Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studii de caz: Cerere concediu. Foaie de pontaj. Obligatia arhivarii

studii de cazcerere concediuconcediuobligatia arhivariifoaie de pontaj

Intrebare:

Exista o obligatie legala in ceea ce priveste pastrarea cererilor de concediu in original, semnate, pe hartie?

Dar in ceea ce priveste existenta foilor de pontaj in original, semnate, pe hartie?

Raspuns:

Nu exista o prevedere legala care sa prevada expres pastrarea cererilor de concediu si a foilor de pontaj in original, semnate, pe hartie.

Cererile de concediu si foile de pontaj sunt documente care stau la baza intocmirii statutului de salarii.

Astfel, foile de pontaj sunt documente prin care se tine  evidenta timpului de munca a salariatului, a orelor suplimentare, orelor de noapte, concediu de odihna, concedii medicale, invoiri si concediu fara salariu, absente nemotivate;

Cererile de concediu aprobate sunt documente in baza carora salariatii isi efectueaza concediul de odihna.


Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici




Norma metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin Ordinul 3512/2008, instituie obligatia pastrarii in arhiva a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate.

Potrivit prevederilor acestei Norme, termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a documentelor justificative si contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia:

- Facturilor aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aveti o nelamurire legata de felul cum trebuie "rezolvat" concediul unui salariat?

Raspunsul il gasiti pe CD-ul "Concedii: 57 de studii de caz"  care va prezinta cele mai frecvente 57 de situatii (legate de concedii) cu care va puteti confrunta, precum si solutiile aferente.

...clic aici pentru detalii

- Documentelor prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.

- Documentelor financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.
Arhivarea documentelor justificative si contabile se face in conformitate cu prevederile legale si cu urmatoarele reguli generale:

- documentele se grupeaza in dosare, numerotate, snuruite si parafate;

- gruparea documentelor in dosare se face cronologic si sistematic, in cadrul fiecarui exercitiu financiar la care se refera acestea. In cazul fuziunii sau al lichidarii societatii, documentele aferente acestei perioade se arhiveaza separat;

- dosarele continand documente justificative si contabile se pastreaza in spatii amenajate in acest scop, asigurate impotriva degradarii, distrugerii sau sustragerii, dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor;

 - evidenta documentelor la arhiva se tine cu ajutorul Registrului de evidenta, potrivit legii, in care sunt consemnate dosarele si documentele intrate in arhiva, precum si miscarea acestora in decursul timpului.

Documentul justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate este statul de salarii care se intocmeste si in baza cererilor de concediu de odihna si a foilor de pontaj.

Asadar, apare ca necesara si arhivarea cererilor de concediu de odihna si a foilor de pontaj intrucat acestea sunt documente in baza carora se intocmeste statul de salarii.

In plus, in conformitate cu dispozitiile art. 116 din Codul muncii, angajatorul are obligatia de a tine evidenta orelor de munca prestate de fiecare salariat si de a supune controlului inspectiei muncii aceasta evidenta ori de cate ori este solicitat.

Din acest punct de vedere, foile de pontaj si cererile de concediu de odihna sunt documente care pot fi solicitate de inspectorii de munca in cazul unui eventual control.

Prin urmare, desi nu este prevazuta expres, obligatia pastrarii, in original a celor doua documente, rezulta din interpretarea dipozitiilor legale enuntate.

Foarte, foarte important!

Fiecare solutie prezentata pe CD-ul "Concedii - 57 de studii de caz" contine si temeiurile legale care se aplica in situatia respectiva - un lucru extrem de important si de util daca trebuie sa aveti o discutie "de specialitate" cu inspectorii ITM veniti in control.

...clic aici pentru detalii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 07 Aprilie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studii de caz: Cerere concediu. Foaie de pontaj. Obligatia arhivarii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Sunt Demersurile Pentru Desarului Pensionarii Pe Caz De Boala ?Intrebare: buna seara am 90 de zile de concediu medical plus 30 de zile concediu medical aprobat de comisia de expertiza. am depus dosarul la cabinetul de expertiza si urma sa fie trimis la Bucuresti pentru verificare . concediul medical m-i s-a terminat , ce trebuie sa fac in continuare pana la rezultatul comisiei de la Bucuresti? va rog sa ma ajutati cu aceasta, va multumesc
 

Raspuns: In momentul in care primiti decizia de incadrare in invaliditate ,depuneti dosarul de pensionare la... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii a suferit 19 modificari in luna august!
Atentie la modificarile din Codul Muncii! De la 1 august au aparut modificari majore care afecteaza toate firmele!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii