SSM - Cele mai frecvente riscuri pentru lucratorii din domeniul serviciilor de curatenie

riscuri ssmssm personal curatenieservicii curatenie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Serviciile de curatenie reprezinta unul din sectoarele cu cei mai multi angajati, atat la nivel national, dar mai ales la nivel european.

Avand in vedere faptul ca multi dintre romanii care pleaca in strainatate opteaza pentru un astfel de job, este important sa cunoasca riscurile specifice la care se supun.
In acelasi mod, angajatorii trebuie sa fie familiarizati cu riscurile pentru sanatatea si securitatea in munca pe care le presupune activitatea de curatenie, in vederea adoptarii masurilor corespunzatoare.

Astfel, potrivit specialistilor Portalssm.ro, cele mai frecvente riscuri pe linie de SSM cu care se confrunta lucratorii din domeniul serviciilor de curatenie sunt urmatoarele:

 - riscul de alunecari, impiedicari si caderi, in special in timpul “muncii umede”;

 - riscul de afectiuni musculo-scheletice, determinate de cararea unor greutati sau de miscarile repetitive;

 - expunerea la substante periculoase continute de agentii de curatare;

 - expunerea la substante periculoase care sunt curatate, care pot include si pericole biologice, cum ar fi mucegaiurile sau deseurile umane;

 - riscuri psihosociale care includ stressul, violenta, ironia;

 - riscul de socuri electrice sau de expunere la zgomot datorita echipamentelor de munca utilizate.

Important! "Munca umeda" se refera la activitatile de curatenie care presupun contactul pielii cu apa pentru o perioada indelungata.
De asemenea, lucratorii care fac curatenie pot fi expusi la munca umeda prin contact cu produsele de curatat si prin purtarea manusilor impermeabile o perioada lunga de timp. Acest tip de manusi nu permite evaporarea transpiratiei, ceea ce determina un contact prelungit al pielii mainilor cu umezeala rezultata.

Specialistii Portalssm.ro recomanda angajatorilor:

- sa selecteze serviciul de curatenie pe criterii calitative, nu financiare

- sa stabileasca desfasurarea activitatilor de curatenie pe timp de zi, pentru a elimina riscurile muncii de noapte

- sa realizeze o evaluare a riscurile la care sunt expusi lucratorii care fac curatenie

- sa informeze cu privire la securitatea si sanatatea in munca toti agentii implicati: prestatorul de servicii de curatenie, proprietarul cladirii, lucratorii

- sa implementeze masuri de protectie colectiva

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
riscuri ssmssm personal curatenieservicii curatenie

Data aparitiei: 02 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM - Cele mai frecvente riscuri pentru lucratorii din domeniul serviciilor de curatenie Nota: 3.63 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]