Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Angajatorul isi schimba denumirea. Se impune incheierea unui act aditional la CIM?

modificare denumire angajatoract aditional la cimrevisal 2016
Denumirea companiei se incadreaza in categoria de "identitate a partilor", unul din elementele obligatorii care trebuie inscrise in contractul individual de munca. Prin urmare, se pune intrebarea daca modificarea denumirii angajatorului impune incheierea unui act aditional la toate contractele individuale de munca incheiate de respectiva companie.


Conform art. 17 alin. (5) din Codul muncii, republicat, orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.
Prin urmare, identitatea partilor este element constitutiv al CIM in conformitate cu art. 17 alin. alin. (3) lit. a) din Codul muncii, republicat, iar potrivit alin. (5) al aceluiasi articol modificarea acestuia s-ar face prin act aditional.

Insa, potrivit specialistilor Portalcodulmuncii.ro, in acest caz, datele de identitate nu se modifica prin vointa partilor, respectiv angajatorul si angajatul, deoarece noile date de inregistrare se aplica in mod automat.

Asadar, modificarea denumirii angajatorului nu necesita incheierea unui act aditional la CIM, ci doar modificarea numirii angajatorului in registrul general de evidenta a salariatilor.

In concluzie, modificarea denumirii angajatorului se va face doar in Revisal pe baza actelor modificatoare ale denumirii inregistrate la oficiul registrului comertului.

De asemenea, modificarea denumirii in Revisal va fi transmisa catre inspectoratul teritorial de munca.

Va reamintim elementele a caror modificare trebuie sa se regaseasca in CIM, in termen de maxim 20 de zile lucratoare:

- identitatea partilor;

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2018
Codul Muncii 2018

Vezi detalii aici





- locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;

- sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;

- functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;

- criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
riscurile specifice postului;

- data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;

- in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;

- durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;

- conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;

- salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;

- durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;

- indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;

- durata perioadei de proba.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 14 Iulie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Angajatorul isi schimba denumirea. Se impune incheierea unui act aditional la CIM? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensie Limita De Varsta - AdeverintaIntrebare: Buna ziua! Am o angajata care urmeaza sa depuna dosarul pentru pensie limita de varsta, iar pana la primirea deciziei de pensionare dansa isi continua activiatate in cadrul firmei. Cum se procedeaza in cazul acesta si ce adeverinta trebuie sa eliberez pentru a dovedi activitatea prestata? Multumesc!
 

Raspuns: Daca se pensioneaza la limita de varsta, CIM inceteaza la data implinirii conditiilor cumulate de v... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 


 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii