Guvernul acorda facilitati REALE pentru angajatori!

somaj tehnicsomaj tehnic 2010OUG 4/2010
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Probabil ca eram nevoit sa concediez mai multi oameni daca nu erau adoptate facilitatile referitoare la angajatii in somaj tehnic. In perioada in care am avut combinatele inchise, dar si ulterior, am simtit efectul pozitiv al acestei masuri”, a declarat Ioan Niculae, presedintele InterAgro.

De necrezut! Guvernul acorda facilitati REALE angajatorilor!

E criza. Vanzarile scad. Treaba, pur si simplu, nu mai merge ca altadata si lucrul acesta se vede foarte clar la sfarsit de luna, cand trageti linie si constatati ca firma are (iar) contul pe rosu. Prima masura? Reduceti cheltuielile.

Sigur, nu e o problema prea mare sa limitati consumul de rechizite/benzina/sapun lichid din firma, dar ce faceti daca se impune o masura drastica, anume sa dati afara oameni? Ati redus tot ce era de redus si, iata, descoperiti ca nu va mai permiteti sa platiti salariile unor oameni, cu tot pomelnicul de obligatii aferente (CAS, CASS, somaj, pensii, accidente de munca etc.) Trist, dar renuntarea la serviciile lor ramane unica solutie.

Situatia devine insa si mai trista daca priviti lucrurile in perspectiva: criza n-o sa tina o vesnicie - poate ca la inceputul anului viitor piata se va redresa, numarul comenzilor va creste, volumul de munca din firma va creste si el si veti avea nevoie… sa angajati oameni. Oameni competenti, experimentati, care sa faca treaba buna din prima zi. Ati avut astfel de oameni, dar criza v-a fortat sa renuntati la serviciile lor si ei si-au gasit intre timp alte joburi. Nu mai sunt disponibili.
Cat va costa sa cautati altii, sa ii testati, sa ii invatati procedurile firmei, sa ii specializati pe la tot felul de cursuri? O avere!!! Iata cum ceea ce economisiti acum nemaiplatind cateva salarii veti pierde inzecit mai tarziu. Repetam, criza n-o sa tina o vesnicie.



Somaj tehnic! Reduceti drastic cheltuielile si pastrati-va angajatii valorosi!

OUG 4/2010 reglementeaza trimiterea angajatilor in somaj tehnic, cu o sumedenie de avantaje, si pentru ei, si pentru dvs., angajatorul. Pe scurt:

• trimiteti oamenii acasa pentru cel mult 90 de zile, fara ca asta sa insemne incetarea raporturilor de munca. Ei raman in continuare angajatii dvs. si vor veni la lucru imediat ce ii veti chema din nou;

• in cele 3 luni le platiti 75% din salariul de baza si ATAT! Toate contributiile sociale aferente (CAS, CASS, pensii, somaj etc.), atat ale lor, cat si ale firmei, sunt platite de Stat. Angajatii isi pastreaza astfel calitatea de asigurati, stagiul lor de cotizare curge in continuare;

• dvs., angajatorul, reduceti astfel nu numai cheltuielile cu salariile si contributiile, ci si cheltuielile indirecte pe care le atrage dupa sine simpla prezenta a unui angajat in firma: chirie pentru spatiul (biroul) pe care il ocupa, consumabile, decontari diverse, energie electrica, apa la baie, convorbiri telefonice  in interes personal etc. si altele care se tot aduna.

OUG 4/2010 chiar ofera o solutie! De ce sa nu profitati de ea?

Somaj tehnic! Mai putin stres, mai multe lichiditati in contul firmei…

Ordonanta aduce o facilitate reala si vreti sa beneficiati de ea. Dar… cum procedati? Ce pasi trebuie sa urmati? Ce documente trebuie sa depuneti si unde? Cum apar  persoanele aflate in somaj tehnic in declaratiile de la pensii, somaj, sanatate, concedii medicale? Puteti trimite in somaj tehnic orice angajat sau exista restrictii? Cele trei luni de somaj tehnic trebuie sa fie consecutive? Somajul tehnic se poate aplica doar unui anumit department din firma?
Sunt doar cateva dintre intrebarile pe care vi le puneti.

Vesti bune, insa! Toate raspunsurile pe care le doriti, legislatia aplicabila, procedurile, formularele necesare (gata scrise, trebuie doar sa le completati si sa le dati print) sunt disponibile acum, in CD-ul Somaj tehnic 2010. Orice tine de somaj tehnic gasiti aici. Este cel mai potrivit instrument de lucru, 100% clar, 100% sigur si 100% eficient, gata sa va ajute sa traversati cu eleganta  perioada  de criza. Si costa doar 101 lei.

Ati devenit brusc nerabdator sa dati clic? Nu va mai prelungim asteptarea. Clic aici!

Mihai Balescu
Editorialist www.legislatiamuncii.ro

 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicsomaj tehnic 2010OUG 4/2010

Data aparitiei: 08 Februarie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Guvernul acorda facilitati REALE pentru angajatori! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]