Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

Guvernul a aprobat noul cadru de asigurare al managementului tipurilor de risc

Guvernul a aprobat o hotarare care reglementeaza asigurarea, la nivel national, a managementului tipurilor de risc. Aceasta inlocuieste Hotararea Guvernului nr. 2288/2004 pentru aprobarea repartizarii principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta.


Noile reglementari au avut in vedere si concluziile raportului Corpului de Control al Prim-ministrului realizat dupa incendiul din Clubul Colectiv, din 30 octombrie 2015, precum si concluziile analizelor realizate de Ministerul Afacerilor Interne.

Noua hotarare de guvern stabileste:

- autoritatile care au obligatia de a asigura managementul tipurilor de risc
- comandantul actiunii - persoana din cadrul MAI care planifica si asigura integrat coordonarea operationala a capabilitatilor implicate in actiunile de interventie operativa pentru toate tipurile de risc
- obligatia autoritatilor de a emite regulamente de gestionare a situatiilor de urgenta specifice tipului de risc repartizat si planuri de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta.
- elaborarea unei structuri-cadru a Regulamentului de gestionare a situatiei de urgenta

Autoritatile responsabile sunt impartite in autoritati cu rol principal si autoritati cu rol secundar, pentru a delimita cine detine principalele competente in domeniu si cine sprijina executarea misiunilor pe un anumit domeniu.

Pentru fiecare dintre urmatoarele tipuri de risc: cutremure, epidemii, inundatii, accident nuclear si/sau radiologic si incendii de padure, care au un impact major asupra comunitatilor, mediului si populatiei, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta elaboreaza, cu avizul Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI, o conceptie nationala de raspuns, cu sprijinul celorlalte autoritati responsabile implicate in asigurarea conducerii si interventiei operative in cadrul actiunilor de raspuns.

La nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti, precum si al celorlalte unitati administrativ-teritoriale, se elaboreaza planuri de actiune pe tipuri de risc, care se aproba de presedintele comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta.

Trusa sanitara fixa de prim ajutor
Trusa sanitara fixa de prim ajutor

Vezi detalii aici

Ghid practic de completare in REVISAL
Ghid practic de completare in REVISAL

Vezi detalii aici

Pachet 4 softuri online de legislatia muncii
Pachet 4 softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici





O alta noutate a hotararii de guvern este stabilirea comandantului actiunii - persoana din cadrul MAI care planifica si asigura integrat coordonarea operationala a capabilitatilor implicate in actiunile de interventie operativa pentru toate tipurile de risc.

La nivel national, comandantul actiunii este secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI sau persoana desemnata de acesta.

Exceptia o reprezinta activitatea de cautare-salvare care trebuie sa se desfasoare in anumite medii specifice si la care Ministerul Afacerilor Interne participa cu rol secundar, iar rolul principal revine autoritatilor specializate. Astfel, rolul principal poate reveni Ministerului Transporturilor (pentru cautare si salvare de vieti omenesti pe mare), Ministerului Apararii Nationale (cautare nave/aeronave militare), Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri (cautare-salvare persoane blocate in galerii miniere), etc.

In situatia in care sunt afectate mai multe judete, comandantul actiunii poate fi desemnat la nivel zonal, prin dispozitie a secretarului de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta.

La nivel judetean sau al municipiului Bucuresti, comandantul actiunii este seful inspectoratului pentru situatii de urgenta in a carui zona de competenta s-a produs evenimentul.

Comandantul actiunii are urmatoarele atributii:

- coordoneaza fortele de interventie stabilite
- informeaza comitetul pentru situatii de urgenta competent despre evolutia situatiei de urgenta si modul de desfasurare a interventiei;
- dispune suplimentarea fortelor de interventie
- desemneaza comandanti ai interventiei din cadrul autoritatilor responsabile
- asigura implementarea deciziilor comitetului pentru situatii de urgenta competent

Comandantul interventiei se subordoneaza operational comandantului actiunii si este persoana care asigura in teren conducerea fortelor si mijloacelor apartinand autoritatilor responsabile, implicate in actiunile de raspuns.

Citeste si Ghid complet de SSM si PSI>>

Autoritatile responsabile cu rol principal au obligatia de a emite regulamente de gestionare a situatiilor de urgenta specifice tipului de risc repartizat si planuri de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta. Regulamentele de gestionare a situatiilor de urgenta se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Planurile de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta se avizeaza de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si se aproba de presedintii comitetelor pentru situatii de urgenta. Structura-cadru a Regulamentului de gestionare a situatiei de urgenta se elaboreaza de catre Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Structura-cadru a planului de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta se stabileste de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Sursa: Gov.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 04 August 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Guvernul a aprobat noul cadru de asigurare al managementului tipurilor de risc Nota: 3.75 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Ma Pot Pensiona Anticipat Partial?Intrebare: Buna seara! v-as ruga sa-mi spuneti daca pot iesi la pensie anticipata partiala si cu ce diminuare a pensiei, tinand cont ca am 56 ani si 9 luni, vechime in munca 30 ani si 9 luni din care 11 ani in grupa II de munca, plus un an de somaj. De asemenea daca puteti sa ma lamuriti cu o problema: acum inca am contract de munca,dar daca depun dosarul de pensionare si dupa aceea contractul meu de munca inceteaza ca urmare a desfiintarii postului, inainte de a-mi veni decizia de pensionare... am ceva
 

Raspuns: Numai daca pe parcursul activitatii ati mai avut concedii fara plata , absente nemotivate sau perioa... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Noul Cod Fiscal modifica impozitarea salariilor si a contributiilor

 
Descarca GRATUIT raportul special
Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

 

 

 

 

 
 
 



 
IMPOZITUL PE SALARII S-A SCHIMBAT!
Atentie la modificarile din Noul Cod Fiscal aduse impozitarii si contributiilor aferente salariilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]