legislatiamuncii.ro cauta meniu
Consultanta in afaceri | Manager
 

Ajutorul de deces

Acordarea ajutorului de deces

Ajutorul de deces se acorda de la bugetul asigurarilor, neputand fi mai mic decat valoarea salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.

In 2010, cuantumul ajutorului de deces se stabileste,in cazul:
? asiguratului/salariat sau pensionarului, la 1.836 lei;
? unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, la918 lei.

Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces de la bugetul asigurarilor sociale de stat sunt:
-? cerere-tip pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
- certificat de deces in original si copie;
-? actul de identitate al solicitantului in original si copie;
-? acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator, in original si copie;
-? acte din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces;
-? certificatul de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atesta boala care l-a facut inapt pentru munca pe copil si data ivirii acesteia.

Salarizarea de la A la Z: newsletter saptamanal electronic (il primiti prin e-mail) ce contine cele mai noi informatii legate de salarizare, modele, formulare, studii de caz. Click aici pentru detalii!

Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre:


Raporturile de munca ale PFA
Raporturile de munca ale PFA

Vezi detalii aici

Cum sa te pensionezi in 2015
Cum sa te pensionezi in 2015

Vezi detalii aici

33 de instrumente pentru un manager eficient
33 de instrumente pentru un manager eficient

Vezi detalii aici




-? angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia; dupa efectuarea platii ajutorului de deces angajatorul inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea "ACHITAT", data, semnatura si stampila;

-? institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia;

-? Casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora.

Pe langa ajutorul acordat de la bugetul asigurarilor, angajatorul poate acorda din sursele proprii un ajutor numit de legislatia fiscala ?de inmormantare? care este venit neimpozabil atat in cazul angajatului, cat si in cazul altor persoane, daca clauzele din contractele de munca sau prevederilor din legi speciale prevad acordarea acestora.

La nivelul angajatorului, sumele respective vor reprezenta cheltuieli sociale deductibile in limita unei sume stabilite prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii realizat anual, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Primiti saptamanal prin e-mail tot ce trebuie sa aflati despre SALARIZARE. Click aici!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 07 Februarie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot
Ajutorul de deces
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (nr comentarii - 1)


05-Iun-2012

da este bine

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Incadrare COR Sofer Autoturism, In Loc De Sofer Autobuz In CIMIntrebare: Sotul a lucrat 11 ani la un SRL si cand a plecat la cererea lui a constatat ca incadrarea COR este gresita,, el lucrand sofer pe autocar in toti acesti ani, dar incadrare lui era de sofer pe autoturism . Avand in vedere ca are o varsta aceasta il afecteaza la pensie deoarece la incadrarea de sofer pe autocar lua grupa a II, dar ca sofer pe autoturism nu beneficiaza de grupa. Va rog sa-l ajutati cum sa procedeze, pentru ca a fost la angajatorul respectiv si i-a spus ca da, are dreptate so
 

Raspuns: Se mai poate face act aditional daca sotul nu mai lucreaza la acel SRL, de 3luni. In ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii ”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
 

Legislatia Muncii s-a schimbat!

 
Descarca GRATUIT raportul special
Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

» Alte Newslettere Gratuite