Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

Protectia muncii pentru activitatea de birou: atentie la prevederile privind volumul de aer necesar

ssmobligatii angajator ssmlegea nr 319/2006
In cazul angajatilor care isi desfasoara activitatea intr-un birou, este necesar sa cunoastem si sa respectam prevederile legale cu privire la volumul de aer necesar fiecarei persoane in parte.


Specialistii Portalssm.ro atrag atentia asupra faptului ca masurile prevazute de lege difera in functie de data la care au fost date in folosinta locurile de munca raspective.

Aceasta deoarece Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca reglementeaza acest aspect al protectiei muncii in mod diferit fata de vechea legislatia din domeniu.

Vechea legislatie in domeniul securitatii si sanatatii in munca continea prevederi referitoare la dimensionarea suprafetelor si a volumului de lucru. Astfel, Normele generale de protectia muncii (NGPM 2002) prevedeau la art. 206, alin (1) ca incaperile de lucru in care se desfasoara procese de munca sa aiba inaltimea minima de 3 m, iar pentru fiecare persoana sa se asigure un volum de cel putin 12 m3.

Legea nr. 319/2006 a abrogat Legea nr. 90/1996. Cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca, inclusiv cele referitoare la volumele de aer din incaperile de lucru, sunt stabilite prin HG nr. 1091/2006 (M. Of. nr. 739 din 30.08.2006).

Asadar, atentie la data in care a fost dat in folosinta locul de munca in care se desfasoara activitatea angajatilor!

Potrivit specialistilor Portalssm.ro, exista doua variante :

a) daca locurile de munca au fost utilizate pentru prima data dupa data intrarii in vigoare a HG nr. 1091/2006 , atunci ele trebuie sa indeplineasca cerintele minime de securitate si sanatate prevazute in anexa nr. 1 a acestui act normativ.

Raporturile de munca ale PFA
Raporturile de munca ale PFA

Vezi detalii aici

202 Modele de fise de post
202 Modele de fise de post

Vezi detalii aici

Softuri online de legislatia muncii
Softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici




b) daca locurile de munca se aflau deja in folosinta inainte de data intrarii in vigoare a HG nr. 1091/2006, atunci ele trebuie sa indeplineasca cerintele minime de securitate si sanatate prevazute in anexa nr. 2 a acestui act normativ.

Punctul 15 din anexa 1 la HG nr. 1091/2006 prevede ca:

- incaperile de lucru trebuie sa aiba o suprafata, o inaltime si un volum de aer suficiente

- dimensiunile zonei neocupate a postului de lucru trebuie sa fie calculate astfel incat sa permita lucratorilor sa aiba suficienta libertate de miscare

Pentru a putea indeplini in mod corespunzator aceste cerinte, angajatorul are obligatia de a realiza evaluarea de risc pentru fiecare post in parte.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 28 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Protectia muncii pentru activitatea de birou: atentie la prevederile privind volumul de aer necesar Nota: 4.19 din 5 - 8 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Pot Sa Ma Pensionare AnticipataIntrebare: Buna zioa. Ma numesc Condruz Maria, sunt nascuta la 8-11-1959 si lucrez fara intrerupere din 19-08-1977 fara intrerupere pana in prezent. Mentionez ca in perioada 18-03-2003, 10-11-2003 am fost in somaj si as dori sa stiu daca se adauga la vechime. As dori sa ma pensionez anticipat cu sau fara penalizari. rog sa ma ajutati cu un calcul.
 

Raspuns: La data de 19.01.2017 vechimea realizata este de 39 ani-5 luni. Dupa 19 martie 2017 puteti sa va pen... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii