Management HR: Aveti angajati cu atitudine negativa? Iata 3 sfaturi pentru a rezolva situatia
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cu toate acestea, lucram cu oameni, nu cu CV-urile lor, nu doar cu abilitatile si competentele pe care acestia le detin la un moment dat. Obtinem rezultate exceptionale impreuna atunci cand eforturile noastre se aliniaza, insa din ecuatie nu trebuie sa dispara si abilitatile de comunicare, empatia, armonia din echipele de lucru, munca in echipa, abilitatile de interrelationare si nu numai. Este scheletul invizibil care ajuta competentele profesionale sa devina eficiente.
La final de zi, lucram cu oameni si ne ciocnim de caracterele lor. Vor fi angajati barfitori, negativisti, care mint sau care nu accepta sa lucreze in echipa si angajati care lanseaza zvonuri ce pot duce la demisii in masa.
Vor fi angajati care dezbina echipele si oameni care deterioreaza imaginea companiei si cultura sa organizationala.
In mod real, caracterele negative sunt numeroase si trebuie inlaturate daca nu se gasesc solutii pentru optimizarea raporturilor de munca.
Care sunt cele mai importante 3 sfaturi pentru a rezolva situatia angajatilor cu atitudine negativa?
1. Stabiliti daca atitudinea lor este doar un rezultat natural al stilului de management din echipele din care fac parte, caz in care sursa problemei se afla in alta parte asa ca sunt necesare alte solutii.
Acesta este primul si cel mai important pas pe care trebuie sa il indepliniti. Nu treceti cu vederea faptul ca angajatii imita de foarte multe ori stilul de management sub care se dezvolta. Angajatii din echipa X pot fi mai agresivi, cei din echipa Y pot fi mai putin comunicativi, angajatii din departamentul Z pot fi mai putin pregatiti sa lucreze in echipa. De foarte multe ori, vina pentru comportamentul nepotrivit al angajatilor revine superiorului care coordoneaza echipa.
2. In cazul in care discutam despre un caz izolat si deci nu este vina superiorilor, este timpul sa stabiliti o intrevedere cu acesti angajati. Oferiti-le cateva imagini lamuritoare asupra efectelor atitudinii negative la locul de munca.
Aratati-le ca exista o diferenta majora intre libertatea de a te purta natural si actiunea de a deteriora relatiile de la locul de munca, cultura organizationala, brandul companiei.
3. Incetati raporturile de munca acolo unde nu exista cale de intoarcere, acolo unde nu exista comunicare si solutii de remediere a situatiei.
Unii angajati nu se vor schimba niciodata. Altii se vor schimba abia cand vor realiza ca si-au pierdut locurile de munca NU din cauza pregatirii profesionale, ci din cauza atitudinii negative pe care o dezvolta la locul de munca si care afecteaza o echipa intreaga de angajati. Nu e lucru neglijabil.
In fapt, o mare pondere din demisiile inregistrate la nivelul organizatiilor au legatura directa sau indirecta cu lipsa unui loc de munca pozitiv si motivant.
In randurile de mai sus am prezentat 3 pasi importanti care vor ajuta enorm la imbunatatirea culturii organizationale in orice companie. Sunt pasii pe care i-am urma in mod logic pentru a tempera comportamentele nedorite la locul de munca. Identificam sursa si motivele, stabilim un canal de comunicare atenta si luam masurile necesare pentru a preveni intinderea acestui fenomen la nivelul organizatiei.
Sa aveti succes in managementul resurselor umane!
NOUTATI din Legislatia muncii
NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!
Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor
Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.
de Maria Nicutar
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
ARTICOLE SIMILARE
Regula de aur in delegarea sarcinilor in HR: Importanta criteriilor ce tin de abilitatiResurse umane: Cum recrutati personal in prezent?Instrumente de lucru esentiale pentru orice manager HRManagement HR: Cum solutionam deficitul de personal pe termen scurt si mediu?Top 7 motive pentru care angajatii pleaca din companii!ULTIMELE ARTICOLE
Fisa de post pentru analist sisteme de salarizareAvalansa de legi si OUG-uri noi in ultimii 2 ani, in legislatia muncii! Sfaturi de la expertiPreturile se topesc! TOP 10 oferte de Legislatia Muncii si HR cu reduceri de BLACK SUMMER!Important pentru domeniul HR: webinarul Cariera ta in HRCariera in HR: Tendintele anului 2021ARTICOLE SIMILARE
Concedierea disciplinara. Ce situatii o pot declansa?Ce sanctiune se potriveste cel mai bine abaterii savarsite de catre salariat?Cum apreciem gravitatea abaterii disciplinare?Concedierea disciplinara: cum il sprijina legea pe angajatorManagement HR: Aveti angajati cu ATITUDINE NEGATIVA? Iata 3 sfaturi pentru a rezolva situatiaARTICOLE SIMILARE
Jurnalul doamnei de la HR: Cata atentie dam pasiunii pentru ceea ce facem zi de zi?Jurnalul doamnei de la HR: Cat de mult conteaza sa te intelegi bine cu superiorii tai?Regulile esentiale pentru cresterea motivarii resurselor umaneManagementul conflictelor in organizatii: Pasi practici de parcurgere a unui conflict4 metode de rezolvare a surplusului de personal!ULTIMELE ARTICOLE
MANAGEMENT HR: de ce pleaca cei mai buni oameni din echipa?De cati manageri HR ai nevoie ca sa schimbi un bec?Ghidul angajatorului: Pasii esentiali de la recrutare si pana la primul salariu platitAngajatul isi da demisia? Top 7 situatii in care nu trebuie sa ii faci o contra-oferta7 reguli esential de respectat cand lucrezi cu un recruiter“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special
» Detalii Click Aici « NOU: Sistemul e-Transport in 50 de intrebari si raspunsuri!
» Detalii Click Aici « Important: Regulamentul Intern a fost modificat!
» Detalii Click Aici « NOU: Participati pe 17 mai la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!
» Detalii Click Aici «