Consultanta in afaceri | Manager
 

Ajutorul de deces

Acordarea ajutorului de deces

Ajutorul de deces se acorda de la bugetul asigurarilor, neputand fi mai mic decat valoarea salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.

In 2010,cuantumul ajutorului de deces se stabileste, in cazul:
asiguratului/salariat sau pensionarului, la1.836 lei;
unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, la 918 lei.

Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces de la bugetul asigurarilor sociale de stat sunt:
-­ cerere-tip pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
-certificat de deces in original si copie;
-­ actul de identitate al solicitantului in original si copie;
-­ acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator, in original si copie;
-­ acte din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces;
-­ certificatul de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atesta boala care l-a facut inapt pentru munca pe copil si data ivirii acesteia.

Salarizarea de la A la Z: newsletter saptamanal electronic (il primiti prin e-mail) ce contine cele mai noi informatii legate de salarizare, modele, formulare, studii de caz. Click aici pentru detalii!

Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre:

-­ angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia; dupa efectuarea platii ajutorului de deces angajatorul inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea "ACHITAT", data, semnatura si stampila;

-­ institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia;


KIT de documente instant obligatorii de legislatiamuncii si salarizare
KIT de documente instant obligatorii de legislatiamuncii si salarizare

Vezi detalii

Ghid practic de Salarizare
Ghid practic de Salarizare

Vezi detalii

Cansilier Salarii si Contributii
Cansilier Salarii si Contributii

Vezi detalii




-­ Casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora.

Pe langa ajutorul acordat de la bugetul asigurarilor, angajatorul poate acorda din sursele proprii un ajutor numit de legislatia fiscala „de inmormantare care este venit neimpozabil atat in cazul angajatului, cat si in cazul altor persoane, daca clauzele din contractele de munca sau prevederilor din legi speciale prevad acordarea acestora.

La nivelul angajatorului, sumele respective vor reprezenta cheltuieli sociale deductibile in limita unei sume stabilite prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii realizat anual, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Primiti saptamanal prin e-mail tot ce trebuie sa aflati despre SALARIZARE. Click aici!

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 07 Februarie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 1 voturi
Ajutorul de deces
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (nr comentarii - 1)


05-Iun-2012

da este bine

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Desfacere CIM Absente NemotivateIntrebare: Buna ziua! Care este procedura de desfacere a unui contract individual de munca, daca angajatul nu s-a mai prezentat la locul de munca? Multumesc!
 

Raspuns: Ce acte vor trebui sa ajunga si la angajat (in cazul in care va veni pentru lamurirea situatiei sau ... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"