Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

Activitatile de prevenire si protectie: ar trebui angajatorii sa apeleze la servicii externe?

ssmpsiservicii externe protectie si preveniresanatate si securitate in munca
Orice angajator este obligat prin lege sa asigure organizarea activitatilor de protectie si cele de prevenire a riscurilor profesionale.


Desigur, pentru planificarea si realizarea acestora este necesara prezenta unui personal desemnat, competent, care sa fie capabil sa asigure atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult, atributii complementare.

In acest context, in functie de marimea sau specificul activitatilor desfasurate, angajatorii au mai multe variante:

1. Pentru intreprinderile care au mai putin de 9 lucratori este necesara asumarea de catre reprezentantul legal a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege.
2. Pentru intreprinderile care au intre 10 si 49 angajati este necesara desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie.
3. Pentru companiile care au mai mult de 250 de angajati trebuie sa se infiinteze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie.
4. Apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.

Ultima varianta este utila in cazul celor care, din lipsa personalului competent, nu pot organiza activitatile de prevenire si protectie. In acest trebuie sa se apeleze la servicii externe, care pot realiza aceste activitati.

Astfel, in baza unui contract, un serviciu extern de prevenire si protectie asigura activitatile necesare sau realizeaza documentatia care nu poate fi realizata de personalul propriu.


Bune practici in HR
Bune practici in HR

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici




In atentia angajatorilor: ce trebuie sa cuprinda contractul incheiat cu serviciul extern de prevenire si protectie


Este important ca acest contract sa fie realizat corect, iar angajatorul ar trebui sa se asigure ca acesta cuprinde:

 - ce activitati de prevenire si protectie vor fi realizate in cadrul companiei
 - in ce mod se va colabora cu lucratorii desemnati
 - clauze privind solutionarea litigiilor aparute intre parti


Desigur, serviciul extern de prevenire si protectie trebuie sa dispuna de personal adecvat si sa fie abilitat de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca.


De ce prefera angajatorii sa apeleze la servicii externe de prevenire si protectie?


In primul rand managerii considera ca un serviciu extern ar trebui sa fie asigurat de profesionisti, iar costurile sunt mai scazute, decat in cazul in care ar avea angajati cu norma intreaga.


Desigur, nu toate companiile pot apela la aceste servicii. Este bine de retinut ca activitatea din domeniul securitatii si sanatatii in munca poate fi realizata de servicii externe de prevenire si protectie doar daca legea nu prevede obligativitatea efectuarii activitatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca (SSM) prin personal propriu.
 
Daca in raport de marimea intreprinderii activitatea specifica trebuie sa se efectueze prin personal propriu, atunci angajatorul nu poate externaliza aceasta activitate.

Indiferent de modul prin care angajatorul organizeaza activitatea de prevenire si protectie, controalele efectuate de inspectorii de munca vizeaza respectarea conditiilor de munca ale lucratorilor.


 Ce obligatii au angajatorii?


Acestia trebuie sa ia masurile necesare privind: asigurarea securitatii si protectia sanatatii angajatilor; prevenirea riscurilor profesionale; procesul de informare si de instruire a salariatilor; asigurarea conditiilor necesare securitatii si sanatatii.

 
Cei care nu respecta aceste norme vor fi sanctionati cu amenda de la 3.500 la 7.000 lei, daca nu asigura cadrul organizatoric desfasurarii activitatii de SSM.

ATENTIE: Serviciile externe pot raspunde numai in limita clauzelor contractuale inserate in contractele de prestari servicii. Asa ca angajatorii ar trebui sa fie foarte atenti atunci cand un incheie un astfel de contract cu o firma specializata. Acestia ar trebui sa mai aiba in vedere ca pot raspunde contraventional si penal ca urmare a neluarii si nerespectarii masurilor de protectia muncii.


Sursa: Portalssm.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 06 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Activitatile de prevenire si protectie: ar trebui angajatorii sa apeleze la servicii externe? Nota: 3.67 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Nu Stiu Ce Sa Fac In ContinuareIntrebare: pai incetarea raporturilor de serviciu s-a facut in baza inaintarii dosarului de pensie pentru limita de varsta de catre IPJ Brasov serviciul resurse umane la data de 01.12.2016. E adevarat ca nu am primit inca raspunsul in scris dar intrebam daca e posibil sa fiu repus in functie in cazul in care imi resping dosarul si in consecinta nu ma pensionez .ce am de facut ?. daca astept pana imi soseste raspunsul de la casa de pensii din cate stiu eu nu mai este posibil sa fiu repus in functie .
 

Raspuns: Pentru siguranta dumneavoastra solicitati reangajarea .In cazul in care primiti decizia de pensionar... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]