Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

SSM: Evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca. Ce trebuie sa stie angajatorii?

ssmevaluarea riscurilorPlanul de prevenire si protectiecomitetul de SSMlucratorii desemnati SSM
Unul dintre cele mai importante subiecte ce tin de domeniul securitatii si sanatatii in munca este cel referitor la evaluarea riscurilor.


Asa cum bine stim, evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca reprezinta o obligatie a angajatorilor.

Concret, angajatorul este obligat sa realizeze si sa se afle in posesia unei evaluari a riscurilor pentu securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice.

Evaluarea riscurilor se realizeaza pentru fiecare componenta a sistemului de munca:

- executantul
- sarcina de munca
- mijloace de munca
- echipamente de munca
- mediul de munca pentru fiecare loc de munca in parte, pentru fiecare post in parte.

Evident, pentru a realiza o buna evaluare a riscurilor trebuie sa implicam lucratorii desemnati SSM si desigur si reprezentantii acestora cu raspunderi specifice in domeniul SSM De asemenea, in procesul de evaluare a riscurilor de munca trebuie sa implicam si comitetul de SSM

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

Bune practici in HR
Bune practici in HR

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici




Mare atentie la faptul ca se dispune amenda de la 4000 de lei la 8000 de lei pentru nerespectarea de catre angajator a obligatiei de a realiza si de a fi in posesia unei evaluari a riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca a lucratorilor.

Nu uitam faptul ca angajatorii sunt obligati sa intocmeasca un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, sanitare, organizatorice si de alta natura, bazat pe evaluarea riscurilor. Planul de prevenire si protectie va fi aplicat corespunzator conditiilor de munca specifice unitatii.

Nu exista plan de prevenire si protectie identic de la o unitate la alta.

Evaluarea riscurilor, mai presus de tot, trebuie sa fie un proces de lunga durata, continuu si constant revizuit. Angajatorul va revizui planul de prevenire si protectie oricand este nevoie, la modificarea conditiilor de munca, atunci cand apar riscuri noi, cand se produce un eveniment si nu numai.

Planul de prevenire si protectie se supune analizei lucratorilor si/ sau reprezentantilor lor sau comitetului de securitate si sanatate in munca, dupa caz, si trebuie sa fie semnat de angajator.

Amenda este de 5.000 - 10.000 de lei pentru nerespectarea obligatiei de a intocmi planul de prevenire si protectie.

Modelul pentru planul de prevenire si protectie este prevazut in Anexa nr. 7 la HG nr. 1425 din 2007.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 07 Aprilie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca. Ce trebuie sa stie angajatorii? Nota: 4.75 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Marire Salarii Familia Ocupationala CulturaIntrebare: Deoarece avem o nelămurire privitoare la anexa IV din Legea nr. 284/2010, vă rugăm frumos să ne răspundeți la o Óntrebare. Dacă suntem angajații unei Case de Cultură Municipale, care are personalitate juridică și se află Ón subordinea Consiliului Local, facem parte din Familia ocupațională Cultură conform Anexei IV din Legea nr. 284/2010, in spiritul Ordonantel nr.2/2017 si primim 50 la suta marire de salariu, sa
 

Raspuns: Parerea mea este ca nu beneficiati de marirea de 50 % deoarece la art.1), alin.(4) din OUG 2/2017 es... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]