legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare
 

Ajutorul de deces

Acordarea ajutorului de deces

Ajutorul de deces se acorda de la bugetul asigurarilor, neputand fi mai mic decat valoarea salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.

In 2010, cuantumul ajutorului de deces se stabileste,in cazul:
? asiguratului/salariat sau pensionarului, la 1.836 lei;
? unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, la918 lei.

Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces de la bugetul asigurarilor sociale de stat sunt:
-? cerere-tip pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
- certificat de deces in original si copie;
-? actul de identitate al solicitantului in original si copie;
-? acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator, in original si copie;
-? acte din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces;
-? certificatul de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atesta boala care l-a facut inapt pentru munca pe copil si data ivirii acesteia.

Salarizarea de la A la Z: newsletter saptamanal electronic (il primiti prin e-mail) ce contine cele mai noi informatii legate de salarizare, modele, formulare, studii de caz. Click aici pentru detalii!

Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre:


125 documente SSM pregatite pentru un control ITM
125 documente SSM pregatite pentru un control ITM

Vezi detalii aici

Ghidul Practic: Apararea Impotriva Incendiilor
Ghidul Practic: Apararea Impotriva Incendiilor

Vezi detalii aici

202 Modele fise de post - documente OBLIGATORII
202 Modele fise de post - documente OBLIGATORII

Vezi detalii aici




-? angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia; dupa efectuarea platii ajutorului de deces angajatorul inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea "ACHITAT", data, semnatura si stampila;

-? institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia;

-? Casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora.

Pe langa ajutorul acordat de la bugetul asigurarilor, angajatorul poate acorda din sursele proprii un ajutor numit de legislatia fiscala ?de inmormantare? care este venit neimpozabil atat in cazul angajatului, cat si in cazul altor persoane, daca clauzele din contractele de munca sau prevederilor din legi speciale prevad acordarea acestora.

La nivelul angajatorului, sumele respective vor reprezenta cheltuieli sociale deductibile in limita unei sume stabilite prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii realizat anual, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Primiti saptamanal prin e-mail tot ce trebuie sa aflati despre SALARIZARE. Click aici!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 07 Februarie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ajutorul de deces Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


05-Iun-2012

da este bine

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Incetarea Contractului Individual De MuncaIntrebare: Buna ziua, Lucrez cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata initial 8ore/zi, iar din iunie 2014 de comun acord cu angajatorul 4ore/zi. Am depus dosarul de pensionare si comunicarea deciziei de pensie de invaliditate gr.III a venit in aceasta luna (martie)2015. Recent art 56 litera c din Codul Muncii a fost modificat . Intrebarea mea este daca contractului de munca in derulare inceteaza in momentul comunicarii deciziei sau poate continua. Daca trebuie sa inceteze
 

Raspuns: Contractul de individual de munca inceteaza de drept la data comunicarii deciziei de pensie in cazul... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii ”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
 

Legislatia Muncii s-a schimbat!

 
Descarca GRATUIT raportul special
Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

 

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii s-a schimbat!
Atentie la modificarile din REVISAL si Evaluarea Angajatilor aparute in 2015 !

Descarcati gratuit Raportul Special

"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]