PSI: responsabilitatea verificarii senzorilor de fum este prevazuta in lege?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In primul rand, legea prevede montarea si intretinerea mijloacelor tehnice de apararea impotriva incendiilor numai de catre persoane atestate.

Astfel, articolul 140 alin. (1) si (2) din Ordinul nr. 163/2007 prevde faptul ca persoanele fizice si juridice care efectueaza proiectarea, montarea, verificarea, intretinerea si repararea mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor trebuie sa fie atestate in acest sens, in conditiile legii.

In al doilea rand, responsabilitatea controlarii starii de functionare a acestor mijloace tehnice revine persoanelor desemnate si instruite in acest sens.

Potrivit art 139 alin. (1) si (3) din Ordinul nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor, proprietarii/utilizatorii constructiilor, instalatiilor tehnologice si amenajarilor trebuie sa execute periodic controlul starii de functionare a mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor, cu care acestea sunt echipate si dotate, prin personal anume desemnat si instruit in acest scop.

Asadar, angajatorii nu pot include sarcina verificarii senzorilor de fum in contractele incheiate cu un tert (de exemplu, o societate de paza si interventie), intrucat aceasta revine doar personalului desemnat de catre angjator.

In ceea ce priveste modul in care se efectueaza controlul si/sau reparatiile, precum si frecventa lucrarilor de verificare, se vor respecta indicatiile stabilite de producatorul sau furnizorul mijloacelor tehnice de aparare impotriva incendiilor.

Referitor la obligatiile angajatorului pe linie de PSI, art. 142 alin (1) din Ordinul mentionat mai sus prevede responsabilitatea proprietarului/utilizatorului de constructii, instalatii tehnologice si amenajari de a intocmi un registru de control al instalatiilor de semnalizare, alarmare, alertare, limitare si stingere a incendiilor.

In acest registru de control trebuie consemnate toate datele importante cu privire la:

- executarea controalelor starii de functionare, a operatiunilor de verificare, intretinere si reparatii

- executarea de modificari, extinderi, reabilitari, modernizari etc

- producerea unor deranjamente, alarme de incendiu, alarme false, intreruperi, declansari intempestive etc., cu mentionarea cauzelor care le-au determinat

Un model pentru registrul de control este cuprins in anexa nr. 7 la Ordinul nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor.

Raspuns oferit de specialistii Portalssm.ro

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 07 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

PSI: responsabilitatea verificarii senzorilor de fum este prevazuta in lege? Nota: 4.8 din 5 - 5 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]