Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Prevederi specifice activitatii de inspector SSM si inspector Protectia Mediului

inspector ssminspector protectia mediuluinormarea muncii
Legea nr. 53/2003 (Codul Muncii) stabileste ca normarea muncii pentru postul de inspector ssm si inspector protectia mediulu este cea care se aplica tuturor categoriilor de salariati, insa cele doua posturi includ si unele prevederi legislative aparte.


In general, norma de munca se exprima, in functie de caracteristicile procesului de productie sau de alte activitati ce se normeaza, sub forma de norme de timp, norme de productie, norme de personal, sfera de atributii sau sub alte forme corespunzatoare specificului fiecarei activitati. Aici este exprimat caracterul restrictiv al sintagmei de normare a muncii.

In cazul activitatilor desfasurate de un inspector SSM, cadru tehnic PSI, inspector de mediu sau de resurse umane, apreciem ca acestea nu au un caracter repetitiv si nici nu sunt componente ale unui flux tehnologic, ele putand fi asimilate vechii categorii TESA (personal tehnic, economic, socio-administrativ), care nu era normata nici in perioada comunista, cand erau organizate departamente care elaborau normative, din birou, aproape pentru orice munca.

Mai adaugam aici o precizare referitoare la functiile de inspector de mediu sau inspector SSM (lucrator desemnat), care sunt sunt impuse de legislatia specifica, nefiind la latitudinea angajatorului.

Concret, precizam ca inspectorul SSM (lucratorul desemnat) care se ocupa de activitatile de prevenire si protectie este desemnat prin decizie scrisa de catre angajator din randul salariatilor incadrati cu contract individual de munca cu norma intreaga (adica 8 h/zi). Lucratorul desemnat trebuie sa aiba atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult, atributii complementare, adica mediu si PSI.

In acest caz, angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.

Sursa: Portal SSM

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghidul Directorului SRL


Ghidul Directorului de SRL Maximizati eficienta activitatilor in firma dumneavoastra Spuneti adio situatiilor dificile sau conflictuale Alegeti performanta echilibrul si o cifra de afaceri care va incurajeaza eforturile Transformati afacerea dvs intr-un succes Acum e simplu cu Ghidul Directorului de S R L reusiti sa intampinati avalansa...

Oferta Speciala
valabila 48h



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspector ssminspector protectia mediuluinormarea muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 16 August 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Prevederi specifice activitatii de inspector SSM si inspector Protectia Mediului Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Se Óntocmete Corect CIM Ul La Un Restaurant?Intrebare: Buna seara, Un restaurant cu mai multe puncte de lucru, doreste ca anumiți angajați, de pe un anumit punct de lucru sau de la sediul firmei, sa lucreze in functie de nevoile firmei, la alt punct de lucru, pentru o perioadă mai scurta sau mai lunga ( o zi/saptamana sau o luna de exemplu). Fiecare contract e facut pe un punct de lucru. Pentru situatia prezentată mai sus cum este corect sa fie Óntocmit contractul de muncă? Multumesc.
 

Raspuns: Buna ziua , <br /><br />Introduceti in contractul individual de munca clauza de mobilita... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]