Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare
 

Ajutorul de deces

Acordarea ajutorului de deces

Ajutorul de deces se acorda de la bugetul asigurarilor, neputand fi mai mic decat valoarea salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.

In 2010, cuantumul ajutorului de deces se stabileste,in cazul:
? asiguratului/salariat sau pensionarului, la 1.836 lei;
? unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, la918 lei.

Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces de la bugetul asigurarilor sociale de stat sunt:
-? cerere-tip pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
- certificat de deces in original si copie;
-? actul de identitate al solicitantului in original si copie;
-? acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator, in original si copie;
-? acte din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces;
-? certificatul de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atesta boala care l-a facut inapt pentru munca pe copil si data ivirii acesteia.

Salarizarea de la A la Z: newsletter saptamanal electronic (il primiti prin e-mail) ce contine cele mai noi informatii legate de salarizare, modele, formulare, studii de caz. Click aici pentru detalii!

Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre:


Ghidul Practic: Apararea Impotriva Incendiilor
Ghidul Practic: Apararea Impotriva Incendiilor

Vezi detalii aici

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

Teste de Angajare si Selectie
Teste de Angajare si Selectie

Vezi detalii aici




-? angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia; dupa efectuarea platii ajutorului de deces angajatorul inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea "ACHITAT", data, semnatura si stampila;

-? institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia;

-? Casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora.

Pe langa ajutorul acordat de la bugetul asigurarilor, angajatorul poate acorda din sursele proprii un ajutor numit de legislatia fiscala ?de inmormantare? care este venit neimpozabil atat in cazul angajatului, cat si in cazul altor persoane, daca clauzele din contractele de munca sau prevederilor din legi speciale prevad acordarea acestora.

La nivelul angajatorului, sumele respective vor reprezenta cheltuieli sociale deductibile in limita unei sume stabilite prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii realizat anual, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Primiti saptamanal prin e-mail tot ce trebuie sa aflati despre SALARIZARE. Click aici!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 07 Februarie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ajutorul de deces Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


05-Iun-2012

da este bine

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Calcul Concediu Medical Cu Baza Cotizare Mai Mica De 6 Luni?Intrebare: Buna ziua! Cum calculez media zilnica(baza de calcul) pt concediul medical al unui salariat care nu are 6 luni stagiu de cotizare? Mentionez ca salariatul respectiv este salariat pensionar, iar inainte de a fi angajat in firma in 15.02.2016 a mai lucrat la alta firma doua luni (din 14.02.2015 pana in 15.02.2016) pt care o sa solicit adeverinta cu veniturile pt aceste doua luni, iar cf Art. 7 din OUG 158/2005 intruneste conditiile de stagiu de cotizare: art.7)Stagiul minim de cotizare pentru a
 

Raspuns: In situatia in care stagiul de cotizare este mai mic de 6 luni, baza de calcul al indemnizatiilor de... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Noul Cod Fiscal modifica impozitarea salariilor si a contributiilor

 
Descarca GRATUIT raportul special
Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

 

 

 

 

 
 
 



 
IMPOZITUL PE SALARII S-A SCHIMBAT!
Atentie la modificarile din Noul Cod Fiscal aduse impozitarii si contributiilor aferente salariilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]