Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Principiile de evaluare a activitatii de control financiar preventiv

evaluare salariaticontrol financiaratributii responsabil control financiar
In ceea ce priveste evaluarea angajatilor, Codul Muncii prevede dreptul angajatorului de a stabili obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare.


Totodata, angajatorul are obligatia de a introduce criteriile de evaluare si procedurile de evaluare in regulamentul intern, precum si de a aduce aceste prevederi la cunostinta tuturor salariatilor.

In vederea evaluarii salariatului care desfasoara activitati de control financiar preventiv, se va tine cont de prevederile OG 119/1999, republicata, care stabileste (art. 9 alin.(8)) ca evaluarea activitatii persoanei care desfasoara activitati de control financiar preventiv propriu se face de catre conducatorul entitatii publice, cu acordul entitatii publice care a avizat numirea, anual, prin calificative, pe baza informatiilor cuprinse in rapoartele auditului public si in rapoartele Curtii de Conturi, unde este cazul.

Va prezentam, mai jos, principiile pe baza carora se exercita, respectiv se evalueaza, atributiile de control financiar:

a) Competenta profesionala. Persoana desemnata sa exercite controlul financiar preventiv propriu trebuie sa cunoasca si sa aplice cu consecventa si fermitate prevederile legale in domeniu, asigurand legalitatea si regularitatea proiectelor de operatiuni ce fac obiectul vizei, precum si incadrarea acestora in limitele creditelor bugetare si/sau ale creditelor de angajament. In acest scop, aceasta are obligatia sa cunoasca in permanenta toate reglementarile legale specifice domeniului in care isi exercita atributiile de acordare a vizei de control financiar preventiv propriu.

b) Independenta decizionala in conditiile separarii atributiilor. Persoana desemnata sa exercite controlul financiar preventiv propriu este independenta in luarea deciziilor si acesteia nu i se poate impune in niciun fel acordarea sau refuzul vizei de control financiar preventiv propriu. Pentru actele sale, intreprinse cu buna-credinta, in exercitarea atributiilor sale si in limita acestora, cu respectarea prevederilor legale, persoana respectiva nu poate fi sanctionata sau schimbata din aceasta activitate. Conducerea entitatii publice in care se exercita activitatea de control financiar preventiv propriu este obligata sa ia masurile necesare pentru separarea atributiilor de aprobare, efectuare si control al operatiunilor, astfel incat acestea sa fie incredintate unor persoane diferite.

c) Obiectivitate. In exercitarea activitatii de control financiar preventiv propriu si, mai ales, in luarea deciziei de a acorda sau respinge viza, persoana desemnata trebuie sa verifice sistematic si temeinic proiectele de operatiuni, sa nu cedeze unor prejudecati, presiuni sau influente ce i-ar putea afecta aprecierea corecta a acestora, sa dea dovada de impartialitate, sa aiba o atitudine neutra, lipsita de subiectivism.

d) Incompatibilitate. Nu pot fi desemnate sa exercite activitate de control financiar preventiv propriu persoanele decazute din dreptul de a mai exercita o functie publica, aflate in perioada de 3 ani de la data eliberarii sau destituirii din functia publica respectiva, pe baza unei decizii luate de Agentia Nationala de Integritate, ca urmare a constatarii unei situatii de conflict de interese, si nici persoanele aflate in curs de urmarire penala, de judecata sau care au fost condamnate pentru fapte privitoare la abuz in serviciu, fals, uz de fals, inselaciune, dare sau luare de mita si alte infractiuni prin care au produs daune patrimoniului persoanelor fizice sau juridice...

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

207 modele si formulare OBLIGATORII in HR
207 modele si formulare OBLIGATORII in HR

Vezi detalii aici





...Consultati lista integrala pe Portalcodulmuncii.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluare salariaticontrol financiaratributii responsabil control financiar

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 27 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Principiile de evaluare a activitatii de control financiar preventiv Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Vechimea Minima Pentru Pensionare AnticipataIntrebare: lucrez din septembrie 1980,am 55 de ani,din ianuarie 1983 pana in august 1984 am fost militar in termen iar din februarie 1992 pana in noiembrie 1994 am fost plecat din tara.care este vechimea minima obligatorie pentru pensionare anticipata si cand as avea eu dreptul sa ma pensionez anticipat. Multumesc !
 

Raspuns: Pentru ambele forme de pensionare anticipata (partiala cu penalizare si anticipata propriu-zis ) con... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane