Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cumul de functii in institutiile publice. Cum se repartizeaza programul de lucru?

cumul functiiprogram de lucruinstitutii publice
Asa cum stiti, legislatia in vigoare prevede dreptul unui angajat de a incheia mai multe contracte individuale de munca, cu acelasi angajator sau cu angajatori diferiti. Astfel, potrivit art. 35 din Codul Muncii, salariatul are dreptul de a avea doua sau mai multe contracte de munca si de a beneficia de salariile aferente.


Insa, ce spune legea in privinta personalului din sectorul bugetar?

In Codul Muncii, se precizeaza faptul ca fac exceptie de la prevederile art. 35 situatiile in care legea prevede incompatabilitati privind cumulul de functii. O astfel de situatie vizeaza functiile publice.

In ceea ce priveste personalul contractual, cumulul de functii este posibil in urmatoarele conditii:

a) posturile vacante sau temporar vacante vizeaza urmatoarele functii:

- functii didactice de predare
- functiile de specialitate medico-sanitara si asitenta sociala
- functiile de specialitate artistica

b) numai in cazuri exceptionale

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici




c) pot fi ocupate de persoane din aceeasi unitate, numai daca nu au putut fi ocupate prin concurs, iar programul functiei cumulate nu se suprapune programului aferent functiei de baza.

Asadar, Legea-cadru a salarizarii nr.284/2010 reglementeaza exceptiile in care este posibil cumulul de functii in institutiile publice.

In ceea ce priveste repartizarea programului de lucru, specialistii Portalinstitutiipublice.ro atrag atentia asupra faptului ca, desi legislatia nu impune conditia ca totalul orelor prestate in temeiul mai multor contracte individuale de munca sa nu depaseasca durata maxima a timpului de munca, unele inspectorate teritoriale de munca, considera o incalcare a art. 115 alin. (2) din Codul muncii.

In conditiile in care un program de 12 ore zilnic trebuie urmat de un repaus de 24 de ore, programul zilnic nu poate depasi 11 ore la acelasi angajator.

Mai mult, Revisal nu permite inregistrarea a doua contracte cu norma intreaga, tocmai pentru ca un angajat sa nu poate munci mai mult de 12 ore pe zi.

Asadar, specialistii Portalinstitutiipublice.ro recomanda ca, in cazul cumulului de functii la acelasi angajator, al doilea contract de munca sa fie incheiat cu norma partial de maxim 3 ore pe zi, pentru a nu depasi durata legala de 12 ore zilnice.

Atentie, insa, la faptul ca institutiile publice nu au, in general, programe de lucru flexibile. Programul functiei indeplinite prin cumul nu poate sa se suprapuna programului in care isi desfasoara activitatea de baza, in cadrul unitatii respective. In acest caz, este necesara reglementarea unui interval orar diferit.

Raspuns oferit de specialistii Portalinstitutii.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 18 Iulie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cumul de functii in institutiile publice. Cum se repartizeaza programul de lucru? Nota: 3.54 din 5 - 14 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reducerea Vārstei De Pensionare La Persoan Cu Mic HandicapIntrebare: Bună ziua. Femeie născută īn anul 1960 luna Octombrie, cu 28 de ani și 10 luni vechime īn muncă īn condiții normale de muncă [fabrică de mobilă] cu un mic handicap [hipoacuzie acută bilaterală īncă din copilărie].Poate beneficia această persoană de reducerea cu cinci ani la vārsta de pensionare?Și dacă da, unde și ce demersuri se pot face? Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.Toate cele
 

Raspuns: Pentru a se pensiona anticipat partial are nevoie de un stagiu de cotizare de 31 de ani si 11 luni.C... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 

 

 
 
 



 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii