legislatiamuncii.ro cauta meniu
Diurna Legala
 

Ajutorul de deces

Acordarea ajutorului de deces

Ajutorul de deces se acorda de la bugetul asigurarilor, neputand fi mai mic decat valoarea salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.

In 2010, cuantumul ajutorului de deces se stabileste,in cazul:
? asiguratului/salariat sau pensionarului, la 1.836 lei;
? unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, la918 lei.

Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces de la bugetul asigurarilor sociale de stat sunt:
-? cerere-tip pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
- certificat de deces in original si copie;
-? actul de identitate al solicitantului in original si copie;
-? acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator, in original si copie;
-? acte din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces;
-? certificatul de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atesta boala care l-a facut inapt pentru munca pe copil si data ivirii acesteia.

Salarizarea de la A la Z: newsletter saptamanal electronic (il primiti prin e-mail) ce contine cele mai noi informatii legate de salarizare, modele, formulare, studii de caz. Click aici pentru detalii!

Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre:


Timpul de munca si Programul de lucru
Timpul de munca si Programul de lucru

Vezi detalii aici

Raporturile de munca ale PFA - Legislatie comentata, exemple practice
Raporturile de munca ale PFA - Legislatie comentata, exemple practice

Vezi detalii aici

Kitul Administratorului de SRL
Kitul Administratorului de SRL

Vezi detalii aici




-? angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia; dupa efectuarea platii ajutorului de deces angajatorul inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea "ACHITAT", data, semnatura si stampila;

-? institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia;

-? Casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora.

Pe langa ajutorul acordat de la bugetul asigurarilor, angajatorul poate acorda din sursele proprii un ajutor numit de legislatia fiscala ?de inmormantare? care este venit neimpozabil atat in cazul angajatului, cat si in cazul altor persoane, daca clauzele din contractele de munca sau prevederilor din legi speciale prevad acordarea acestora.

La nivelul angajatorului, sumele respective vor reprezenta cheltuieli sociale deductibile in limita unei sume stabilite prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii realizat anual, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Primiti saptamanal prin e-mail tot ce trebuie sa aflati despre SALARIZARE. Click aici!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ajutorul de deces Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


05-Iun-2012

da este bine

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cate Zile De Concediu Trebuie Sa Primesc Pentru 6 Luni Lucrate In Invatamant?Intrebare: buna ziua! situatia mea sta in felul urmator: de la 1.09.2014 pana la 17.03.2015 am prestat munca de profesor la un liceu. In data de 17 .03 am fost la secretariat sa intreb cate zile de concediu primesc si cand sa revin dupa o eventuala adeverinta peentru somaj, secretara mi-a spus initial ca primesc 30 de zile de concediu din care se scad 15 zile reprezentand vacanta din decembrie si cea intersemestriala deci imi raman 15 zile de concediu de odihna si m-a chemat in data de 5.04.2015 dupa adeve
 

Raspuns: In situatia in care contractul individual de munca a incetat in baza art 53 alin (1) lit i aveti dre... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii ”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
 

Legislatia Muncii s-a schimbat!

 
Descarca GRATUIT raportul special
Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

» Alte Newslettere Gratuite
 

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii s-a schimbat!
Atentie la modificarile din REVISAL si Evaluarea Angajatilor aparute in 2015 !

Descarcati gratuit Raportul Special

"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]