OUG 20/2016: Institutiile publice vor inscrie in REVISAL toti angajatii, inclusiv functionarii cu statut special

revisal institutii publicerevisalrevisal functionari publici
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In Monitorul Oficial nr. 434 din 09.06.2016 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20 din 2016 pentru modificarea si completarea OUG nr. 57 din 2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Actul normativ aduce modificari Legii nr. 284 din 2010, introducand un nou articol, art. 7, care vizeaza instituirea in sarcina institutiilor si autoritatilor publice a obligatiei de completare a programului Revisal si cu angajatii ce detin statutul de functionari publici si functionari publici cu statut special, asemenea prevederilor art. 34 din Codul Muncii.

Concret, specialistii in legislatia muncii precizeaza faptul ca de la data la care intra in vigoare a acestui act normativ, fiecare institutie si autoritate publica este obligata sa infiinteze registrul general de evidenta a salariatilor prevazuti la art. 34 din Codul muncii, pentru personalul care este platit din fonduri publice conform Legii nr. 284 din 2010.

Conform actului, registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor persoanelor platite din fonduri publice, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei.

Registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice este pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice, urmand sa fie pus la dispozitie inspectorului de munca sau oricarei altei autoritati care il solicita, in conditiile legii.

Asa cum precizeaza OUG nr.20 din 2016, la solicitarea persoanei platite din fonduri publice, institutia/autoritatea publica este obligata sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de aceasta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

Conform actului normativ, metodologia de intocmire a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin hotararea Guvernului prevazuta la art. 34 alin. (7) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa si date integrale: MonitorulJuridic.ro


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisal institutii publicerevisalrevisal functionari publici

Data aparitiei: 13 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

OUG 20/2016: Institutiile publice vor inscrie in REVISAL toti angajatii, inclusiv functionarii cu statut special Nota: 2.83 din 5 - 6 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]