Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Managementul Resurselor Umane: Conducerea excesiv de autoritara. Efecte si solutii

Conducerea excesiv de autoritaramanagementul resurselor umaneresurse umaneexcesul de autoritatedezvoltare profesionala
Excesele reprezinta punctul de plecare pentru cele mai mari dezechilibre din organizatii. Indiferent de extrema spre care tindem, rezultatele vor ramane negative iar acest lucru se va mentine pe termen lung.


Din pacate, numerosi manageri de linie conduc intr-un stil excesiv de autoritar. De aici incep si numeroase neintelegeri, conflicte de munca si chiar litigii in toata regula. Problemele apar atunci cand superiorii isi asuma toate deciziile, cand verifica drastic modul in care sunt indeplinite sarcinile, cand sanctioneaza foarte dur orice neregula aparuta in procesele operationale.


Cateva consecinte serioase ale conducerii excesiv de autoritare:

Salariatii vor fi inhibati in procesul de luare a deciziilor. Cine isi va asuma riscul de a lua decizii atunci cand cunoaste consecintele greselilor comise?

Salariatii vor avea un grad redus de autonomie iar aici apar si efecte precum: lipsa de incredere in propria persoana si in propriile competente si abilitati, lipsa de initiativa, lipsa de inovatie, creativitate, libertate de exprimare si nu numai.  

In mod cert, salariatii vor urma indicatii pas-cu-pas, lucru care va transforma departamentul intr-o gradinita in toata regula. Foarte putini salariati vor fi dispusi sa isi asume responsabilitatea pentru propriile actiuni pentru ca se tem de consecinte.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR abonament 12 actualizari


Inlaturati obstacolele cotidiene cu cel mai eficient instrument din domeniul HR  Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR TOTUL despre Recrutare Angajare Motivare Evaluare Formare Profesionala Documentatie obligatorie Mediere Lucrarea contine inclusiv modele de formulare obligatorii intocmite in concordanta cu prevederile GDPR...

Oferta Speciala
valabila 48h

Un alt efect important care apare in departamentul managerilor excesiv de autoritari este lipsa de responsabilitate din partea angajatilor. Acestia nu isi vor asuma responsabilitati majore. Nu vor accepta proiecte importante, nici sarcini pe care le considera greu de indeplinit.

Important de retinut este faptul ca orice departament in care stilul de management este excesiv de autoritar ramane un mediu de lucru toxic, greu de suportat pe termen lung. Rata de fluctuatie va fi intotdeauna ridicata, indiferent care sunt stimulentele salariale si extra-salariale oferite angajatilor.

Conform studiilor realizate de specialisti din domeniu, nivelul salarial de top nu reprezinta decat o parte din topul factorilor decisivi ce determina salariatii sa ramana sau nu in echipa.


Conteaza si alte aspecte, precum:

- semnificatia muncii, care ar putea sa fie deteriorata in mod drastic din cauza unui stil de management excesiv de autoritar. Acest lucru se intampla pentru ca superiorii excesiv de autoritari dicteaza de cele mai multe ori, pas cu pas, directia de mers si de dezvoltare profesionala a salariatilor. Acolo unde salariatii nu au libertate si un anumit grad de autonomie, semnificatia muncii scade.

- libertate si autonomie, dupa cum va spuneam in randurile de mai sus. Conteaza enorm pentru orice salariat sa ia decizii, sa aiba putere de a-si hotari directia profesionala, de a refuza sarcinile care nu ii revin de fapt si de drept, de a alege modul in care isi va indeplini responsabilitatile.

- stilul de comunicare din departament. Salariatii sunt afectati in mare masura de mediul de lucru, sub toate aspectele sale. Trebuie sa existe comunicare autentica. In schimb, stilul de management excesiv de autoritar presupune faptul ca directia de comunicare are un singur sens: de la superiori catre subordonati si niciodata invers.

- oportunitatile de dezvoltare profesionala. Este deosebit de dificil sa iti asiguri dezvoltarea profesionala atunci cand stilul de management este excesiv de autoritar.

Nu exista inovatie, initiativa, nu iti vei asuma riscuri profesionale, nu vei avea posibilitatea sa incerci lucruri noi, moduri noi prin care sa rezolvi sarcinile de lucru samd. Dezvoltarea profesionala presupune un anumit grad de libertate, de autonomie.

Lista de factori decisivi care ne determina sa ramanem in companie nu se termina aici. Sunt numerosi factori si vom tine cont de fiecare pentru a mentine un climat exceptional in orice departament.


Evident, excesul de autoritate reprezinta un dezechilibru pe care trebuie sa il eliminam din departamentele noastre, prin masuri simple si eficiente:

1. Comunicati in mod constant cu toti angajatii, indiferent de nivelul ierarhic din echipa. Modul in care va purtati cu toti salariatii reprezinta cartea de vizita care va reprezinta in relatia cu toti oamenii din organizatie.

2. Consultati-va cu angajatii atunci cand se iau decizii. Nu veti reusi sa ii multumiti pe toti de fiecare data. Insa dovediti faptul ca sunteti dispusi sa le ascultati opiniile si veti avea ocazia sa imbunatatiti lucrurile in companie, pe baza informatiilor oferite de salariati.

3. Asigurati-va ca se respecta standardele profesionale insa nu verificati fiecare pas realizat de angajatii vostri. Micro-management-ul nu a reprezentat niciodata o solutie pentru a creste eficienta muncii. Reprezinta doar o forma de exces de autoritate din partea managerilor.

Nu uitati faptul ca la baza oricarei  organizatii sanatoase stau decizii inteligente si un plan de strategii de motivare si retentie a salariatilor. Deciziile de la nivelul oricarui departament se iau in functie de strategiile companiei iar cele mai bune strategii se consolideaza prin colaborarea dintre departamentul de resurse umane si managerii de linie, fara exceptie.

Sa aveti succes in managementul resurselor umane!





Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Conducerea excesiv de autoritaramanagementul resurselor umaneresurse umaneexcesul de autoritatedezvoltare profesionala

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 19 Mai 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Managementul Resurselor Umane: Conducerea excesiv de autoritara. Efecte si solutii Nota: 4.44 din 5 - 9 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
La Ce Varsta Ma Pot Pensiona?Intrebare: nascut in 1962, lucrez din 16.09.1986, 11 ani 2luni si 9 zile grupa 1, facultate 5 ani, si armata 9luni, neplatit aprox 10 luni, somaj 06.11.2014-08.10.2015, si somaj 05.01.2108-05.01.2019 in livretul militar mai sunt 2 saptamani de convocare dupa facultate nu stiu daca se pun la vechime.
 

Raspuns: Pentru cei 11 ani de lucru in conditii de grupa Ia de munca beneficiati de o reducere a varstei de p... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]