Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

OUG 20/2016 modifica cerintele privind studiile administratorilor din sectorul public. Contractul de administrare inceteaza automat?

contract de administrareadministrator spitalstudii obligatorii administrator
Incepand cu august 2016, salariile personalului platit din fonduri publice sunt stabilite potrivit Anexei 1 a OUG 20/2016. Ordonanta de Urgenta stabileste noua grila de salarizare aplicabila personalului prevazut la cap.I pct.1 si 2 din anexa nr.III la Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.


Potrivit OUG 20/2016, functia de administrator intr-un spital public presupune absolvirea studiilor superioare. Astfel, cerintele de studii obligatorii se modifica de la postliceale la superioare.

Conform Legii 95/2006, unul din membrii comitetului director poate incheia cu managerul spitalului public un contract de administrare.

Contractul de administrare se incheie pe o perioada de maximum 3 ani si poate fi prelungit pe o perioada de 3 luni, de maximum doua ori.

Contractul de administrare al membrilor comitetului director poate inceta in urmatoarele situatii:

a) la expirarea perioadei pentru care a fost incheiat;
b) la revocarea din functie a domnului/doamnei ........................................., in cazul nerealizarii indicatorilor de performanta ai managementului spitalului public, stabiliti de managerul spitalului public, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, si/sau in situatia existentei unei culpe grave ca urmare a neindeplinirii atributiilor functionale;
c) prin acordul de vointa al partilor semnatare;
d) la aparitia unei situatii de incompatibilitate sau conflict de interese prevazute de lege;
e) in cazul nerespectarii termenului de inlaturare a motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) la decesul sau punerea sub interdictie judecatoreasca a domnului/doamnei ........................;

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici

Evaluarea angajatilor in 8 pasi
Evaluarea angajatilor in 8 pasi

Vezi detalii aici

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici




g) la implinirea de catre domnul/doamna ................................................. a varstei de pensionare prevazute de lege;
h) in cazul in care se constata abateri de la legislatia in vigoare care pot constitui un risc iminent pentru sanatatea pacientilor sau a salariatilor;
i) in cazul neacceptarii oricarei forme de control efectuate de institutiile abilitate in conditiile legii;
j) in cazul refuzului colaborarii cu organele de control desemnate de institutiile abilitate in conditiile legii;
k) in cazul in care se constata abateri de la legislatia in vigoare constatate de organele de control si institutiile abilitate in conditiile legii.

De asemenea, contractul de administare poate inceta inainte de termen, daca persoana care ocupa functia respectiva nu indeplineste obligatiile prevazute in contract.

In Anexa nr.1, lipsa studiilor superioare nu este mentionata ca motiv de incetare sau reziliere a contractului. De asemenea, nu au fost stabilite nici norme tranzitorii, care sa dispuna un anumit termen pana la care administratorii isi pot completa studiile conform noilor cerinte.

Prin urmare, in contextul in care  legea se aplica numai pentru viitor si nu produce efecte retroactive, potrivit specialistilor Portalcodulmuncii.ro, prevederile contractului de administrare continua sa produca efecte pana la terminarea perioadei pentru care a fost incheiat.

Insa, pentru explicatii suplimentare cu privire la cerintele privind studiile si salarizarea aferenta, expertii Portalcodulmuncii.ro recomanda sesizarea in scris a Ministerului Sanatatii.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de administrareadministrator spitalstudii obligatorii administrator

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 12 Iulie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


OUG 20/2016 modifica cerintele privind studiile administratorilor din sectorul public. Contractul de administrare inceteaza automat? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Pot Iesi La Pensie Anticipata Cu Penalizare Sau Fara PenalizareIntrebare: Buna ziua.Sunt nascut in luna 17.10.1968 in municipiul Vulcan,judetul Hunedoara.Am lucrat in grupa 1 de munca in minerit in Valea Jiului din 05.03.1987 pana in 08.09.1997.In perioada 09.09.1997pana in data de 05.06.1998 am fost in somaj.Am lucrat din data de 03.11.1998 pana in data de 15.10.2009 in conditii normale de munca.Din data de 15.10.2009 pana in 21.10.2009 am fost in somaj. Din data de 21.10.2009 pana in data de 20.01.2016 am lucrat in conditii normale de munca.Din 20.01.2016 lucrez c
 

Raspuns: La zi, stagiul de cotizare realizat la care am adaugat si cei 5 ani de stagiu suplimentar pentru luc... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii