrat doar 1 luna are dreptul la 1 zi de CO (proportional cu timpul lucrat) si inca 2 zile din cele ramase din 2017, deci va avea dreptul doar la
 

Raspuns: Potrivit codului muncii, concediile de odihna se acorda pe baza unei programari prealabile.Puteti s... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]