Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

Cercetarea evenimentelor si accidentelor de munca

evenimentaccident de muncacercetare eveniment
Evenimentul este accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune, Art. 5 alin. 1 lit. f) din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.


Vom analiza in acest sens urmatoarea situatie. Un accident suferit de un lucrator in timpul programului de lucru dar cand efectua o lucrare in afara sarcinilor de munca, in interes personal, se incadreaza ca accident de munca?

Raspunsul expertilor Portal SSM:

Accidentul de munca este definit ca fiind vatamarea violenta a organismului, precum si intoxicatia acuta profesionala, care au loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu si care provoaca incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;

angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, conform dispozitiilor art. 27 alin. (1) din Legea 319/2006 securitatii si sanatatii in munca, dupa cum urmeaza:

- inspectoratelor teritoriale de munca;
- asiguratorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
- organelor de urmarire penala, dupa caz;

 Observam ca legiuitorul se refera la comunicarea evenimentelor, notiune care are o sfera mai larga decat cea a accidentului de munca care reprezinta vatamarea violenta a organismului, precum si intoxicatia acuta profesionala, care au loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu si care provoaca incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces.
 

Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici

Bune practici in HR
Bune practici in HR

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici




Asadar, toate evenimentele trebuie comunicate si nu doar accidentele de munca.

Cercetarea se face imediat dupa comunicare si urmareste stabilirea imprejurarilor si a cauzelor care au condus la producerea acestora si se efectueaza dupa cum urmeaza:

- de catre angajator, in cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca;
- de catre inspectoratele teritoriale de munca, in cazul evenimentelor care au produs invaliditate evidenta sau confirmata, deces, accidente colective, incidente periculoase, in cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca lucratorilor la angajatorii persoane fizice, precum si in situatiile cu persoane date disparute;
- de catre Inspectia Muncii, in cazul accidentelor colective, generate de unele evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile;
- de catre autoritatile de sanatate publica teritoriale, respectiv a municipiului Bucuresti, in cazul suspiciunilor de boala profesionala si a bolilor legate de profesiune.
 
... mai multe informatii pe Portal SSM >>


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 12 Septembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cercetarea evenimentelor si accidentelor de munca Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Depunerea Dosarului De Pensie Pentru PLV, Cu Reducerea Varstei De PensionareIntrebare: Buna ziua! As dori sa stiu, daca un salariat care indeplineste conditiile de pensionare (PLV, cu reducerea varstei de pensionare cu ajutorul grupei de munca), poate fi obligat ,de catre angajator, sa-si depuna dosarul de pensie. Va multumesc, Gina Anghelache
 

Raspuns: Nu, acesta poate ramane in activitate pana la implinirea varstei standard de pensionare.Intr-adevar ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]