Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

Revisal: este necesar un nou Registru pentru inregistrarea functionarilor din cadrul institutiilor?

revisalrevisal institutii publiceinregistrare functionari publici
Incepand de anul acesta, institutiile si autoritatile publice au obligatia de a inregistra in Revisal functionarii publici si functionarii publici cu statut special.


Pe data de 9 iunie 2016, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.20 pentru modificarea si completarea OUG nr. 57 din 2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, a fost publicata in Monitorul Oficial.

Astfel, Legea nr. 284 din 2010, a fost completata prin introducerea unui nou articol, respectiv Articolul 7, prin care se stabileste obligatia de inregistrare a angajatilor ce detin statutul de functionari publici, in Revisal.

In urma introducerii acestei modificari legislative, o parte dintre institutii au avut neclaritati cu privire la inregistrarea personalului cu statut de functionari publici in Revisal. Concret, este necesara infiintarea unui nou Registru pentru inregistrarea acestora, sau Registrul existent va fi completat cu datele aferente acestora?

Potrivit dispozitiilor alin.(1) al art. 7 din Legea 284/2010, cu completarile aduse prin OUG 20/2016, fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta prevazut la art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, pentru personalul care este platit din fonduri publice potrivit dispozitiilor prezentei legi.


Asadar, specialistii Portalcodulmuncii.ro subliniaza faptul ca textul de lege face trimitere la registru unic de evidenta al salariatilor. Prin urmare, daca in cadrul institutiei exsita deja un astfel de registru, pentru personalul contractual, acesta trebuie doar completat cu intreg personalul platit din fonduri publice.


La fel ca an angajator privat, fiecare institutie publica are acum obligatia de a infiinta un singur registru de evidenta a salariatilor.

Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici

202 Modele de fise de post
202 Modele de fise de post

Vezi detalii aici

Bune practici in HR
Bune practici in HR

Vezi detalii aici




Revisal pentru institutiile publice va cuprinde tot personalul platit din fonduri publice: functionari publici, functionari publici cu statut special, personal contractual.

In curand, va exista un registru unic pentru bugetari in cadrul REVISAL

Totusi, in data de 28.09.2016, in cadrul site-ului oficial al Ministerului Muncii a fost publicat proiectul de HG pentru modificarea si completarea HG 500/2011, act normativ care reprezinta solutia tuturor acestor probleme. Textul proiectului de act normativ il gasiti aici: http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/transparenta/proiecte-in-dezbatere/4599-2016-09-28-proiecthg


Astfel, acest proiect normativ are rolul de a introduce conceptul de registru public de evidenta a salariatilor care se transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.

In acest context, este evident ca acest registru va fi unic pentru toti bugetarii (personal contractual, functionari publici, functionari publici cu statut special).

Institutiile/autoritatile publice vor transmite catre Inspectia Muncii datele solicitate intr-un termen care nu va depasi 12 luni.

Pana la constructia aplicatiei informatice pentru registrul public, care nu va depasi 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile/autoritatile publice vor transmite Inspectiei Muncii datele prevazute la art.3 alin.(3) din prezenta hotarare intr-un format stabilit prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice.

In conditiile in care fiecare registru trebuie sa fie unic pentru fiecare entitate in parte, daca exista deja un registru la nivelul institutiei, acesta trebuie sa fie doar completat in mod corespunzator.

Asadar, daca in cadrul institutiei Dvs, exista deja un Registru, trebuie doar sa il completati cu datele tuturor functionarilor publici din cadrul institutiei, nefiind necesara infiintarea unuia nou.

Asadar, tinteti cont si de faptul ca mai multe precizari in legatura cu intocmirea si completarea Revisal vor fi facute publice in perioada urmatoare.


Mai multe despre Revisal pentru bugetari poti citi pe PortalInstitutiiPublice



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 25 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Revisal: este necesar un nou Registru pentru inregistrarea functionarilor din cadrul institutiilor? Nota: 3.92 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Ce Se Poate Face Daca Nu Se Platesc Sambetele Lucrate?Intrebare: Buna ziua, Lucrez intr-o firma care are peste 200 de angajati in aceeasi situatie...dar vad ca nu se remediaza in nici un fel. Noi muncim o sambata la doua saptamani - adica aproximativ 24 sambete pe an - fara periada de craciun si paste. Avem doar 15 zile de concediu. Patronul spune ca nu are personal suficient pentru a acoperi mai multe concedii sau sambete. Deci, daca vrei sa nu pleci, lucrezi ca toti ceilalti. Ce pot face pentru ca noi de fapt nu avem nici macar concediul legal de 21 de
 

Raspuns: Buna ziua,<br />Daca nu doriti sa apelati la ITM, atunci apelati la un mediator sau chiar la u... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]