Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Revisal: este necesar un nou Registru pentru inregistrarea functionarilor din cadrul institutiilor?

revisalrevisal institutii publiceinregistrare functionari publici
Incepand de anul acesta, institutiile si autoritatile publice au obligatia de a inregistra in Revisal functionarii publici si functionarii publici cu statut special.


Pe data de 9 iunie 2016, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.20 pentru modificarea si completarea OUG nr. 57 din 2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, a fost publicata in Monitorul Oficial.

Astfel, Legea nr. 284 din 2010, a fost completata prin introducerea unui nou articol, respectiv Articolul 7, prin care se stabileste obligatia de inregistrare a angajatilor ce detin statutul de functionari publici, in Revisal.

In urma introducerii acestei modificari legislative, o parte dintre institutii au avut neclaritati cu privire la inregistrarea personalului cu statut de functionari publici in Revisal. Concret, este necesara infiintarea unui nou Registru pentru inregistrarea acestora, sau Registrul existent va fi completat cu datele aferente acestora?

Potrivit dispozitiilor alin.(1) al art. 7 din Legea 284/2010, cu completarile aduse prin OUG 20/2016, fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta prevazut la art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, pentru personalul care este platit din fonduri publice potrivit dispozitiilor prezentei legi.


Asadar, specialistii Portalcodulmuncii.ro subliniaza faptul ca textul de lege face trimitere la registru unic de evidenta al salariatilor. Prin urmare, daca in cadrul institutiei exsita deja un astfel de registru, pentru personalul contractual, acesta trebuie doar completat cu intreg personalul platit din fonduri publice.


La fel ca an angajator privat, fiecare institutie publica are acum obligatia de a infiinta un singur registru de evidenta a salariatilor.

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici




Revisal pentru institutiile publice va cuprinde tot personalul platit din fonduri publice: functionari publici, functionari publici cu statut special, personal contractual.

In curand, va exista un registru unic pentru bugetari in cadrul REVISAL

Totusi, in data de 28.09.2016, in cadrul site-ului oficial al Ministerului Muncii a fost publicat proiectul de HG pentru modificarea si completarea HG 500/2011, act normativ care reprezinta solutia tuturor acestor probleme. Textul proiectului de act normativ il gasiti aici: http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/transparenta/proiecte-in-dezbatere/4599-2016-09-28-proiecthg


Astfel, acest proiect normativ are rolul de a introduce conceptul de registru public de evidenta a salariatilor care se transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.

In acest context, este evident ca acest registru va fi unic pentru toti bugetarii (personal contractual, functionari publici, functionari publici cu statut special).

Institutiile/autoritatile publice vor transmite catre Inspectia Muncii datele solicitate intr-un termen care nu va depasi 12 luni.

Pana la constructia aplicatiei informatice pentru registrul public, care nu va depasi 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile/autoritatile publice vor transmite Inspectiei Muncii datele prevazute la art.3 alin.(3) din prezenta hotarare intr-un format stabilit prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice.

In conditiile in care fiecare registru trebuie sa fie unic pentru fiecare entitate in parte, daca exista deja un registru la nivelul institutiei, acesta trebuie sa fie doar completat in mod corespunzator.

Asadar, daca in cadrul institutiei Dvs, exista deja un Registru, trebuie doar sa il completati cu datele tuturor functionarilor publici din cadrul institutiei, nefiind necesara infiintarea unuia nou.

Asadar, tinteti cont si de faptul ca mai multe precizari in legatura cu intocmirea si completarea Revisal vor fi facute publice in perioada urmatoare.


Mai multe despre Revisal pentru bugetari poti citi pe PortalInstitutiiPublice



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 25 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Revisal: este necesar un nou Registru pentru inregistrarea functionarilor din cadrul institutiilor? Nota: 3.92 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Se Iau Sporurile In Calculul Salariului?Intrebare: Buna ziua, va rog sa ma lamuriti in urmatoarea problema: ziua de 8 martie este declarata zi libera si platita pentru femei(in CCM).Sporul de care beneficiez se aplica sau nu se aplica si acelei zile,adica se aplica la sal.de baza sau la sal.lucrat? ( este un spor pt.alte functii,lucrari de birou,NU este spor pt.conditii speciale).Dar la zilele de CO, se ia in calcul sau nu?
 

Raspuns: Pentru toate sporurile indiferent de durata lor, calculul se face prin aplicarea procentului stabili... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile din Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 

 

 
 
 



 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare Codului Muncii prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii