Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Demisie sau anomie?

demisieretentie angajatimediu organizational
Exista doar un singur motiv bun pentru a distruge relatii si a demisiona de la locul de munca – imposibilitatea cresterii personale in circumstantele existente, spune Mihail Litvak, psihoterapeut si psiholog.


Atunci, ce-ar fi sa privim motivul de a demisiona „doar pentru ca vreau sa vad cum e in alta parte” ca pe o forma de anomie profesionala? Am putea sa ne gandim la acest motiv din perspectiva rasfrangerii modificarilor sociale la nivelul psihicului? Ce am putea face pentru a inlatura starea de anomie a lui Durkheim din organizatie?

Am putea regandi organizatia din perspectiva intaririi valorilor, a capacitatii de a investi putere reala valorizarii competentelor umane astfel incat angajatii sa se regaseasca in valorile organizatiei? Sa doreasca sa depuna efort, depasindu-si mereu limitele, chiar iesind din zona de confort, organizatia dand in schimb crestere continua.

Desigur, pentru a se intampla astfel, este nevoie si de un nivel cel putin mediu al sentimentului de eficienta personala a angajatului. Acest sentiment este si el influentat la randu-i de interactiunea dintre convingerile si actiunile sale, nivelul de incredere si mediul in care actioneaza.
Sentimentul de eficienta personala se creste cu rabdare si implicare. Prin adoptarea unor comportamente invatate. Cu rabdare si implicare. Se invata prin setarea si atingerea unor obiective puternice. Acestea se pot atinge prin ruperea lor in obiective mici si usor de atins. Acest comportament este un plus pe doua planuri. Atat pentru angajat, cat si pentru angajator. Persoanele care poseda un puternic sentiment de eficienta, acelea care sunt animate de perseverenta pentru a reusi sa atinga un obiectiv pentru motivul sau intrinsec, sunt mai motivate si rezistente la frustrare, dau dovada de rabdare si de un grad mai mare de reusita.

Mediul organizational este un un fel de regina a tablei de sah. Daca nu-l pastrezi si aperi bine, pierzi tot. El seteaza personalitatea angajatilor care vor fi atrasi spre tine. El seteaza rata de retentie din firma. Sustine comportamentele eficiente pentru individ si firma, le descurajeaza pe cele ineficiente. In cel mai bun caz. Sau, din contra. Daca nu e clar structurat, va atrage personalitati pentru care nu esti pregatit sa oferi variante de crestere, iar acei oameni vor pleca, iar tu te vei intreba din nou de ce vor sa vada cum e in alta parte. Este un mediu structurat si sigur? Si ofera posibilitate continua de dezvoltare? L-ai selectat atent pe angajat? Evaluarea angajatilor este una motivanta pentru autodepasire sau abia astepti sa il certi cand il prinzi la evaluare?
Intrebarile bune aduc raspunsuri bune. Ce scapa angajatorului? Ce scapa evaluarii? In ce punct?

Carmen Dolores Gosa

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
demisieretentie angajatimediu organizational

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 25 Iulie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Demisie sau anomie? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Este Necesara Decizie De Numire Pentru Functia Mentionata In CIM?Intrebare: Buna ziua! La o societate comerciala, dupa incheierea contractului individual de munca pentru functia X, cu anexa la CIM fisa postului pentru functia specificata in CIM este necesar ca ulterior sa fie intocmita si o decizie de numire pe aceasta functie? Daca da, care este temeiul legal?
 

Raspuns: Nu este nevoie si de decizie atat timp cat in CIM este trecuta functia pentru care va presta activit... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]