Contabilii reprezinta fara doar si poate unii dintre cei mai importanti profesionisti in orice companie. Indiferent de profilul companiei, indiferent de cifra de afaceri, contabilul trebuie sa fie un bun profesionist.
Aptitudinile si competentele personale de care are nevoie un contabil
• sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
• sa nu aiba antecedente penale
• sa fie apt din punct de vedere medical
Aptitudini si competente personale
• incredere in sine;
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Procedura completa de evaluare a angajatilor
Consilier Codul Muncii - Varianta Stick
• competente informatice
• atentie distributiva
• ascultare activa
• indemanare;
• concentrare;
• punctualitate;
• capacitatea de a invata;
• spirit de echipa dezvoltat
• capacitatea de a lucra individual
• dispus intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
• cunoasterea unei limbi strãine
• operativitate in furnizarea informatiilor
• spirit cooperant in crearea si cultivarea relatiilor de parteneriat
Nivelul de studii – studii superioare economice sau certificate CNFPA contabil
Pregatire profesionala si experienta practica in domeniu.
Ce atributii are un contabil?
• sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
• sa raspunda de evidenta contabila, financiara
• sa administreze patrimoniul unitatii administrativ-teritoriale
• sa coordoneze intocmirea si completarea documentelor contabile primare
• sa coordoneze si sa realizeze controlul activitatii financiar-contabile
• sa fundamenteze si sa elaboreze rapoarte pentru bugetul de venituri si cheltuielilor
• sa ?ntocmeasca documentele contabile de sinteza
• sa ?ntocmeasca programul de dezvoltare economico-sociala a unitatii bancare administrativ teritoriale
• sa monitorizeze executia bugetului de venituri si cheltuieli
• sa respecte fisa postului
• sa asigure respectarea normelor emise de Ministerul Finantelor cu privire la intocmirea si utilizarea documentelor justificative pentru toate operatiunile patrimoniale si inregistrarea lor in contabilitate in perioada la care se refera;
• sa semneze documentele contabile de cumparare, conform legii
• sa organizeze si sa asigure exercitarea controlului financiar preventiv conform prevederilor legale in vigoare;
• sa examineze legalitatea, regularitatea si conformitatea operatiunilor
• sa identifice risipa si gestiunea defectuoasa si fraudele, iar pe aceste baze, semnalizeaza superiorului ierarhic pentru masuri pentru recuperare a pagubelor si sanctionarea celor vinovati, dupa caz;
• sa respecte normele de protectia muncii si de sanatate potrivit reglementarilor in vigoare avand grija ca si angajatii societatii sa o faca;
• sa respecte Regulamentul de Ordine Interioara si Regulamentul de Functionare al societatii,aducandu-l si la cunostinta personalului din subordine;
• sa raspunda de intocmirea corecta a sarcinilor conform fisei postului;
• sa pastreze confidentialitatea datelor la care are acces si sa respecte reglementarile privind utilizarea si protectia datelor cu caracter personal
• sa fie capabil sa formeze si sa conduca o echipa
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
...mai multe detalii si fise de post in lucrarea 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor, detalii AICI >>>
...mai multe detalii si fise de post in lucrarea 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor, detalii AICI >>>