Se modifica procedura de comunicare intre ANAF si Contribuabili

Spatiul privat virtualnoua procedura de asistenta fiscala a contribuabilului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atentie la faptul ca OMFP nr. 161/2015 modifica procedura comunicarii intre contribuabili si autoritatea fiscala prin intermediul "Spatiului privat virtual". Desigur, ne referim la contribuabilul persoana fizica din categoria celor care au obligatia sa depuna declaratii de impozitare.

Conform actului normativ, documentele emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului automat sunt:

1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013

2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015

3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015

Iata ce documente se pot emite la cererea contribuabilului, conform consultantului fiscal Adrian Benta:

1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de..."
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"

Ce documente se pot emite si comunica organului fiscal prin intermediul Spatiului privat virtual?

1. Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de...."
2. Cerere privind "Nota obligatiilor de plata"
3. Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. Cerere privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»".

"OMFP nr. 162/2015 abroga procedura de acordare a asistentei contribuabilului adoptata prin OMFP nr. 767/2000. Desigur, acesta nu mai era de actualitate, fiind adoptat acum 15 ani insa a adoptat o procedura uzitata mult timp.

Ne asteptam din partea autoritatilor fiscale sa adopte in scurt timp o noua procedura de asistenta fiscala a contribuabilului.", precizeaza Adrian Benta pentru Infotva.ro.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Spatiul privat virtualnoua procedura de asistenta fiscala a contribuabilului

Data aparitiei: 03 Martie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Se modifica procedura de comunicare intre ANAF si Contribuabili Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]