Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Atestarea vechimii - Cum procedam in 2016?

Dupa cum stim, atestarea vechimii reprezinta un element indispensabil pentru calcularea pensiei sau obtinerea indemnizatiei de somaj. De aceea, este important ca angajatii sa-si cunoasca drepturile in ceea ce priveste accesul la un document care sa le ateste legal vechimea, iar angajatorii sa respectele normele de eliberare a dovezilor care atesta vechimea in munca.

Cum se atesta vechimea in munca in 2016?


Inainte de 2011, vechimea in munca era inclusa in cartea de munca. Incepand cu ianuarie 2011, prin HG nr. 500/2011, acest document a fost inlocuit de ReviSal (Registrul General de Evidenta a Salariatilor), ce permite evidenta strict electronica a muncii.

In consecinta, pentru atestarea vechimii in munca este necesara eliberarea adeverintei de vechime, ce cuprinde perioadele in care salariatii au fost angajati cu contract de munca.

Ce informatii sunt incluse in adeverinta de vechime?


In ceea ce priveste forma de prezentare a documentului, exista o diferenta intre sectorul privat si institutiile publice. Daca in cazul celor din urma, formatul adeverintei este specificat in Ordinul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici nr. 192/2013 si trebuie respectat ca atare, in mediul privat adeverinta nu are un format standard.
Totusi, chiar daca angajatorul decide forma de prezentare a adeverintei de vechime, exista o serie de elemente ce trebuie sa fie incluse in mod obligatoriu:

- informatii privind datele personale ale angajatului
- informatii privind principalele date ale contractului individual de munca ce sta la baza atestarii vechimii
- functiile detinute pe perioada angajarii
- durata activitatii
- valoarea salariului (cu includerea eventualelor sporuri)
- vechimea in munca si in specialitate

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici

37 de modele de Regulament Intern
37 de modele de Regulament Intern

Vezi detalii aici

 Telemunca. Avantaje. Dezavantaje. Optimizare cost
Telemunca. Avantaje. Dezavantaje. Optimizare cost

Vezi detalii aici




- alte informatii, precum orice schimbari survenite in contractul de munca, concediile fara plata sau eventualele absente nemotivate

Pentru mai multe detalii privind formatul adeverintei de munca, puteti descarca modelele disponibile online pe site-urile Agentiilor Teritoriale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Cine elibereaza adeverinta de vechime?


Conditiile de eliberare a adeverintei de vechime sunt reglementate prin HG 500/2011 si Codul muncii, art.34.
Astfel, pentru eliberarea adeverintei de catre angajator, este necesara o solicitare in scris din partea angajatului.
Potrivit normelor mentionate, angajatorul este obligat sa elibereze adeverinta in original sau in copie certificata, intr-un  interval de cel mult 15 zile de la solicitare.

In situatiile in care angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera adeverinta in intervalul specificat, din motive obiective, aceasta poate fi solicitata direct de la Inspectoratul Teritorial de Munca de care apartine angajatorul. Documentul va fi emis de ITM in acelasi interval de maxim 15 zile.

Diferenta consta in faptul ca solicitantul trebuie sa plateasca o taxa in valoare de 20 lei/document, conform Ordinului Ministerulu Muncii nr. 826/2014, pentru eliberarea adeverintei de catre ITM.

Cum se procedeaza in cazul in care nu se obtine adeverinta de vechime in munca?


Atentie! Atunci cand angajatorul refuza eliberarea adeverintei de vechime sau orice alt document privind calitatea de salariat, fara a avea motive obiective, risca o amenda de la 300 pana la 1000 de lei.

Aflati aici mai multe despre obligatiile angajatorilor

In ceea ce priveste salariatul care a facut solicitarea, acesta trebuie sa se adreseze Inspectoratului Teritorial de Munca, pentru constatarea contraventiei si aplicarea amenzii.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 17 Martie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Atestarea vechimii - Cum procedam in 2016? Nota: 3.8 din 5 - 25 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


georgescu florentina
16-Mai-2016

buna ziua. administratorul societatii doreste sa ne trimita la somaj pentru 6 luni, prin rotatie pe mine si pe colega mea, pentru a face economie la salarii, deoarece suntem in reorganizare judiciara. firma a ajuns in aceasta situatie deoarece administratorul nu si-a platit la timp datoriile catre stat, ajungand la suma de 1 miliard 700 milioane lei vechi datorie, conturile fiind blocate. a urmat insolventa, acum un plan de reorganizare, s-a dorit din partea administratorului micsorarea salariilor - salariatii nefiind de acord- si apoi aceasta decizie cu somajul de care v-am vorbit. din calculele noastre, ale salariatilor, firma este pe profit. va rog sa-mi spuneti, daca exista alte criterii decat cele din Codul muncii, de plecare in somaj, ma refer la faptul ca eu sunt unicul intretinator al familiei cu un copil minor, ceilalti din firma avand, unul din ei pensie MAI, ceilalti sunt 2 intretinatori ai familiei?

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reducerea Varstei Standard De PensionareIntrebare: In adeverinta primita de la Casa Judeteana de Pensii sunt mai multe luni in care figureaza atat zile lucrate in conditii de munca normale cat si zile lucrate in conditii de munca deosebite. De exemplu in luna iunie 2009 sunt 4 zile in conditii normale si 17 zile in conditii deosebite. In dreptul acelor 4 zile de conditii normale, in coloana "Tip asigurare", apare "OUG28/09 iar pentru zilele cu conditii deosebite apare "CM". Va rog sa-mi spuneti daca acele 17 zile lucrate in conditii deosebite co
 

Raspuns: Cele 17 zile sunt incadrate in coloana: "Numar zile lucrate in conditii deosebite", "... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

 

 

 

 
 
 



 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii